Re: Jag sällar mig till skaran...
Jag vet inte varför man får den känslan, men jag håller med att Chronopia känns mer DoD än vaf DoD 6 gör...
Kanske beror det på att Chronopia är lite genomtänkt som tidigare DoD versioner [alltså inte mycket alls]. Man har liksom bombaderat världen med en mass "tufft" utan att ta hänsyn till om det överhuvudtaget är "realistiskt"
Klassikern i konstigheter är ju Ereb. Där har man Tagit en kasse Vikigar, upplysta renässansmänniskor, mäktiga trollkarlar, berg fyllda med magiska stenar, lite alver, ett gäng svartfolk, 1T6 st Drakar, en näve Dvärgar, sen tar vu en nypa konstiga Arabkopior som enlig västerlänsk standrad är svarmusikga och skapligt arga på sin omgivning, vi skakar om allt och kastar ut det hela på en blindkarta och vips så har vi en astuff fantasyvärld, eller?
Personligen så är DoD6´s spelvärld kanske mer genomtänkt och mer välskriven, men är den bättre än Ereb eller för den delen Chronopia? Nope, tycker inte det... I sitt syfte att vara en underhållande och spännande spelvärld så tycker jag Ereb uppfyller dom kraven bättre än Trudvang.
Slutligen vill jag bara nämna att detta är helt presonligt och jag menar inget med det, så jag undenber mig konstiga påhopp om hur vidare mitt inlägg fyller vissa/viss person[ers] uppfattning om vad ett bra rollspel är... Så fick jag det sagt också...
Ha det bra och gå och se Ett hål i mitt hjärta, för den var bra och visade hur äckligt all som har med kött är! Ehhh... NU måste jag gå och lägga mig....
MVH
Lexx