Nekromanti Doftborttagning [Innehåller bild på en katt]

Storuggla

Champion
Jag står och lagar middag. Min sambo står vid köksbordet och berättar om sin dag. Plötsligt så tar Polanski – vår katt – och går ner från sin sittplats i köksfönstret där han brukar spana på fåglar och kliver ner på köksbordet. Där hukar han sig över en tom lakritspåse och plötsligt så... skvalar han.
Sambon får ta hand om uppmoppning medan jag fortsätter skålla köttbitar och potäter, men tyvärr gick det inget bra. Det formligen stinker kattpiss i matrummet, rots en svabbning med såpa och vådis.
Jag testade att lägga ut en skål med bakpulver under natten (det ska tydligen funka bra) men doften finns kvar och det finns nu några vita tassavtryck runt bakpulvret där någon nyfikten varelse varit och undersökt. Men doften kvarstår.

Några huskurer eller industrinamn på bra luktborttagare?
Bifogar bild på förövaren.

Storuggla, trapper joe

Dewil

Skrivbordsgeneral
Ättika (förtydligande)

Asså, man ska slå en skvätt ättika i ett glas eller en skål och ställa i rummet. Påstås äta upp dålig lukt.

Jag har prövat det (eller rättare sagt vinäger, men det innehåller ju ättika) under diskbänken, där det trots nitisk städning luktar soptipp. Jag kan inte lova att det funkade, men ättiksdoften tränger i alla fall undan alla andra dofter!

Dewil, skulle bli vansinnig om katten pissade på köksbordet

<font size="1">Edit: ändrat rubrik</font size>

Saxifrage

Hero
Silvertejp och 5 kg sprängdeg?

Fast då snarare i förebyggande syfte...

Annars skulle jag rekommendera Klorin.

/Sax, hygienfreak

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Silvertejp och 5 kg sprängdeg?

5 kg sprängdeg tar bort doften, alla gånger. Och bordet. Och köket. Och huset. Och resten av kvarteret...

Dewil

Johan K

Gammal & dryg
Humm, Grumme-såpan brukar jag lyckas ta bort de mest aggresiva fläckar & dofter... Gunggar man ricktigt bra så sitter den trevliga såpadoften i ricktigt länge..

/ Johan K, som iof sliper just ovan nämda problem... :gremgrin:

Nightowl

Champion
PLUTT! [delvis OT]

Det är ju en PLUTT! OOooh en tån töt kittemitte...

(Jag tycker han ser fräck ut. Det är bra med fräcka katter.)

ObTo:Min imbecilla katt Widdums, som inte klarar av att sköta sig i kattlådan, pissade på MIG en gång när han var riktigt liten och jag låg i sängen och skulle tryna. Sedan dess har jag av paranoida skäl en dos antistanksprej hemma (sedan dess har han också blivit kastrerade och mindre hysterisk, men han pinkar fortfarande på greje ibland, vilket om inte annat är ett bra inventive att hänga upp kläder). Sprejen heter Febreeze men jag insåg att den bara är för textilier, vilket inte hjälper dig, då det blev en OT-post istället.

Erik

Storuggla

Champion
Re: PLUTT! [delvis OT]

"Det är ju en PLUTT! OOooh en tån töt kittemitte..."

Haha, då tar vi en till. Denna gång på bordet i fråga!

Storuggla, trä

Marcus J

Hero
Stolen (ot)

är det den där stolen du fabricerade från ett säte från (tror jag) en mazda rx5? Eller har jag blandat ihop dig med någon annan på forumet? Eller är det en vanlig stol?

/Marcus har ett vagt minne.

Storuggla

Champion
Re: Stolen (ot)

"är det den där stolen du fabricerade från ett säte från (tror jag) en mazda rx5? Eller har jag blandat ihop dig med någon annan på forumet? Eller är det en vanlig stol?"

Det där är en helt vanlig stol som min sambo hängt upp sin morgonrock på. Jag har aldrig gjort en stol av ett bilsäte, det låter mer som en Troberg-grej.

Storuggla, ninjachock

DODswe4

Hero
Re: PLUTT! [delvis OT]

Att du låter den gå på bordet igen :gremshocked: du är ju inte riktigt klok... åå men du är en uggla så det är lugnt :gremgrin:

Marcus J

Hero
Re: Stolen (ot)

Det var nog honom då.

/marcus hade som sagt bara ett vagt minne och tyckte att stolen såg special ut.

Hjalle

Swashbuckler
Re: Doftmottagning [Innehåller sex, våld & mystik]

Lite fönsterputs löser alla, problem, sa grekpappan när toan exploderat efter brölloppesfesten. Det är något visst med greker, det får man säga. :)

-Hjalle, va? Vad vill jag? Hjälpa till? Hahahaha, den var bra kompis. Öh. Va? Nej, nu är jag trött. Jag borde sluta den här lilla traditionella molijoxen efter kommatecknet efter Hjalle, annars kan världen gå under i ett svart hål av logik. Eller? Förmodligen inte, den som lever får se... Hursomhelst. Hur ska jag sluta? Vi säger väl "plupp", då.

Eller va?