Silke
Warrior
Hej alla glada! Eftersom jag har följt debbaterna på denna sida ett tag utan att ge mig tillkänna så ansåg jag nu att tidpunkten var rätt. Mycket intressant läsning och en del strunt har det oxå varit.
Nu till min stilla undran om ni som har orkat och tagit er tid till att skapa egna artiklar och regler på era hemsidor eller som ligger och skräpar på hårddisken, har lust att tillkänna ge var dessa finns eller hur man kan få se dem.
Jag själv har inte kommit så långt på hemside fronten ännu men man lever på hoppet.
Själv föredrar jag att spela Expert med hemlagad krydda. Anledningen är enkel, alla typer av spelare kan använda reglern på olika sätt. Är man en kobold så hindras man inte av reglerna, är man för mycket för tanke problem eller rollspelande så hindras man inte heller. Ett ultimat system, dock ej felfritt Enkelt skadesystem som är lätt att bygga ut. Avskyr Neotech och Eon systemet eftersom man har svårt att överleva någonting som är större än en kotte... DoD 6.0 har en sak som jag hoppades slippa uppleva nämligen level system, dessa typer av spel med sådanna system tenderar att tvinga spelarna mer eller mindre till XP jagt, tråkigt att Riotminds gick in på det spåret.
Jag spelar inte Dungeons and Dragons av den anledningen bla.
Jag hoppas på ett gensvar av alla er kreativa och hemma snickrande fantaster där ute.
Nu till min stilla undran om ni som har orkat och tagit er tid till att skapa egna artiklar och regler på era hemsidor eller som ligger och skräpar på hårddisken, har lust att tillkänna ge var dessa finns eller hur man kan få se dem.
Jag själv har inte kommit så långt på hemside fronten ännu men man lever på hoppet.
Själv föredrar jag att spela Expert med hemlagad krydda. Anledningen är enkel, alla typer av spelare kan använda reglern på olika sätt. Är man en kobold så hindras man inte av reglerna, är man för mycket för tanke problem eller rollspelande så hindras man inte heller. Ett ultimat system, dock ej felfritt Enkelt skadesystem som är lätt att bygga ut. Avskyr Neotech och Eon systemet eftersom man har svårt att överleva någonting som är större än en kotte... DoD 6.0 har en sak som jag hoppades slippa uppleva nämligen level system, dessa typer av spel med sådanna system tenderar att tvinga spelarna mer eller mindre till XP jagt, tråkigt att Riotminds gick in på det spåret.
Jag spelar inte Dungeons and Dragons av den anledningen bla.
Jag hoppas på ett gensvar av alla er kreativa och hemma snickrande fantaster där ute.