Nekromanti Dod6E

Rori

Veteran
Happ... då har man gått och köpt fyra böcker av en verision som man inte har känt till... Kanske lite riskabelt, men det verkar vara ganska så skoj. :gremgrin:

Jag funderar på att köpa "Snösaga". Någon här som har spelat den ( Expert )? :gremconfused:

Lönt att köpa?

/ Rori

Johan K

Gammal & dryg
Happ... då har man gått och köpt fyra böcker av en verision som man inte har känt till... Kanske lite riskabelt, men det verkar vara ganska så skoj.
Se där ja !!
Riskabelt är det nog inte, om du frågar mig... Det är ett spels om är mer än lovligt skoj.

Jag funderar på att köpa "Snösaga". Någon här som har spelat den ( Expert )?
Har iof inte SL:at Snösaga ännu, men har läst äventyret. Det är ett maffigt äventyr. Men kan kan klart rekomendera det...
Om du åxå köper vildhjarta så är det ju åxå ett mycket trevligt äventyr.

Rori

Veteran
Maffigt?
Låter OK...

Hur mycket kräver det av RP:na?

Det är ett riktigt långt äventyr, va? (hur långt?)

/ Rori

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Här skrev jag en del synpunkter om Snösaga. Betänk dock att det innehåller min kritik och således inte har tagit upp det som är bra med äventyret. Det kan således ge en felaktig bild av vad jag tycker om det och faktum är att jag tycker att Snösaga är suveränt.

/Vulf

Rori

Veteran
Det var ett tag det..
Hur mycket spelar man av den tiden, då? (inte snabbspolning)

Alltså... kommer det att ta längre än 3 helger? Mycket mer eller mindre?

Rori

Veteran
om det verkligen tar så lång tid, och det är så svårt, så tror jag att jag hoppar över detta...

Vi är nämligen 3st, inklusive SL (jag). Så jag måste ja med några SLP för att vi inte ska dö...

Du talade väl om VIldhjarta. Kanske man skulle köpa det istället?

Hur svår?
Hur lång?
Hur rolig?
Hur spännande?

/ Rori

Arntsen

Warrior
Jag vet faktiskt inte, har inte spelat det än men jag misstänker att det nog tar fler än 3, nu är iofs min spelargrupp inte av denna världen när det gäller att hålla sig till äventyret, utan de kutar hela tiden iväg på en massa annat + att de intigrerar mot varandra.

Arntsen

Warrior
Vilhjärt har jag dock spellett, det tog två sessioner, ganska korta men ändå två, jag tycker att det är ett bra, lite annorlunda men stämningsfyllt äventyr, och enligt mig helt klart värt pengarna. Jag har en svag aning om att Vitulv håller med på den punkten, eller?

Rori

Veteran
Det låter bra!

Innehåller den fakta om skogen också? Eller är det bara en vanlig kampanj?

Några andra kampanjer som är att rekommendera?

/ Rori

Dimfrost

Special Circumstances
Förutom en beskrivning (nåja) av själva skogen så beskrivs landet Ejland översiktligt. Själva äventyret Vildhjarta är ingen lång kampanj, men väldigt stämningsfullt. Jag tycker att det är en väldigt bra introduktion till Trudvang, för det innehåller många händelser som ger rätt stämning. Inte är det dyrt heller, så Vildhjarta är ett givet köp i min mening.

/Dimfrost

Rori

Veteran
Om jag inte skulle tycka om äventyret, så skulle det inte vara helt onödigt att köpa det ändå, alltså?

Det låter bra... Jag köper det strax och skriver en truddelutt om vad jag tycker!

Tack för era inlägg!

/ Rori