Läs INTE om du inte är Pedant.
Tack så mycket för den informationen. Rätt fett att äntligen sitta på typsnittet som för all framtid kommer förknippas med nostalgiska minnen om orcher, karaktärslösa utbygdsjägare och Injiralver. Ska inte säga hur jag kom över tecknen, men nu har jag dem iaf.
Dock så tog det ganska tvärt stopp när jag försökte återskapa den karaktäristiska svartvita "auran" runt texten bestående av två lika tjocka "gränser" runt texten. Det självklara valet var ju att selecta texten och köra expand (Photoshop) men då blir ju hörnen runda
. (Här ska alla som inte är pedanter börja skicka hotbrev utan lämna mig ifred med mitt handikapp
). Hur får jag spetsiga kanter på samma avstånd runt varje bokstav.
Större tecken i ett layer bakom funkar inte efter förstorningen blir större på höjden än på längden, blir inte samma tjocklek på kanten runt om. Att förminska tecknena och lägga de mindre som förgrund funkar ju inte heller eftersom texten då blir för tunn och försvinner där den är som smalast. Kan just nu inte komma på nåt vettigt sätt att lösa det. Jag har redan använt livlinorna 50/50 och att datorn tar bort två felaktiga alternativ, så jag vänder mig till publiken innan jag tar den sista livlinan att ringa nån.
/D&Dmarodören.