Orlew, EDD
Detta är en människa på 42 år som min kompis S***** spelade för min kompis K*****s kampanj. Jag har inget minne alls av den här rollpersonen, men den har ett antal erf utsatta på rollfigursbladet så den har uppenbarligen varit i spel. I sin utrustning har Orlew Dödsklon som finns i Järntornet i Svavelvinter, så jag gissar att denna rollfigur har spelat igenom hela Svavelvinter. Den har dessutom FV11 i nämnda dödsklo, så den har uppenbarligen spelats en tag efter Svavelvinter, jag gissar minst lika mycket till. Orlew får alltså beskrivas som en rätt erfaren magiker.
INT 18, PSY 22
Nekromati 14
PARALYSERING 7
ANIMERA DÖD 15
KONTROLLERA ODÖD 7
BESMUTSA 4
3 Hjältepoäng.
Rollfiguren har också en hjälm i drakskinn med ABS 10.
Tereg, EDD
En människa på 22 år som jag spelade i min kompis S***** kampanj. Jag minns den här rollfiguren väl, för jag älskade den och har bl a sparat en mycket detaljerad karta över hans bostad som jag måste ha lagt åtskilliga timmar på. I mitt minne spelade jag den dock inte så mycket, vilket är fel, för av andra papper jag har kvar framgår att han var med i en kampanj som var inne på sitt femte äventyr när det rann ut i sanden. Vi har spelat 1) ett hemmagjort äventyr, 2) Skelettbyns hemlighet, 3) Tvillingbergen, 4) Rösten från forntiden och 5) ett hemmagjort äventyr. Tereg måste alltså beskrivas som en relativt erfaren magiker.
INT 15, PSY 23
Nekromanti 16
Symbolism 4
ANIMERA DÖD 12
VARSEBLIVNING 9
RÄDSLA 5
KONTROLLERA LÄGRE ODÖD 3
STOPP 7
BESKYDDARE 6
OSÄKERHET 6
DÖDSHAND 2
Rollfiguren har FV 9 i Dolk och FV 7 i Kastdolk, och är utrustad med en osynlighetsring, en dolk med FÖRTROLLA VAPEN E4 och PERMANENS, samt bär en öppen bronshjälm på huvudet.
Raistin och Glodin, EDD
En människa och en dvärg, 53 respt 152 år gamla, spelade av H***** och S***** med mig som SL. En Ärans väg kampanj som jag har vissa minnen från. Av övriga papper som ligger med de här och andra rollfigurer (inkl den berömde tjuven Brutus Leverbiff) framgår att vi spelat igen Döda skogen och kommit en bra bit på Maktens Portar innan det hela rann ut i sanden. Återigen handlar det om rollfigurer som varit med om ett gäng spelmöten och som kan beskrivas som erfarna.
Raistin
INT 19, PSY 18
Nekromanti 12
PARALYSERA 5
KONTROLLERA LÄGRE ODÖD 10
BLINDHET 6
RÄDSLA 4
ANIMERA DÖD 7
ANTIMAGI 5
Glodin
INT 15, PSY 22
Elementarmagi 10