Nekromanti DoD6 Expert?

Hawkmoon

Veteran
Nu är jag "Hawkmoon" istället!

Ni kan ta bort min gamla profil "Fredda the mean"...

Jorge

Veteran
Re: Dumpa nivåerna!

Jo fasst så finns det också SL or RP som gillar Nivåerna också!
Fasst som även känt så finns det ju alternativa regler för att spela utan nivåer på Riotminds sida!/images/icons/dragon.gif

Alikzus

Veteran
Re: till inläggen överlag =)

hemskt vad ni tjötar...

om ni inte är nöjda med dod6 får ni väl själva försöka fixa till det. okej regeltillägg kan väl vara kul men det som jag tycker är kul med dod är enkelheten pga av avsaknad av en massa regler som är onödiga.

vill ni ha regler SKAFFA eon... har skaffat dod6 nu och är mycket nöjd med det, mycket tack vare enkelheten.

yrkesnivåerna tycker jag inte är någon nackdel.
ni får sluta vara så inskränkta och konservatistiska...
riotminds har ju gjort sitt bästa för att fräscha upp och rädda dod.

visst jag har inte spelat det mytomspunna DoD'91 det älskade EDD eller hatade Chronopia... varför ska jag, de går ju inte att köpa längre... inte nya iaf...

däremot några yrken, raser samt mäktigare magiker skulle inte vara fel. kanske några vapen, men illustrationer för det har framför allt mina spelare saknat i regelboken + till neogames...

lite mer avancerade rollpersonsgenerering kan också vara trevligt, men det får inte bli FÖR mycket. så att det tar en dag att slå igenom tabeller som skapar en karaktär (nämner inga namn)!

om? när? hur? och varför? dod6 expert släpps så får vi våra svar... och veta vad det innehåller... om det bara blir hälften så bra som Jorges är det iaf mer än tillräckligt.

jag får ursäkta om jag retas upp vissa utav er... men vad jag inte förstår är varför man ska ändra på ett redan bra spel, tycker man själv inte det är bra är det bara att ändra det dåliga. riotminds kan inte göra tusentals spelledare nöjda. det skulle inte ni själva klara av.

Dålig fantasi är inte en spelledares bästa egenskap

...ursäkta mina stavfel men jag är trött...

Ugluk-joar

Veteran
Re: Vad vill ni ha i DoD6 Expert?

Jag tycker de ska dumpa LVL-systemet för det var u deras stora misstag. Kanske lite mer info om världen som sagt. Men eftersom jag inte läst hela regelboken så avvaktar jag tillsvidare...

Sodivra

Champion

Regler kan vara smarta, men ändå enkla. Se bara Vindhands exempel.. Det är ju det vi efterlyser här.
Och anledningen till att man inte gillar yrkesnivåer behöver väl inte vara att man är konservativ? Yrkesnivåer kommer ju av levels som är riktigt konservativt.
Och att "ändra på DoD" för att få det som man vill är ju jobbigare än att låta andra göra halva jobbet.. inte så himla kul om man måste ändra på hela boken.. Dessutom så är ju tips bara bra. Om man inte tycker om YN blir inget bättre av att man inte säger det, däremot blir det förmodligen bättre av att man säger det. (På ett konstruktivt sätt.. :)

På tal om komplicerade regler: Jag vill faktiskt göra det ÄNNU enklare, och istället för KP med extraregler ha en ren och fin siffra som visar "hur ont det gör", dvs hur svårt det är att utföra handlingar.. Och istället för yrken ha.. ingenting. Nackdelen med sådana här "lösa system" är att det ofta kräver mer av spelledaren.. Och för en oerfaren spelare är det säkert svårare att inte ha några mallar att gå efter vid rollpersonsgenereringen..

Svarte Faraonen

ром и смерть

Det skulle vara trevligt med ordentliga regler för att spela utan yrkesnivåer (om vi ska skriva vad vi vill ha i DoD 6 Expert ska vi väl göra det), då jag och många andra anser det system som finns på RiotMinds hemsida vara... um... dåligt. Dels för att det vore bättre med ordentliga erfarenhetspoäng, dels för att det inte tar hänsyn till böner, magi och liknande. Att skriva om allt detta, plus att rätta till utrustningspriserna (saker kostar lika mycket som i Chronopia, men man startar inte med lika mycket pengar) och fixa ett mer realistiskt KP-system tar upp tid som den arme spelledaren kunde göra mycket annat på.