Re: till inläggen överlag =)
hemskt vad ni tjötar...
om ni inte är nöjda med dod6 får ni väl själva försöka fixa till det. okej regeltillägg kan väl vara kul men det som jag tycker är kul med dod är enkelheten pga av avsaknad av en massa regler som är onödiga.
vill ni ha regler SKAFFA eon... har skaffat dod6 nu och är mycket nöjd med det, mycket tack vare enkelheten.
yrkesnivåerna tycker jag inte är någon nackdel.
ni får sluta vara så inskränkta och konservatistiska...
riotminds har ju gjort sitt bästa för att fräscha upp och rädda dod.
visst jag har inte spelat det mytomspunna DoD'91 det älskade EDD eller hatade Chronopia... varför ska jag, de går ju inte att köpa längre... inte nya iaf...
däremot några yrken, raser samt mäktigare magiker skulle inte vara fel. kanske några vapen, men illustrationer för det har framför allt mina spelare saknat i regelboken + till neogames...
lite mer avancerade rollpersonsgenerering kan också vara trevligt, men det får inte bli FÖR mycket. så att det tar en dag att slå igenom tabeller som skapar en karaktär (nämner inga namn)!
om? när? hur? och varför? dod6 expert släpps så får vi våra svar... och veta vad det innehåller... om det bara blir hälften så bra som Jorges är det iaf mer än tillräckligt.
jag får ursäkta om jag retas upp vissa utav er... men vad jag inte förstår är varför man ska ändra på ett redan bra spel, tycker man själv inte det är bra är det bara att ändra det dåliga. riotminds kan inte göra tusentals spelledare nöjda. det skulle inte ni själva klara av.
Dålig fantasi är inte en spelledares bästa egenskap
...ursäkta mina stavfel men jag är trött...