Jag står och lagar middag. Min sambo står vid köksbordet och berättar om sin dag. Plötsligt så tar Polanski – vår katt – och går ner från sin sittplats i köksfönstret där han brukar spana på fåglar och kliver ner på köksbordet. Där hukar han sig över en tom lakritspåse och plötsligt så... skvalar han.
Sambon får ta hand om uppmoppning medan jag fortsätter skålla köttbitar och potäter, men tyvärr gick det inget bra. Det formligen stinker kattpiss i matrummet, rots en svabbning med såpa och vådis.
Jag testade att lägga ut en skål med bakpulver under natten (det ska tydligen funka bra) men doften finns kvar och det finns nu några vita tassavtryck runt bakpulvret där någon nyfikten varelse varit och undersökt. Men doften kvarstår.
Några huskurer eller industrinamn på bra luktborttagare?
Bifogar bild på förövaren.
Storuggla, trapper joe
Sambon får ta hand om uppmoppning medan jag fortsätter skålla köttbitar och potäter, men tyvärr gick det inget bra. Det formligen stinker kattpiss i matrummet, rots en svabbning med såpa och vådis.
Jag testade att lägga ut en skål med bakpulver under natten (det ska tydligen funka bra) men doften finns kvar och det finns nu några vita tassavtryck runt bakpulvret där någon nyfikten varelse varit och undersökt. Men doften kvarstår.
Några huskurer eller industrinamn på bra luktborttagare?
Bifogar bild på förövaren.
Storuggla, trapper joe