Nekromanti DoD6s värld

hernod

Veteran
Jag undrar hur stor världen i DoD6 blir?
Jag har hört att det inte utspelar sig i Ereb Altor och Chronopia längre, utan i Trudvang. Jag undrar också vilka raser det kommer att finnas i världen? Kommer DoD6 att bli större än de andra DoD rollspelen? Sen undrar jag också om Trudvang kommer att utspela sig i flera delar i den världen.
Kommer det finnas många nya yrken och nya monster?

Hernod

draenor

Veteran
DoD 6.. Jag tror inte att det kommer att bli störst. DoD 91 är klassiker som var enorm när den kom, DoD 6 bjuder inte på tillräkligt mycket nytt gentemot andra rollspel som finns.

~Sir Warranty, Knight of the round table - A Castle Camelot division: www.castlecamelot.com

draenor

Veteran
Raser. Det är de vanliga raserna som finns, människor dvärgar och sådant. Troll, ja, allt möjligt. Världen är stor, så stor som man behöver. Men hela saken är den att som SL ska man utveckla världen som inte igentligen finns på samma sätt som tidigare.. Mycket upp till SL säger jag.

~Sir Warranty, Knight of the round table - A Castle Camelot division: www.castlecamelot.com

draenor

Veteran
För att skapa en bra värld ska men enkelt tänka på:

* Drakar och sådant finns bara i sagor om man inte är väldigt erfaren och råkat se någon
* Magi är farligt, och för det mesta förbjudet, många tror att magi bara är sagor.. Som man säger till sina barn för att det inte ska vara.. ja.. o-snälla...

Rickard

Urverk speldesign
Raserna

Raserna.. Finns det några i grundboken? Annars kommer "Jorges Bestarium" snart..

/[color:green]Han</font color=green> som tycker att <B>draenor</B> iaf kunde skrivit olika titlar på sina 3 inlägg

SKIN69

Warrior
Anm.

"Som man säger till sina barn för att det inte ska vara.. ja.. o-snälla..."
Hörde att de hette STYGGA :]

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking