Re: Norra Sverige
Tja jag bor i Luleå och skulle älska tanken på att få se ett äkta Konvent i Norr igen..
även om de vi hade här uppe förut var mini mini mini mot de som fanns söderut..
Kanske om flera RPG bolag skulle intressera sig för Norrland coh kanske om det fanns flera rollspelare med vilja och motivation nog att driva igenom en ÅRLIGEN återkommande konvent skulle vi kanske få ett konvent som vore guld värt...
Vi har något här uppe som skulle kunna vara otroligt bra.. Midnattsolen..
24 timmar ljus att spela under något som södre svea inte har och som kan få upplevas.
Sen om man vill vara grym så har vi VINTER de i södra svea HAR inte vinter de HAR inte kyla så om vi skulle fixa ett vinter Konvent kan de få uppleva det.. *hmm* fast själv så tycker jag vinter är en tid som man helst använder till att klä sig varmt och hålla sig inomhus..
Hur ska det lösas då..
Enkelt någon med vilja och energi ( Ej hatten jag har inte energi nog, ) börjar söka reda på rollspels firmor i Norr söka reda på rollspels föreningar och väcka slumrande jättar och pygmer till liv.
Genom att sen organiserade dessa små föreningar till flera små SOM samarbetar och hjälper varandra kan styrkan och kraften fås att skapa konvent som är värda att kallas konvent....
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm