Nekromanti DoD 6 Expert

Hasse

Hero
Nått för RM att bita i

"Fast å andra sidan, om man gör en SL-sköld i den här storleksklassen så klarar den sig bra på egen hand."

Snacka om stor SL-skärm, Detta klart bästa med hela skärmen var Pizzamatrixen! haha, snacka om ha med (o)nödvändiga tabeller för spelandet.

*ironiläge på*
Jag inser nu att vad det är jag saknar i Spelamappen, en chipsguide. En sådan måste bara vara med i spelarmappen för DoD6E.
*ironiläge av*

thomaslind

Veteran
Man skulle kunna kombinera värlsböcker/områdesbeskrivningar med äventyr, som tex ICE gjorde med kampanjmodulerna i Middle-Earth Roleplaying. Nu var ju äventyren där ganska sketchartade, och man fick göra en del arbete själv, men ett steg i rätt riktning tycker jag.

thomaslind

Veteran
Re: visst

Att förbättra sin rollperson handlar, enligt mig, inte så mycket om att få 2 extra i försvarsvärde, eller +4 i skada, utan mer om att utveckla personligheten och göra rollpersonen mer "levande".

Sen har ju alla olika sätt att ha kul, så vad vet jag... :)

Krille

Super Moderator
"Man skulle kunna kombinera värlsböcker/områdesbeskrivningar med äventyr, som tex ICE gjorde med kampanjmodulerna i Middle- Earth Roleplaying. Nu var ju äventyren där ganska sketchartade, och man fick göra en del arbete själv, men ett steg i rätt riktning tycker jag."

Det har en nackdel, dock: det låser bakgrundsmodulen till spelledaren. I och med att det ligger ett äventyr i boken så blir det svårt att låta spelarna inneha den. Dessutom minskar värdet på modulen efter första användandet.

thomaslind

Veteran
Lår mig förklara...

När jag skrev tillräckligt avancerat så var inte det något negativt, vad jag skulle ha sagt, kanske, var att det är precis lagom avancerat/enkelt.