"Ge fler doftknep för att hjälpa spelarna med olika miljöer."
Kan man inte bara beskriva doften? Jag vill inte vara negativ eller så, men experimenterar man och det slår fel så kommer lukten att ligga kvar resten utav spelsessionen.. Jag brukar vilja göra liknelser med vardagslukter som jag hoppas spelarna kan relatera till.. Jag säger inte att det "luktar död" utan jag säger att det är en "söt, unken doft av att något är dött".. Det blir lättare att föreställa sig..
Luktbeskrivningar kan användas mer av spelledare, det kan jag hålla med om.. Jag brukar alltid (när jag kommer ihåg) beskriva lukten för att visa skillnanden på den nya miljön som rollpersonerna kommer in i.. En lägenhet kan lukta som gamla strumpor eller ölstugan de kommer in i luktar sot och vått medan när de kommer ut och reser så är det frisk luft i motsats till när de kommer till staden, där de kan känna lukten utav något ruttet kilometer innan de kommer fram till stadsmuren..
/Han som någon gång borde etablera magi eller en spelledarperson med lukt