Nekromanti dog, kom till himlen och sändes tillbaka

Eagle

Swordsman
Hej!

Jag kör en solokampanj med en rollperson och eftersom jag inte tycker om att fuska med tärningsslaget, men inte heller vill behöva ändra för mycket i kampanjen i sin helhet så har jag funderat på att göra något ovanligt. Nämligen följande:

Om rollpersonen vid något tillfälle dör, så befinner han sig plötsligt i himlen och samtalar med en ängel. Ängeln ger honom ett val. I utbyte mot att återvända till livet i Mundana, så ska han genomföra ett uppdrag åt Gud. Om han nekar blir han förvissad ut ur himlen och får leva i en andlig tillvaro på en betydligt mörkare plats. Han väljer förmodligen att tacka ja. Nu är frågan. I vilken skepnad ska han återvända? Ska han vakna upp i sin gamla kropp (som kanske är sargad av fieendens svärd och genomborrad av pilar) eller ska han få en ny skepnad och isåfall vilken? Ska den gamla eller nya kroppen ha speciella förmågor? Eller ska han ha samma färdigheter och egenskaper som tidigare?

Respons tack!

Durin

Veteran
Jag hade låtit honom vakna i samma kropp, men med såren helade. Om uppdraget kräver några särskillda egenskaper så skulle han fått det, annars hade han varit som förr.

Eagle

Swordsman
Vilka egenskaper då?

Hej!

Vilka egenskaper & färdigheter skulle det kunna handla om t.ex.?

Vad skulle det kunna vara för uppdrag som är så viktigt att Gud måste sända dem tillbaka istället för att ge uppdraget till någon som redan lever och inte dött?

Eagle

Swordsman
om rollpersonen förvandlas till ett spöke

Ja eller varför inte återvända till Mundana i egenskap av ett spöke. Vilka förmågor och begränsningar får han leva med då. Rollpersonen kanske måste hämnas sin dräpare innan han kan få ro. Det skulle vara rätt skojigt faktiskt, en helt ny spelupplevelse, inte sant?

Vad har du för förslag om skepnader som han kan återvända i?

Ingtar

Veteran
För det första så måste man ju veta vilken GUD det rör sig om?
Då detta har en väldigt viktig roll.

Men det är en ganska häftig idée, som jag nog kommer att ha i mina tankebanor då jag spelleder min nuvarande kampanj.
Där bl a en drake och en lamia är innblandade samt en helmgast....

Varför får han ens ett val?

Han har uppenbarligen inte något.

...gudomen ingriper ju bara om det är viktigt för religionen.
Vad är det denna person ska göra som ingen annan, redan levande, kan få göra istället?

Kort sagt, varför just han?

Om det är dåligt motiverat kommer respekten för döden vara som bortblåst.

lijat

Swordsman
Re: om rollpersonen förvandlas till ett spöke

Du kan för att motivera rollpresonens återvändande till livet göra det till en förbannelse istället för en välsignelse typ för evigt utstängd från paradiset.

Lijst -som inte komm på någon bättre förbannelse.

Johan K

Gammal & dryg
Om jag skulle få bestämma så skulle han komam tillbaka till sin egen kropp, som då är helt återställt. Hanss fv:n är vad de skulle ha varit när personen dog.
Dockså skulle jag vilja lägga till att han får några andliga vibbar, en rejärl boost av hanns quadosh, kansek att han har en aura av godhet elelr nått sådant.
hur låter detta ??