Re: Osunt förnuft
Jag refererar till min tidigare postning. Varför spelar du helt enkelt inte bara ett annat spel ?
Det är så uppenbart att det verkar vara restriktionerna som du har hängt upp dig på, och du har ju själv uttryckt att du hellre spelar EDD eller EON, så gör det då och sluta att mala på om något som inte kommer att försvinna.
Om man ska vara en sådan regelslav och följa reglerna till dess bokstav så kan man lika gärna sluta att spela, rollspelande kräver att man använder insidan av skallen, för inte får man allt serverat på silverfat.
Det är helt omöjligt för en spelkonstruktör att skriva ett spel som precis alla tycker om, i så fall skulle det inte finnas så många rollspel på marknaden som det gör. Jag lovar dig att det finns folk som älskar restriktioner lika mycket som du hatar dem. Och det du anser vara avsaknad av sunt förnuft är deras definition på sunt förnuft.
Med detta kan vi enkelt konstatera, DoDv6 är inte för dig, så vad är meningen att tjata vidare om de saker du hängt upp dig på ? det är bara för dig att spela ett annat spel om du nu inte kan ändra på saker och ting så att de passar dig i spelet. Ditt repeterande malande om restriktionerna tillför inte något kreativt till nya versionen oavsett hur mycket du än tjatar. Riotminds lär inte trycka upp nya regelböcker anpassade just för din smak bara för det.
/Johan - Väktare av Rustningskammaren (
Http://on.to/gemini)