Nekromanti DoD6 Konvent

Aerid

Veteran
Varför inte Göteborg (eller Henån)

Det blir nog lite halvtungt att ta sig ända ner till Kalmar. Men man kan ju alltid försöka.

//Aerid - Som inte tycker om när det ringer eftersom hans Internet kopplas ner då.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Aerid on 2001-03-29 21:21.</EM></FONT></P>

Master_Z

Swordsman
Re: Centralt nog!

För mig skulle det kosta minst 800 spänn.

/Linus

GAIS är dansband och IFK är hårdrock!
"Beauty is in the eye of the beholder"

ceralion

Veteran
Norra Sverige

Det finns en hel del här uppe (Skellefteå/Piteå/Luleå) som älskar att spela och som säkert skulle komma om det inte var så långt bort. Till saken nu då..

Hur många i norra Sverige, typ då Ske-å, Piteå, Luleå etc., skulle vara intresserade av att arrangera motsvarande konvent närmare oss.... nån som vet var man skulle kunna vara osv... idéer efterlyses!

Rosen

Myrmidon
Re: Norra Sverige

<I>Hur många i norra Sverige, typ då Ske-å, Piteå, Luleå etc., skulle vara intresserade av att arrangera motsvarande konvent närmare oss.... nån som vet var man skulle kunna vara osv...</I>

Föreningen Anfauglith i Luleå arrangerade 7-8 "minikonvent" (mini och mini, det kom omkring 100 pers på det största) i Gammelstad under tidiga 90-talet. Det kom även dit folk från Boden och enstaka Pitebor, fast vill man locka upp Skelleftebor skulle nog Piteå vara ett bättre val av ort.  Avstånden är förmodligen ett mindre problem bara man ser till att få ut <I>information</I> om konventet till de andra orterna.

--
Åke

hatten

Swashbuckler
Re: Norra Sverige

Tja jag bor i Luleå och skulle älska tanken på att få se ett äkta Konvent i Norr igen..
även om de vi hade här uppe förut var mini mini mini mot de som fanns söderut..
Kanske om flera RPG bolag skulle intressera sig för Norrland coh kanske om det fanns flera rollspelare med vilja och motivation nog att driva igenom en ÅRLIGEN återkommande konvent skulle vi kanske få ett konvent som vore guld värt...

Vi har något här uppe som skulle kunna vara otroligt bra.. Midnattsolen..
24 timmar ljus att spela under något som södre svea inte har och som kan få upplevas.
Sen om man vill vara grym så har vi VINTER de i södra svea HAR inte vinter de HAR inte kyla så om vi skulle fixa ett vinter Konvent kan de få uppleva det.. *hmm* fast själv så tycker jag vinter är en tid som man helst använder till att klä sig varmt och hålla sig inomhus..

Hur ska det lösas då..
Enkelt någon med vilja och energi ( Ej hatten jag har inte energi nog, ) börjar söka reda på rollspels firmor i Norr söka reda på rollspels föreningar och väcka slumrande jättar och pygmer till liv.
Genom att sen organiserade dessa små föreningar till flera små SOM samarbetar och hjälper varandra kan styrkan och kraften fås att skapa konvent som är värda att kallas konvent....

http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm

Nerosuferoth

Swordsman
Här finns det intresse...

...och jag tänker inte klaga på att Kalmar är för långt bort. Säg bara till när, för det kommer krävas en dödlig epidemi eller utomjordingsattack för att hålla mig därifrån!

Några speciella önskemål... jag har aldrig varit på något konvent så jag vet inte riktigt. Men jag gillar starkt idén med promotionmaterial eller en specialutgåva bara för de lyckliga själar som kommer till Kalmar.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Aerid

Veteran
Och vi!!!

Vi i min spelgrupp kommer förhoppningsvis också. /images/icons/smile.gif

Inte heller jag har någon speciell önskan eftersom jag
endast spelat rollspel lite över ett halvår nu.
Förutom en signerad Bestiarium-bok då förstås. /images/icons/smile.gif

//Aerid<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Aerid on 2001-04-03 18:48.</EM></FONT></P>

Aerid

Veteran
När?

När och var planerar ni att konventet ska vara???

Whoops, det blev visst två inlägg. /images/icons/blush.gif

//Aerid - Otålig<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Aerid on 2001-04-04 19:42.</EM></FONT></P>

Falköga

Veteran
Re: Varför inte Göteborg (eller Henån)

Där för att ingen vet vart Henån ligger.(Förutom vi som bor här.)

Falköga

Veteran
Re: Centralt nog!

Kalmar är en bra stad, inte för stort inte för litet

//Falköga- egentlig Kalmarit