Nekromanti DoD 5 Skymningstid

Dr. Acula

Veteran
Jag hade tänkt spelleda äventyrstriologin Skymningstid från Drakar och Demoner: Chronopia.
Tyvärr så har jag bara första och andra delen, från Magi i Chronopia respektive Mörkrets väktare, men inte den tredje.
Vet någon i vilken bok den finns, eller om den någonsin kom ut överhuvudtaget?

Fjoffe

Veteran
Finns det någon som har koll på vilket tema den boken skulle ha? Jag menar, de andra fokuserar ju på något i stil med en folkgrupp eller yrkesgrupp om man inte räknar med världsboken och Väsen i Chronopia som fungerar som någon slags översikt.

Eskil

Warrior
En lustig fråga är vad för slags magi de skulle beskriva i den, de hade mer eller mindre lyckats fläska ut Chronopia så gott det gick, vad fanns kvar?

Drakmagi? Liburmagern? De nämns bara i grundboken, väldigt mycket material därfifrån som aldrig nämndes igen.

Fjoffe

Veteran
Jaja, det förstod till och med jag. :gremsmile:
Det jag menade var lite mer specifikt. Magi i Chronopia fokuserar ju på den "goda" magin, Galdermästarna och dom, Mörkrets väktare beskriver demonmagi och de "onda" magikerna. Det finns väl inte så mycket magi kvar att beskriva egentligen....?

Fjoffe

Veteran
Re: Religion?

Hmm.. Det är sant. En sådan modul är något som skulle behövts till Chronopia.

Kornella

Warrior
Inte för att jag vet något om Chronopia egentligen, men jag vill minnas att boken skulle heta Frostviddens härskare eller något i den stilen och behandla Tundran och Isvidderna.

Det var i alla fall den modul som stod på tur precis innan produktlinjen gick och dog. Det kanske rent av fanns ett utkast till modulen som aldrig blev färdigt?

Är det någon som vet hur det egentligen stod till?

Nella

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Den ligger väl egentligen utanför "Chronopia"-linjen, då den tillhörde världsbeskrivningen (som hade en annan äventyrsserie, Skymningstronen).

Kornella

Warrior
"Den ligger väl egentligen utanför "Chronopia"-linjen, då den tillhörde världsbeskrivningen (som hade en annan äventyrsserie, Skymningstronen). "

Aha, jag kände inte till att det fanns två serier:). Då har jag absolut ingen aning. Fast fråga Sleepwalk här på forumen han har väldigt god koll på Chronopia.

Eller kanske maila Johan Sjöberg som skrev de flesta Chronopia-moduler?

Nella

Nelwyn

Veteran
"Drakmagi? Liburmagern? De nämns bara i grundboken, väldigt mycket material därfifrån som aldrig nämndes igen."

Det fins även nått som kallas Sabransk skuggkonst tror jag och som står med i boken "Svärd och svartkonst" som jag tyvärr aldrig läst men det är ju inte otroligt att dom kanske står med där.

//Nelwyn

Fjoffe

Veteran
Ja, den sabranska skuggkonsten finns med i Svärd & Svartkonst. Det finns en magiskola kallad Drakvägen också, men den är en wongosisk sådan. Den har kanske inte så mycket annat med drakar att göra än namnet och att vissa av besvärjelserna har liknande effekter som en drakes egenskaper kan tänkas ha.

Fjoffe

Veteran
Fast fråga Sleepwalk här på forumen han har väldigt god koll på Chronopia.

Eller kanske maila Johan Sjöberg som skrev de flesta Chronopia-moduler?
Det är ju en idé. Den ska jag prova.

Eskil

Warrior
Eftersom de redan beskrivits ganska utförligt tror jag inte att de skulle ha försökt sälja samma gris två gånger.

Fjoffe

Veteran
Vilket egentligen inte var vad jag menade heller, men jag kanske var för otydlig för att det skulle framgå. Namnet Drakvägen syftar ju mer på wongosernas kultur och Ikkis maktstruktur än på de riktiga drakarna vill jag minnas.

Eskil

Warrior
Okej, allt klart.

Kul att någon startar en tråd som rör Chronopia, det händer inte så ofta som det borde.

Fjoffe

Veteran
Kul att någon startar en tråd som rör Chronopia, det händer inte så ofta som det borde.
Kan inte annat än hålla med. Svårigheten med att diskutera Chronopia är kanske att det är så omstritt som det är, så folk som gillar det kanske drar sig för att starta en tråd angående något som har med Chronopia att göra. :gremfrown:

Staffan

Myrmidon
Någon särskild anledning till att du lägger in meningslösa inlägg i gamla trådar, eller vill du bara komma förbi grisodlartiteln?