Om rebeller och bänknötare [OT]
"Baldyr rekommenderade att jag skulle börja lite smått med "Jorges Bestarium" och införskaffa reglerna när de kom i Expert versionen."
Det är nog inte helt otroligt att det ändå kommer gå. (Trots att man kanske inte kunde tro det) Eftersom du redan vet hur man slår tärningar och vad poängen med rollspel är, så behöver du ju egentligen bara regler för hur man skapar en rollperson (DoD 6 Expert) och hur man tar kål på dem (Jorges). :^)
Men det blir förmodligen så att man måste ha det riktiga rollspelet ändå, på något sätt. Genereringsreglerna blir väl inte helt kompletta i Expert, utan man måste säkert ändå titta lite i originalboken.
Men Jorges är så fin att man kan köpa den ändå, även om man inte kan spela med den.
"Aha!! Du erkänner alltså att du är en trött och pompös dynghög, eller är du månne undantaget som bekräftar regeln?"
Jag känner mig faktiskt rätt degig. Det är ju så på forum: I början är man ny och vet inte riktigt vilken jargong folk har. Man provar sig fram, helt enkelt. Det blir mycket missförstånd, men man lär sig också mycket. När man har blivit Krigare börjar man bli säker i sadeln och börjar också skriva mer ambitiösa inlägg. Denna förmåga förfinas när man har blivit Riddare, och det är överlag den titel jag tycker bäst om. Nästan alla forummedlemmar skrev sina bästa och smartaste inlägg när de var just Riddare. När jag läst ett synnerligen smart inlägg tittar jag alltid upp mot titeln och då visar det sig som oftast vara skrivet av just en "Riddare". Det är en gyllene tidsålder i varje forummedlems liv, helt enkelt.
Paladin är en urvattnad version av Riddare, men också rätt trevlig. Druid är helt ok. Magiker å Ärkemagiker suger. När man blivit en dylik trollgubbe har alla fått koll på vad man är för en filur, så man kan inte riktigt överraska längre. Man har slutat vara "farlig", och därmed slutar man också vara riktigt intressant. Vad återstår för en att göra? Jo, citera gamla inlägg från förr och gagga om oväsentliga anekdoter som knappast angår en enda vettig människa. Vi är forumets riktiga stofiler, vi...
/Rising
Sedär; en liten forumsanalys! Räta på ryggen, alla stolta Riddare! Ni är de klarast lysande bålverken av kreativitet och nytänkande på forumet!