Nekromanti DoD är dött!

König

Hero
Okej inte riktigt så alvarligt, men det har blivit tråkigare sedan Nisse Gulliksson slutade att rita sin magnifika teckningar. Åhhhhh, de gamla monster böckerna, för att inte tala om Expert!!! Nostalgi!!!!!!!!!

"When the DM laughs it is already to late"

Eksem

Champion
Men, om det är något som är bra med den nya versionen är det väl ändå illustrationerna?

userfriendly

Warrior
Jepp. Bergting och Bonners verk är underbara. Förutom
grundreglerna är både spelledarskärmen och illustrationerna
i Vildhjarta otroligt stämningsgivande...

Hasse

Hero
Nisse i all ära.

"Åhhhhh, de gamla monster böckerna, för att inte tala om Expert!!! Nostalgi!!!!!!!!!"

Håller med gillar Nisses bilder skarp och det väcker som du säger mycket nostalgi och det är få som slår honom. Det som dock är så himla bra är nu att ett par av de få som slår honom är just Bergting och Bonner vilka illustrerar just DoD6, så själv tycker jag att DoD återuppstått med hjälp av dessa gudabegåvande personer.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-06-13 20:10.</EM></FONT></P>

G

Guest

Guest
Gillar Bergtings teckningar!

Jag tycker att dom teckningarna som Bergting gjort är mycket bra...
Skulle bara säga det :)

//[Zed]
'rage the enemies...'

Dilandau

Myrmidon
Själv saknar jag Ackegård [nt]

.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"

König

Hero
DoD reinkarnerat.

Javisst håller jag med, den nya versionen ser riktigt bra ut. Det är bara det att Nisse definierade utseendet för en hel drös med monster och raser åt Drakar och för mig. För det är jag evigt tacksam (även om många av raserna faktiskt funnits i andra rollspel tidigare).
Kom ihåg då gigant kom ut på marknaden, köpte den så fort den fanns på hyllan i butiken. Men oj vad besviken jag blev, inga bilder av nisse (det kanske fanns nån i den gula kampanjboken men jag minns inte så bra. Det var ett bra tag sedan).

Det är väl som det redan sagts...

...är det något som är bra med DoD6 så är det illustrationerna.( Speciellt framsidan...)

Weeha!

Olofsgard

Veteran
Re: DoD reinkarnerat.

Ja, är det något som jag saknar så är Ackegårds teckningar. Hans underbara bilder fick mig att börja rita. Monsterboxen är ju en ren fröjd (och inte då bara Ackegårds teckningar utan från alla inblandades sidor).

Visst är nya DoD6 riktigt snyggt men jag tappade magin i och med Chronopia. Jag lever kvar i Ereb och den gamla goda Expert versionen av DoD.

Half Man, Half Machine, Entierly Lobotomized

König

Hero
Minnen av Ereb Altor!

Håller med fullständigt. Ereb Altor hade allt man behövde. Expert var fulländad, världen var bra, och livet lekte. Alver var goda och Orcher var onda. Ahhhh, allt var så enkelt en gång i tiden!

König

Hero
Re: Minnen av Ereb Altor!

Altor övergavs inte av alla, jag är fortfarande kvar i det förgångna. Åtminstone de få gånger som vår grupp spelar DoD.

König

Hero
Re: Det är väl som det redan sagts...

Huvudsaken är att den är snygg i bokhyllan..............

Re: Det är väl som det redan sagts...

Om man säger så här: det är bra det, så gör det vad jag använder det till bäst...

Weeha!

Re: Nisse i all ära.

Håller inte med. Tycker att både Nisse Gul och Ackegård slår Bonner och Bergting. Det är i och för sig bara min personliga åsikt (precis som det du skrev var din personliga åsikt) och B&B är klart acceptabla tecknare.

/Gloria Excelsior, som själv knappt vet vad som är fram och bak på en penna.