solvebring
Superhero
Hejsan!
Det är så att när jag idag öppnade Eldkvast-mailen så hade jag fått ett desperat meddelande där en kille bad om min expertis som DoD-fantast. Han ville veta om hans "Blå box" var komplett eller ej.
Men jag kunde verkligen inte svåra på frågan, eftersom boxen från 1982 är något som aldrig legat i mina händer, plus att faktan kring första utgåvan är mycket begränsad.
Jag svarade att mina kunskaper huruvida man gett ut material kring Den Blå Boxen, huruvida olika häften skulle ingå förutom "Magic Worlds" eller ej, är ingenting som jag känner till personligen, men att jag skulle försöka ta reda på det åt honom.
Han hade mailat flera olika DoD-sidor utan att få ett koncist svar.
Hans frågor löd följande:
Och sedan:
Vore tacksam för ett så detaljrikt svar som möjligt. Inte bara för att kunna svara honom, utan också för mitt eget brinnande intresse för DoD.
Danke!
Det är så att när jag idag öppnade Eldkvast-mailen så hade jag fått ett desperat meddelande där en kille bad om min expertis som DoD-fantast. Han ville veta om hans "Blå box" var komplett eller ej.
Men jag kunde verkligen inte svåra på frågan, eftersom boxen från 1982 är något som aldrig legat i mina händer, plus att faktan kring första utgåvan är mycket begränsad.
Jag svarade att mina kunskaper huruvida man gett ut material kring Den Blå Boxen, huruvida olika häften skulle ingå förutom "Magic Worlds" eller ej, är ingenting som jag känner till personligen, men att jag skulle försöka ta reda på det åt honom.
Han hade mailat flera olika DoD-sidor utan att få ett koncist svar.
Hans frågor löd följande:
Ja... All fakta jag har själv är att man gav ut Magic Worlds i samband med Den Blå Boxen, men om detta kampanjblad låg med >>i<< boxen vet jag ej...På flera siter, bland annat eran, står det att det tillsammans med boxen gavs ut ett kampanjhäfte "Magic Worlds". Ingick alltså det i boxen eller gavs det ut på sidan om vid samma tidpunkt eller hur var det?
Och sedan:
Jag har aldrig hört talas om detta...Dessutom har jag läst om något i stil med "rättnings/korrigeringshäfte" till 1982-års utgåva, vad är detta för häfte?
Vore tacksam för ett så detaljrikt svar som möjligt. Inte bara för att kunna svara honom, utan också för mitt eget brinnande intresse för DoD.
Danke!