Tja, vad ska jag säga, du kom inte med alltför mycket konstruktivt i det där inlägget.. men jag ska försöka.
Du kanske har rätt, men jag tycker det verkar dumt att lägga upp en värdelös editor på nätet bara för att få buggrapporteringar. Många laddar nog ner det bara för att slänga det lika fort igen. Så mycket buggar kan det väl inte vara i ett sånt litet program?
Mycket och mycket, de ska bort i vilket fall. och dessutom kan man testa alla funktioner och se vad som behöver göras om eller förbättras eller kanske tas bort. Inget illa menat, men du verkar inte tänka längre än vad nästippen når.
Jag vet ju inte hur andra SL gör, men jag brukar aldrig besvära mig med att skriva upp stats till mina SLP, det behöver jag inte. Det viktiga brukar för mig vara personlighet, utseende, historia, mål osv
Eftersom SLP är min skapelse så vet jag i huvudet ungefär hur stark och smart han är.
Ska jag då sitta och skriva in personlighet och bakgrund i editorn? Då är det väl bättre att använda andra program (MS Word och Photoshop?) till detta?
Viktiga SLP's som inte bara ska slås ihjäl behöver man ofta skriva ner. För det första blir det väldigt mycket att hålla reda på ett tag, och man vill gärna ha siffror på de flesta. Man vet aldrig vad RP hittar på och man vill inte sitta och hitta på statistik precis innan en strid. är det dessutom ett äventyr man skriver för att släppa på internet, är det en nödvändighet.
Det faktum att man dessutom vill använda SLP's till mer än ett äventyr, kanske genom en hel kampanj, stöder ytterligare min teori med att få ner dem på papper.
Nu måste jag säga rakt emot en gång till, bakgrunden och personligheten är de saker man inte behöver ha på papper, bara lite bakgrund, tänk på att SLP aldrig behöver avslöja mer om sin bakgrund han/hon vill, eller mer än vad du tänkt att RP ska få veta. du behöver inte beskriva hans släkt i tre led och namnge alla hans kusiner..
Personligheten blir ju vad du rollspelar den som. Dock kanske man kan skriva ner stödord om man har kasst minne, för det är mycket lättare att komma ihåg en karaktärs personlighet, än hans fysiska kapacitet.
Varför kan SL inte lika gärna ha sin laptop sammankopplad med spelarnas laptops runt bordet? SL skickar ett meddelande på ICQ när han ska beskriva någonting för spelarna och stämningsfull musik skrålar i hörlurarna på dem. SL skickar en bild (som han gjort i förväg) till spelarna för att beskriva vad de ser. Kartor, slp's, musik.. allt på samma ställe! Fenomenalt...
Nånsin spelat Ultima Online?
Det där var enbart löjligt och onödigt, tillförde inte det minsta till debatten. Så länge du inte kan förklara skillnaden för mig om SL läser på en datorskärm eller om han läser från ett papper?