Nekromanti DoD 6 är det något att ha?

Eksem

Champion
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Intressant lösning då den är skriven som en reseskildring. En lysande idé.

<hr></blockquote>

Som i Trakorien-modulen? En bra idé, men inte ny =)

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Frågeformulär till Absurda namns förespråkare

1. Nej. detta dock mer för att skydda min son mot ett intolerant samhälle än att skydda samhället mot ett konstigt namn.

2. Om en person verkligen vidhöll att han regelbundet äter avföring skulle jag förstås bli orolig, då detta knappast är normalt beteende. Att kalla sig för "bajsätaren" på internet tycker jag dock knappast kvalificerar som att påstå att man äter bajs.

3.
A/B
C

Att jag anser att namn av typ C, som uppmanar till brottsliga handlingar, är något annat än "Bajsätaren", som i min mening hör till typ B, har jag redan förklarat.

4. Läste det i expressen någon gång

5. Nej, varför skulle jag det? Vad sjutton har det med saken att göra överhuvudtaget? Tror du Bajsätaren n_o 1 tycker att bajs är en godtagbar måltid?

Don Kennetho

Warrior
Re: försvarstal för "profana" nick

Håller med till 100%. Panik över ett så oskyldigt nick som detta är enbart löjligt. Vart är världen på väg?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Panik?

Varför tror du att detta har med panik att göra?Det är ÄCKLIGT! Det är äckel jag känner, inte panik.MVHMagnus

Ackerfors

Alas, your rapids!

Hoppas att du förstår att det hela var en markering av mitt motstånd till sådana namn över huvudtaget. Inte enbart mot det omtalade namnet.

Men nu när, som jag ser det, allt är löst kan vi gräva ner en stridsyxa som aldrig skadat någon.

Staffan

Myrmidon
Jag vet inte om någon har gjort monsterböcker som är skrivna exakt som en reseskildring, men nog finns det monsterböcker som innehåller rätt mycket "in-character"-info minsann. Ett exempel som kan nämnas är Creatures of Barsaive till Earthdawn, där varje monster beskrivs av en drake som berättar om dem för en dvärgisk skrivare. Dessa beskrivningar avslutas sedan med lite speldata och så.

Johan K

Gammal & dryg
Misstänkte det... (NT)

/images/icons/laugh.gif/images/icons/wink.gif

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Men snälla, LILLA...

Det jag irriterar mig på är mest att det knappt går att skriva ett seriöst inlägg med det nicket... se bara här. Mer än hälften av svaren på hans fråga är saker i stil med "byt namn". Och om något irriterar många människor så bör man nog ändå ta bort det, även om det finns folk (t ex jag) som inte tycker att det är så farligt.

Sedan tycker jag visserligen att det är ett ganska fånigt namn...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Skulle du döpa din son till Yassilus?

Allvarligt talat, ha lite perspektiv. Att jämföra "Bajsätaren" med "Pedofilen" är helt fel, då det förra knappast leder till att någon blir skadad, vilket däremot pedofili leder till. Att killen (antar jag) valt att kalla sig för Bajsätaren no_1 bevisar bara att han har en ganska låg nivå på sin humor. Däremot tycker jag att man kan ta bort namnet, då så många blir uppenbart störda av det.

von Schnigel

Veteran
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping

Problemet runt B***ätarns "nick" är redan löst så det är kanske onödigt att svara på detta inlägg men jag gör det ändå eftersom jag inte kan förstå varför man inte kan få kalla sig va man vill (undantaget t.ex. Skjut_G.Persson och saker som det)

1.Nej. men inte Yassilus och inte till ca 95% av alla nick här på forumet.

2. Inte särskilt mysigt. men då assosierar jag inte heller B.ätarn till en person som äter avföring utan snarare en dygnbagge eller något i den stilen.

A-2
B-1
C-3
(D-2)

Då B.ätarn faller inom den nyskapade kattegori D i villken namn som enbart är till för att väcka uppmärksamhet utan att för den delen uppmana till brott.

4. Det är en ganska lång och tråkig historia, men den är MIN historia så jag väljer ändå att i korthet återge den här:
Redan från min föddsel har jag haft ett snedvridet ben (sånt man går på alltså) benet är vridet extra mycket inåt (mottsat Charli Chaplin (felstavat jag vet, jag vet...) alltså om en "normal" människa står med fötterna:
´´´´´/images/icons/smile.gif
´´o---|---o
´´´´´´| |
...../..\ (då / = en fot)
står (eller snarare stod)jag:
´´´´´/images/icons/smile.gif
´´o---|---o
´´´´´| _|
´´´´/
(då _ =en fot och \ = den andra) (hoppas ni förstår skissen det blev inte riktigt som jag tänkt mig men, men...)
(detta växer gradvis bort men jag kommer alltid att ha en fot som är något vridet innåt )

Hur som helst resulterar detta i att jag hade svårare att springa än andra barn normalt har, vilket i sin tur ressulterade i att jag var de barn som man enklast sprang ifrån (vilket var "jättekul" i lekar som t.ex. kull) när barn är små bryr dom sig inte om skillnaderna men när man blir äldre börjar man jämföra sig med andra och dom som ser tillräkligt annorlunda ut (och inte inger alltförmycket respekt) får enkelt smeknamn som pekar ut deras särdrag typ: svullo, glassögonorm m.m i mitt fall var det till att börja med sköldpadda, sneben och snigel varav det sista tillslut blev mitt tilltalsnamn (även bland mina vänner) jag tyckte inte särskillt mycket om det i början men eftersom jag inte reagerade med en gång utan lät det va så var det så gott som omöjligt att göra sig av med det. Så jag fann mig i situationen och försökte göra det bästa av det vilket efter flera små modifikationer ledde fram till von Schnigel (eller bara Schnigel) vilket jag fortfarande kallas om än inte i lika hög grad. Jag använder det nästan alltid som "nick" eftersom det inte bara låter fräckt (enligt mig) utan också är MITT "nick".
(hoppas jag inte tråkade ut er fullständigt)

5. för människor nej men för flera djurarter ja

Troberg

Sinister eater
Re: Men snälla, LILLA...

Tro inte för ett ögonblick att det finns någon tolerans för avvikande matvanor i Sverige idag. Du skulle bara veta hur mycket kommentarer jag för från hälsokostsfascister som inte inser att en flaska avslagen cola och en halv påse chips är en fullgod frukost med alla viktiga näringsämnen.

Låt grabben äta vad han vill. Vem vet, han kanske har en matsmältningstörning som tvingar honom att äta udda kost, tänkte ingen på att fråga honom det?/images/icons/crazy.gif

Slappna av och koncentrera er på det som är värt att bli upprörd över.

/Troberg

Ackerfors

Alas, your rapids!

Mitt frågeformulär handlade till 90% om ironi och 10% irritation.

Weatherman

Hero
Re: Iof.

Ursäkta att jag stövlar in i en döende debatt men jag reagerade rätt starkt på ditt inlägg.

"men jag tycker att det ser dåligt ut, eftersom det är är en allmäm sida & när det dyker upp sådana namn så ser det som sagt dåligt ut"

Ska vi inte respektera att folk är olika bara för att det är ett allmänt forum?

/Mats