Nekromanti [DoD91] Tillägg : Yrken, druid

solvebring

Superhero
Tjosan!

Håller på med att sätta upp druid som yrke till DoD91.
Som bekant så har jag ju ökat magi-innehållet i 91 för eget bruk.
Lagt till nekromanti och illusionism, samt spiritus familiarus igen.
Allt plockat från EDD, lite vagt korrigerat som det gärna blir.
Till druid så har jag tänkt mig just magi (magiskola: Animalism). Druid skall alltså vara en sorts besvärjare är det tänkt. Men att finna på besvärjelser för detta är inte lätt.
Allt jag har är det jag bifogar med här, samt två högre besvärjelser som jag tänkt för kontroll av djur, samt tämja djur vilket lägger sig permanent på djurets framtida beteende.

Kaigon

Helmgast
Efter att främst ha kollat på de två besvärjelserna och sedan på druidens yrkesförmåga så ser jag inte varför du har Animalism istället för den klassiska Animismen? Den gröna magiboken (som du kanske inte har eller har råd med) har iaf drösvis med Animism-besvärjelser kring djur (och även växter).

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag vet inte om det är någon hjälp, men...

När Vitulv fyllde druid här på forumet så gjorde han och Dante en druid till Drakar och demoner 6. Den finns att beskåda här och jag hoppas att den kan tjäna som lite inspiration.

solvebring

Superhero
Re: Jag vet inte om det är någon hjälp, men...

Jätteschysst Ackersfors, men faktiskt så visste jag redan det tack vare att Vitulv även lagt ut denna Druid-yrkesmodulEldkvast också. Har faktiskt redan tittat på den. Fast den bilden av Druid och min bild av druid stämde inte riktigt ihop.

Den druid som Vitulv skapat var mer som en allkunnig ranger/animist, och vad jag vill göra är att inte blanda ihop animism och druid. Min druid skall vara... Tja, som man kan se om man spelar Diablo II ungefär. En vildmarksälskande typ som håller ihop med djur samt har förmågan att själv byta till djurhamn osv.
Därför, som man kan se efter det lilla jag hittills skrapat ihop, kommer det inte vara så mycket naturpåverkande besvärjelser (som animister har) utan näst intill enbart djur-relaterade besvärjelser.
Men tack i alla fall, många andra har nog säkerligen glädje av länken. :gremwink:

solvebring

Superhero
Okej, tack för tipset.
Nej, min studentekonomi och alla räkningar tillåter inte längre att jag sitter och fluktar efter aktioner med rollspelsböcker längre.
Dock, när jag väl kommer att ha pengarna så har jag tänkt att köpa vad helst jag kommer över. Att äga allt till DoD är nämligen ett fast mål hos mig, eftersom jag spelar det såpass mycket och har en sorts nostalgi och kultrelaterad relation till Äventyrsspels kreationer.
Fast jag vill göra klart och tydligt att jag inte önskar blanda ihop animism och animalism, de är tänka att vara två skilda saker.