Nekromanti DoD6 Expert

Eksem

Champion
Saxat från hemsidan:

"D6E kommer att kunna spelas i samverkan med DOD6. Där spelledaren använder sig av DOD6 regelsystem och spelarna av D6E, eftersom den enda stora skillnaden kommer att ligga i hur en rollperson formas samt successivt blir bättre"

Låter ju som en lysande idé! Plus att inköpsansvaret hamnar på spelaren istället för spelledaren, och sådant uppskattas ju att fattiglappsspelledare som jag.

tordzek

Veteran
Jag tänker i alla fall inte använda D6E i mn spelgrupp. Jag gillar gammla vanliga regels system och liknade, men man kanske kan utnyttja dom nya yrkena och färdigheterna

Lambi

Swordsman
...ett förslag är ju att låta aktivitetsstödspengar gå åt till att köpa en och annan bok, istället för fika och dyl. Spelarna borde nog inte protestera... så mycket... i alla fall. De vill ju spela, så de flesta spelare ger SL den respekt och auktoritet denne behöver utan krångel. Säger SL: jag behöver den boken... då blir det väl den nästa gång det handlas...

Benax_UBBT

Veteran
Lägg även märke till möjligheten att gå ifrån yrkesnivåerna. De var det stora skälet till att DoD 6 ratades från många håll. Ett försök att vinna tillbaka gamla stammen?

/Benax