Black Dwarf
Hero
Efter en oerhört lång frånvaro från forumet (som främst har orsakats av att jag inte har haft tid eller möjlighet att spela rollspel på länge) har jag nu fått en kick igen. Vi hann spela en hel del under jullovet och nu känns det som om jag är beredd att dra igång nånting igen.
Eftersom jag har en hel del äventyr till DoD6 (bl.a. Vildhjärta och Snösaga) som ännu ligger ospelade känns nästan det som det vettigaste alternativet. Speciellt då Berserk har DoD4 och har bestämt sig för att leda hela Svavelvinterkamapnjen för oss (de gånger vi alla råkar befinna oss i samma stad ~två gånger om året).
Nu är jag ju gammalmodig och har endast DoD6. Eftersom jag hörde att expert var en klar förbättring av detta spel (som var rätt så mediokert, förutom stämningen i Trudvang), hade jag nångång i tiderna tänkt införskaffa det. Nu finns det dock inget expert mer, och det enda som finns tillgängligt är den reviderade versionen av DoD6-reglerna.
Därför vill jag veta:
- Hur skiljer sig den reviderade versionen från den första?
- Hur skiljer sig den reviderade versionen från Expert? Finns något viktigt i expert som inte finns i den reviderade?
- Lönar det sig att införskaffa Eldsjäl?
- Hur är det med Ostmark och Mittland (blir iofs senare projekt oberoende).
Tack.
/BD, som återigen känner rollspelspulsen slå.
Eftersom jag har en hel del äventyr till DoD6 (bl.a. Vildhjärta och Snösaga) som ännu ligger ospelade känns nästan det som det vettigaste alternativet. Speciellt då Berserk har DoD4 och har bestämt sig för att leda hela Svavelvinterkamapnjen för oss (de gånger vi alla råkar befinna oss i samma stad ~två gånger om året).
Nu är jag ju gammalmodig och har endast DoD6. Eftersom jag hörde att expert var en klar förbättring av detta spel (som var rätt så mediokert, förutom stämningen i Trudvang), hade jag nångång i tiderna tänkt införskaffa det. Nu finns det dock inget expert mer, och det enda som finns tillgängligt är den reviderade versionen av DoD6-reglerna.
Därför vill jag veta:
- Hur skiljer sig den reviderade versionen från den första?
- Hur skiljer sig den reviderade versionen från Expert? Finns något viktigt i expert som inte finns i den reviderade?
- Lönar det sig att införskaffa Eldsjäl?
- Hur är det med Ostmark och Mittland (blir iofs senare projekt oberoende).
Tack.
/BD, som återigen känner rollspelspulsen slå.