"Men hade det blivit 72 spel gjorda i ett större format? Hade folk orkat börja?"
Antagligen inte. Det är ett bra format så länge man har som huvudmål att skapa spel. Om man har som huvudmål att få fram riktigt bra spel och/eller få folk att faktiskt spela dem så tror jag inte att formatet är särskilt bra. Men det är nog en bra övning för framtida spelskapare.
"Jag ser inte ett Dogma-spel som ett slutmål. Det är en vision, en riktning, en plan och en startpunkt. När man är nöjd med det så går man vidare och gör något större av det."
Du kanske skulle fråga om hur många som faktiskt vidareutvecklat sina dogma-projekt till något större. Risken är dock att du blir lite besviken. De två sidorna ska ju redan från början rymma ett komplett rollspel så där försvinner ett incitament att vidareutveckla projektet.
Men jag har inte för avsikt att motarbeta eller stoppa ditt hedersvärda projekt. Vill bara påpeka att allt inte bara är guld och gröna skogar och att det finns skäl till att vissa(som till exempel undertecknad) inte hoppat på Dogma-tåget.
Antagligen inte. Det är ett bra format så länge man har som huvudmål att skapa spel. Om man har som huvudmål att få fram riktigt bra spel och/eller få folk att faktiskt spela dem så tror jag inte att formatet är särskilt bra. Men det är nog en bra övning för framtida spelskapare.
"Jag ser inte ett Dogma-spel som ett slutmål. Det är en vision, en riktning, en plan och en startpunkt. När man är nöjd med det så går man vidare och gör något större av det."
Du kanske skulle fråga om hur många som faktiskt vidareutvecklat sina dogma-projekt till något större. Risken är dock att du blir lite besviken. De två sidorna ska ju redan från början rymma ett komplett rollspel så där försvinner ett incitament att vidareutveckla projektet.
Men jag har inte för avsikt att motarbeta eller stoppa ditt hedersvärda projekt. Vill bara påpeka att allt inte bara är guld och gröna skogar och att det finns skäl till att vissa(som till exempel undertecknad) inte hoppat på Dogma-tåget.