solvebring
Superhero
Tänkte trycka in vampyrer och varulvar i min DoD 91-värld.
Dock så är jag inte killen som skapat så mycket raser direkt, har nöjt mig med det som finns hittills.
Skrivit på världar har man gjort, ordnat med vapen och magi och allt det där gamla vanliga under många år nu, men att på ett skickligt sätt skapa raser som kommer att bli välfungerande är något som jag inte sysslat med hittills.
Vad för tips och hjälp kan ni ge mig?
Speciellt till dessa två varelser?
Vad bör jag se till att ha fakta över?
Tänkt mall:
Varulvar
Hur uppstod de?
Hur ser de ut?
Vad för slags beteende har de?
Vilka värden skall finnas, vilka förmågor?
Chansen/anledning till att bitet men ej avlidet offer blir varulv?
Bot?
Vampyr
Hur uppstod de?
Hur ser de ut?
Skillnaden mellan bett - det blodsugande dödliga, och det som för vampyrmuteringen vidare?
Hur dödar man en vampyr, återuppstår de även om KP når noll för att man inte använt det medel som krävs?
...Har inte pengarna att köpa rollspel för nu, eller på sikt (jävla studentekonomi), annars hade jag köpt monsterboken 1-2 m.m.
Tänkte därför, eftersom jag bara har de varelser som finns med i Spelledarboken, om ni dessutom har fler tips på roliga varelser och dyl som man borde skapa till just DoD för att de helt enkelt är asskoj att ha med?
Då kan man ju ta en stereotypisk grund och skapa eget av det med om man säger.
Dock så är jag inte killen som skapat så mycket raser direkt, har nöjt mig med det som finns hittills.
Skrivit på världar har man gjort, ordnat med vapen och magi och allt det där gamla vanliga under många år nu, men att på ett skickligt sätt skapa raser som kommer att bli välfungerande är något som jag inte sysslat med hittills.
Vad för tips och hjälp kan ni ge mig?
Speciellt till dessa två varelser?
Vad bör jag se till att ha fakta över?
Tänkt mall:
Varulvar
Hur uppstod de?
Hur ser de ut?
Chansen/anledning till att bitet men ej avlidet offer blir varulv?
Bot?
Vampyr
Hur uppstod de?
Hur ser de ut?
Skillnaden mellan bett - det blodsugande dödliga, och det som för vampyrmuteringen vidare?
Hur dödar man en vampyr, återuppstår de även om KP når noll för att man inte använt det medel som krävs?
...Har inte pengarna att köpa rollspel för nu, eller på sikt (jävla studentekonomi), annars hade jag köpt monsterboken 1-2 m.m.
Tänkte därför, eftersom jag bara har de varelser som finns med i Spelledarboken, om ni dessutom har fler tips på roliga varelser och dyl som man borde skapa till just DoD för att de helt enkelt är asskoj att ha med?
Då kan man ju ta en stereotypisk grund och skapa eget av det med om man säger.