DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Gnovald

Warrior
Mutant med samma regelmotor som Drakar och Demoner. Det låter ju helt galet!
Jag har under hösten knåpat ihop ett regelverk med just den idén som jag kallar Muterade Drakregler :)
Det är inte helt klart ännu, då jag inte har hunnit speltesta reglerna med min MUA-grupp.
Håller även på att konvertera alla monster till dessa regler :)
När det är färdigt lägger jag ut det på MUA discordservern Vid värdens ände.

Hornblom

Veteran
Mitt önskemål är i så fall att DoD tar ett kliv ut i rymden, likt Spelljammer och den där gamla Sinkadus-artikeln av @Mekanurg. Det vore i mitt tycke mycket häftigare än ett nytt Ligan-spel med rymdskepp och skjutvapen. Vidare önskar jag att spelet, eller expansionen om det nu är en sådan, ges ut även på svenska.
Goldondrar och Stjärnfrukter!

Badmojo

Old’s cool
Uppdaterar grundposten.

2025/26:
  • Arkand - vågorna och flammornas stad: stadsexpansion, större stad.
  • Magiexpansion: 15 nya magiskolor, alkemi, magiska vapen, allt om magi.
  • Expertregler: regelmodul, frivilliga utvidgade regler, nya yrken, förmågor, sekundära färdigheter, större slag, basbyggen mm.
Framtid:
  • Svavelvinter: uppdaterad text/illustrationer (ej påbörjad).
  • Starbane: Drakar och Demoner, i Rymden?? Placeholder eller riktig produkt?
  • "Uppvaknandet/Sveket del 3" DoD-bokserien, innehåller troligen ett kortare äventyr

Dimfrost

Special Circumstances
Starbane som ett DoD-baserat SF-rollspel känns som något som måste ligga en bra bit in i framtiden, eftersom Ligan nu har fullt upp med nyversioner av både Alien och Coriolis. Som ett spejsat DoD-i-rymden är det väl en annan sak, men knappast något som har hög prioritet heller tänker jag mig.