Nekromanti DoD 6.0 Expert

Krille

Super Moderator
Re: Ja. Levelsystemet är det vi ogillar mest

"Men jag tror mest det handlar om att Riotminds inte riktigt tänkte helt klart innan de gav sig ut för att "gå tillbaka till tidigare versioner"."

Jag tror det är enklare än så. De som designade reglerna på RiotMinds är helt enkelt spelare av den sort som tycker om levels. Eftersom rollspelskonstruktörer som inte anlitas av WotC (och de flesta av dem med) skriver rollspel som de tycker om så var det helt enkelt naturligt för dem att sätta in levels i DoD.

Jag har helt enkelt en känsla av att level-rabaldret har tagit dem lite på sängen. De var inte beredda på ett så massivt motstånd från DoD-communityn (hata buzzwords) mot levels.

Rickard

Urverk speldesign

"Jag har helt enkelt en känsla av att level-rabaldret har tagit dem lite på sängen. De var inte beredda på ett så massivt motstånd från DoD-communityn (hata buzzwords) mot levels."
Konstigt, för jag har alltid tyckt att de rollspelande svenskarna (förutom de äldsta) varit stolta över att rollspelen i Sverige aldrig har haft levelsystem..
<CENTER><TABLE><TR><TD>"There will be no Yatta in this karaoke room! Offenders will be shot!
Survivors will be shot again."
</TD></TR></TABLE></CENTER>

Rickard

Urverk speldesign
Re: Om rebeller och bänknötare [OT]

"Jag känner mig faktiskt rätt degig. Det är ju så på forum: I början är man ny och vet inte riktigt vilken jargong folk har."
Hmmm.. När jag först kom hit (DoD-forumet) så var det med inställningen "Jag vet allt (inom DoD) och mina ändringar är dem bästa".. Jag har ändrats rätt mycket från den tiden..

"När man blivit en dylik trollgubbe har alla fått koll på vad man är för en filur, så man kan inte riktigt överraska längre."
Visst, för mig känns det som om jag tragglar samma saker hela tiden (det är ju samma frågor hela tiden..).. Ibland jag inte ens svara på trådar längre för att jag känner att jag inte har något nytt att ge.. Dessutom.. Bara för att jag (eller någon annan) har en hög titel kanske gör att folk drar sig att ge sin syn för att de tror att det "höglevlarna" skriver är det som är sant på forumet.. Hoppas det inte är så..

"Vad återstår för en att göra? Jo, citera gamla inlägg från förr och gagga om oväsentliga anekdoter..."
Hoppsan.. Där åkte jag dit.. /images/icons/smile.gif Fast du glömde en sak.. Man kan alltid starta (eller haka på) en massa OT-inlägg..

"Vi är forumets riktiga stofiler, vi.."
Sedan beror det lite på hur aktiva vi är.. Så många inlägg som du har skrivit tog mig nästan två år att skriva..

~För att citera en gammal signatur "[color:448800]Han</font color=448800> som inte är grön"

Krille

Super Moderator

"Konstigt, för jag har alltid tyckt att de rollspelande svenskarna (förutom de äldsta) varit stolta över att rollspelen i Sverige aldrig har haft levelsystem.."

Vilken generation tror du RiotMinds-folket tillhör? Med stor sannolikhet den äldsta. Åtminstone Magnus Seter har sagt att han är en inbiten D&D-spelare.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: OT om titlar och sånt

"Du är inte lika narcissistisk som jag och läser om dina gamla trådar bara för att smickra dig själv?"

Det kanske jag borde göra även om jag inte är så säker på att jag hade blivit smickrad. Ibland kan jag läsa gamla inlägg utan att minnas att det är jag själv som har skrivit dem.

"Ah yes, det var å andra sidan ett riktigt, riktigt bra inlägg. Kommer ihåg att jag började lägga ditt namn på minnet efter det. Du skrev mycket bra inlägg överhuvudtaget under den tidsperioden, om jag inte minns fel... (Söka söka söka) Ah, här har vi det! Ja, just det, "lovikavantar" ja, hö hö... hmmm. (läsa läsa läsa) Joo, Paladin var du då. Det är rätt nära Riddare. Jag skrev mitt bästa inlägg, Studie i Skräck, när jag var Krigare. Man kan väl säga att Krigare-Riddare-Paladin är de tre bästa titlarna då. De som skriver många små snärtiga OT-repliker får ha "Paladin" som sin guldålder medan sådana som jag, som skriver långa, svamliga manifest och debattinlägg, vi får ha "Krigare" som vår guldålder. På så vis kan man tolka det lite som man vill, utefter förutsättningarna."

Vill man vara rolig så handlar det rätt mycket om timing och rätt omständigheter. På sistone har jag gnällt mer än jag har skämtat tycker jag. Fast det är väldigt svårt att vara rolig jämt. Jag kanske skulle försöka satsa på att skriva tunga, seriösa inläg istället även om jag inte precis har så mycket att komma med på det området.

Rosen

Myrmidon

"Konstigt, för jag har alltid tyckt att de rollspelande svenskarna (förutom de äldsta) varit stolta över att rollspelen i Sverige aldrig har haft levelsystem.."
Vilken generation tror du RiotMinds-folket tillhör? Med stor sannolikhet den äldsta.

En av det nutida Rollspelssveriges vanligaste men minst omtalade fördomar - att alla rollspelare har växt upp med Äventyrsspel, möjligen med några enstaka undantag som ändå ingen hör av nuförtiden. (-:

--
Åke

Storuggla

Champion
OT betyder Off Topic, säger Storuggla [NT]

Detta står för övrigt bergis i FAQ:n, men jag är snäll. ^_^

Storuggla, chattar med J-G

Krille

Super Moderator
Off Topic

Off Topic.

Klickar man på länken "Hjälp/Frågor" ovan så står följande att läsa:

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr><p>Vana forumanvändare skriver ibland konstiga förkortningar för att det ska gå snabbare att skriva, här finns en kort lista över de vanligaste förklaringarna:

OT: Off Topic
NT: No Text
ANT: Almost No Text (variant på NT)
IMHO: In My Humble Opinion
IME: In My Experience
svjv: så vitt jag vet
iofs: i och för sig
iaf: i alla fall
asg: asgarv
mtp: med tanke på<p><hr></blockquote><p>