Nekromanti Dogma, sista dagen att rösta

Troberg

Sinister eater
Idag är sista dagen att rösta i dogmautmaningen.

Jag tycker att uppslutningen kring röstningen varit dålig och tycker att alla som tankat hem bidragen bör visa sin uppskattning genom att bemöda sig att rösta. Tänk på att deltagarna lagt ner mycket arbete på sina bidrag och gjort ett bra jobb, så lite uppskattning är på sin plats.

Har ni inte tittat på bidragen än så rekommenderar jag att ni gör det. Det finns riktiga godbitar där!

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag som inte lyckats ladda hem det... det har strulat och nu hinner jag inte idag heller.... Har åska på g i luften och törs inte ladda hem stora saker juh... Ligger ju på jättetrögt modem... Men nåja, jag lovar att läsa igenom spelen när vädret inte djävlas. Lovar att ge en kort recension sedan.... lovar lovar lovar. *skäms*

Troberg

Sinister eater
Jag som inte lyckats ladda hem det... det har strulat
Det finns upplagt på några alternativa adresser som du kan testa. De finns i samma tråd som den ursprungliga adressen.

Eksem

Champion
Men... men... jag har inte hunnit läsa alla! (lathet, givetvis...)

Men jag har röstat i två kategorier, i alla fall. Exakt NÄR idag slutar omröstningen? Med lite tur hinner jag göra det ikväll (jag har ändå inga vänner hemma, Hultsfredsfestivalsbastarder, det är vad de är).

Troberg

Sinister eater
Exakt NÄR idag slutar omröstningen?
Formellt sett så slutar den egentligen vid midnatt, men eftersom jag inte kommer att läsa av den mitt i natten så kommer den att i praktiken sluta på morgonen i morgon (lördag).

Troberg

Sinister eater
Re: Vad händer sen?

Kommer du att ha bidragen liggande någonstanns sen ?
Jag kommer att skriva ett nytt förord samt lägga till information om vilka som vann. Sedan kommer de att finnas på www.rollspel.nu.

Quadrante

Grisbonde

coolers !

var rädd att de skulle "glömmas bort" efter tävlingen.
Kommer resultaten av röstningarna redovisas också?
(antal röster, fördelning etc)

Insignia

Swashbuckler
Jag är i någon sorts svacka just nu där jag inte kan läsa. Jag försöker, men kommer aldrig längre än några meningar (ibland lyckas jag bara läsa rubriken). Det är synd, för jag ville verkligen rösta, men eftersom jag inte har kunnat läsa alla bidragen så vore det inte rättvist.

Troberg

Sinister eater

Kommer resultaten av röstningarna redovisas också?
(antal röster, fördelning etc)
Nej, jag tror inte det.

Anledningen är att många bra bidrag fått väldigt få röster för att något annat bidrag varit aningen bättre, vilket för dem att verka sämre än vad de är. Bara för att ett bidrag fått fem gånger så många röster som tvåan behöver det inte vara fem gånger bättre. Detta märks tydligast i design-kategorin, där det finns flera riktigt bra bidrag som överskuggas av ett exceptionellt. Tittar man bara på rösterna får man lätt intrycket att alla andra är usla.

Om det är tekniskt möjligt så ska jag nästa gång göra så att man röstar på tre bidrag i varje kategori (utan att rangordna). Det borde göra att fler som är värda uppskattning får den.

Rising

Vila i frid
Jag har inte heller kunnat blida mig tillräckligt om alla alternativ för att kunna göra en röstning. Jag ämnar nog göra en recension när jag läst igenom alla ordentligt, men tills dess så säger jag bara att alla gjort väldigt bra ifrån sig.

/Riz

Skuggvarg

Hero
Hörrö!
Det stod i kompendiet att sista dag att rösta var lördag den 14:e, klockan 08.00!

/Skuggvarg - hatar Dogman mer och mer, på det sättet den nu blev utformad...*vargen missgynnades totalt på alla sätt och vis*

Troberg

Sinister eater
Det stod i kompendiet att sista dag att rösta var lördag den 14:e, klockan 08.00!
Jag vet. Det gäller fortfarande, jag ville bara se till att folk fick tummen ur och röstade...

Skuggvarg - hatar Dogman mer och mer, på det sättet den nu blev utformad...*vargen missgynnades totalt på alla sätt och vis*
Jo, det brukar heta så... :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Japp. Resultatet kommer i morgon.

Förbered tacktalen när ni får ta emot Troberg-statyetten... :gremgrin:

Gardener

Champion
Tyvärr har jag varit bortrest tills alldeles nyligen så jag har inte haft möjlighet att rösta och ber så hemskt mycket om ursäkt för det. Det var många trevliga bidrag och jag hoppas att alla vinnare kommer vara så stolta som de är värda.