Nekromanti DoD6 (konstaterande)

DunkLspiel

Veteran
Har någon mer än jag tänkt på hur gott regelboken luktar? Tänk om det hade varit 100 sidor extra, som axe typ...

'Beter man sig dumt får man respekt'

Bergting

Warrior
Det är klart man har konstaterat det. Regelboksluktologi är en utbredd lära med många hängivna entusiaster. Jag, och många med mig, bla Magnus Seter har kommit fram till att DEN bok som luktar allra bäst, och märk väl, det finns ingen som kommer i närheten ens, är Warhammer Fantasy Roleplay, den hårdinbundna första utgåvan. Acceptera inga substitut. De flesta av GW's hårdinbundna böcker använde riktigt dåligt papper med mycket lump, t ex CoC som också luktar riktigt gott, men den där underbara mustiga lumpkänslan återfinner sig bara i WFRP. Sen tycker jag att min originalutgåva av Warhammer - The Mass Combat Fantasy Role-Playing Game från -83 också luktar helt okej.

Peter - inte galen.

Sodivra

Champion
Om jag någonsin skulle trycka det rollspel jag skriver om i rollspelsforumet..
Då skulle jag parfyrmera det med stämningslukt!

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Hasse

Hero
"Tänk om det hade varit 100 sidor extra, som axe typ"

Du menar 100 sidor med sådana dära som doftprov som Axe skickar ut fast med lita andra dofter då va? som t.ex. dofter från:
barrskogen, lövskogen, storskogen, blandskogen, Svartliden, Vildhjarta, fängelsehåla, värdshus, grottor, slott och borgar, mossor, träsk, blommor, åkerfält, ängar, gammla böcker, nya böcker, gammalt bibliotek, drake, troll, alv, dvärg, halvlängdsman och smedja.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Vindhand

Myrmidon
Om jag någonsin skulle trycka det rollspel jag skriver om i rollspelsforumet..
Då skulle jag parfyrmera det med stämningslukt!

Hoppas att det inte är ett grisodlarrollspel i så fall :)

Dilandau

Myrmidon
Kättare!

Det är en univeriellt erkänd sanning att de bäst luktande rollspelsboken är Arabian Adventures till AD&D.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"

Johan K

Gammal & dryg
MMMM !!

Jo, visst luktar det nått speciellt !! Håller helt med dig !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Nerosuferoth

Swordsman
De flesta av GW's hårdinbundna böcker använde riktigt dåligt papper med mycket lump, t ex CoC som också luktar riktigt gott

Peter - inte galen.

Lite galen är du nog ändå om du tror att det är Games Workshop som ger ut Call of Cthulhu...

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Bergting

Warrior
Games Workshop har gett ut både Cthulhu, RuneQuest och Stormbringer på licens. Enda skillnaden mot "originalen" är att det är lite mer påkostade utgåvor med hårda pärmar och ett gäng färgbilder.

Sådeså

Peter - fortfarande inte galen

Rosen

Myrmidon
GW (OT)

Enda skillnaden mot "originalen" är att det är lite mer påkostade utgåvor med hårda pärmar och ett gäng färgbilder.

Och om jag minns rätt var väl flera av färgbilderna i åtminstone deras RQ av modellen att en GW-tecknare hade tittat på Chaosiums illustrationer och sedan gjort egna versioner av dem, med samma motiv?

--
Åke