Då tänker vi på samma äventyrstrilogi! Minns att det var en rätt spännande skattjakt där rollpersonerna skulle hitta en gammal drakskatt.bortom12e;n341817 said:Yes det var nog en trilogi och när jag tänker efter så är nog titeln "Allt är guld som glimmar".
Jag minns det också som att själva filen var renderad som PDF vilket kändes hightech på den tiden och att den var gjort för att skrivas ut och vikas ihop till en A5-bok, dvs sida ett i dokumentet var baksidan och framsidan, sida två var insida fram och insida bak osv, så det gick inte att läsa om man inte skrev ut det? Har för mig att jag försökte med det där en del men aldrig riktigt fick till det
Framsidan tror jag var en tecknad skattkista?
Vore kul om du kunde kollaRickard;n341844 said:Jag tyckte det var ett jättebra äventyr. Spelledde bara första sviten men det var välgjort med bra beskrivningar som lärde mig en del om vad som kan finnas i en fantasymiljö.
Jag borde ha kvar allting på min gammeldator som jag inte har startat på år och dar. Ja, den datorn jag sade att jag kanske hade hela sverok-biblioteket på.
Haha jepp, samma här! Fast hemma med pappas bläckstråleskrivare. Jag måste ha kostat honom hundratals kronor genom att försöka skriva ut det.michael;n341827 said:Jag printade första delen på skolans skrivare någon gång kring millenieskiftet och det strulade något fruktansvärt - det gick åt flera hundra sidor av felprintade grejer, papper som fastnade och sidor som blev felvända och som fick slängas.
Snyggt, om han godkänner så norpar jag gärna också. Älskar att läsa igenom gamla äventyr. Det finns något simpelt över dem som drar en tillbaka till barnåren.damogn;n341840 said:Har sms:at. Uppdaterar er när jag fått svar.
Jag tar jättegärna en pdf! Skicka gärna ett PMFenhorn;n342100 said:Trilogin heter "Allt är guld som glimmar". Gillade de äventyren. Jag har de tre pdf:erna om ni inte får tag i det någon annanstans.
Samma här. Tar gärna om det är ok.Fenhorn;n342100 said:Trilogin heter "Allt är guld som glimmar". Gillade de äventyren. Jag har de tre pdf:erna om ni inte får tag i det någon annanstans.