Vad jag menar är att de diskussioner som trots allt förs på forumet sällan framställer spelet som om det faktiskt spelas. Samma diskussioner skulle kunna föras om tio år. Att man minns något behöver inte betyda att det är särskilt mycket liv i spelandet.
Okej, det kan jag nog faktiskt (tyvärr) hålla med om. Fast då är det ju inte dött - bara ospelat /images/icons/smile.gif
Okej, visst fanns det flera sidor av den typen (aldrig uppdaterad, ingen originell information etc.), men tillväxten på säg, äventyr, var likväl långt högre än nu. Vad gäller kvalitén kan jag förstås hålla med dig om. Jag har läst igenom säkert 150 DoD-äventyr hämtade från nätet, och 95% var uselt.
Jag säger hellre liten tillsträmning utav äventyr av högre klass, än stor av mycket låg kvalité. Men rätt i sak har du - det var högre inflytande på äventyr förr än nu - men "det var inte bättre förr".
Jodå, Zor var en glad överraskning, men det var ett undantag. Dessutom var det fyra månader sedan det kom.
Fyra månaders sedan? Tja, nu börjar jag nog bli orolig, ty det kändes som igår... /images/icons/smile.gif
Sveroks Scenariobank är dessutom värd en extra titt. Om man tittar på SS:s (huh!) DoD-Ereb-sektion finner vi inget erebäventyr sedan november, och DoD-Chronopia-sektionens nyaste äventyr är från oktober. De gamla världarna tycks övergivna...
Inte nödvändigtvis övergivna. Jag tror det är många spelgrupper i dag som inte skriver ned sina krönikor, utan bara använder sig av en upskissad intrig och sedan improviserar från den. Jag brukar göra så till alla andra rollspel jag spelar (inte DoD för de skriver jag ned för att kunna lägga upp på sidan). På så stt missar andra grupper dessa äventyr tyvärr.
...och har blott ett enda äventyr som inte står att finna på tio andra sidor.
Jag börjar se ett mönster nu. Du råkar inte leta efter äventyr?/images/icons/smile.gif
Nej, det kan jag nog tyvärr bara hålla med om. Tyvärr så är det alldeles för dåligt tillströmning på äventyr för min smak också.
Precis. Inte för att jag saknar det, men det hade varit kul att se vad som kunnat åstadkommas.
Men där hade ju i alla fall ett äventyr som verkade intressant (har inte haft tid att läsa igenom det dock).
Varför då? För att PA har lagt ned?
Ehh... Så det kan bli. /images/icons/smile.gif
Nej, att det kommit fram välgenomtänkta sidor/projekt.
Självfallet, men kvalitén är inte bättre nu än förr.
Jo säger jag, vilket betyder att jag inte delar din uppfattning. Det har kommit mer saker av kvalité på sistone än vad det gjorde i början, IMO.
...och en del helt tomma sidor. Skämt åsido, det kanske kommer upp en bra grejer där, det vet jag inte. Det finns en hel del regler förvisso, men sådant är jag inte intresserad av. Fast det är en högst personlig åsikt.
Det är väl förenligt med en ny sida? /images/icons/smile.gif
Du får väl hoppas på att dharkos får ner sin kampanj på datorn snart då - som skulle utspela sig i Ereb /images/icons/smile.gif
- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder:
http://drakar.rollspel.nu/