DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Inga inspelningar från panelerna var tillåtna och Ligan gjorde inga egna. Mina noteringar på engelska för DB Discorden:
Oj, det var inte vad jag hade väntat mig måste jag säga. Trodde att Arkand skulle vara Kandra-inspirerat medan detta verkar vara mer gonzo. Kul! Några av de bästa äventyren min spelgrupp körde utspelade sig i lite galna städer!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det låter ju betydligt roligare än Kandra, som mest bara var en helt vanlig stad, utan någon riktig krok. (Och det fanns inte så mycket att göra där heller, mer än att besöka smeder och kittelflickare.)

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Det låter ju betydligt roligare än Kandra, som mest bara var en helt vanlig stad, utan någon riktig krok. (Och det fanns inte så mycket att göra där heller, mer än att besöka smeder och kittelflickare.)
Jo, om jag kommer ihåg rätt så står det väl i boken om Äventyrsspel att Kandra från början skapades som ett ställe där rollpersonerna kunde ha downtime?

Gangleri

Bajen, Medeltidsveckan och rollspel
Även om jag tycker att gamla äventyr får en uppdatering, skulle jag också gärna vilja se helt nya äventyr/kampanjer. Arkand är ju, vad jag har förstått, en blandning.

Men visst, jag tycker att Nidlänska Reningen och Konfluxsviten kan vara intressanta att få en uppfräschning.

Även om jag tycker att gamla äventyr får en uppdatering, skulle jag också gärna vilja se helt nya äventyr/kampanjer. Arkand är ju, vad jag har förstått, en blandning.

Men visst, jag tycker att Nidlänska Reningen och Konfluxsviten kan vara intressanta att få en uppfräschning.
Arkand är helt nyskrivet. Inväntar färdigt manus från herr Sjöberg om en vecka, och det vi sett hittills - även i bildväg från Egerkrans, Brasgalla och Baerald - ser mycket bra ut. :)