Ape of Wrath
DOWN WE GO
Kan av någon anledning öppna något av dina tre bidrag på min iFån men så snart jag sitter vid min skitlaptop ska jag läsa dom.
Skumt... Har du problem på datorn också säg till så postar jag om demApe Of Wrath said:Kan av någon anledning öppna något av dina tre bidrag på min iFån men så snart jag sitter vid min skitlaptop ska jag läsa dom.
Båda låter tuffa men jag föredrar den senare, känns väldigt Lovecraft a la TillinghastKamrat 9356 said:Har två tankar just nu.
Det första är cyberpunk horror. Megaföretag får fram teknologi i stil med Bubblegum Crisis Boomers med assimilationsförmåga(?) (nanomaskiner men inte grey goo-scenario) plus värre grejer och locket läggs på. RP är insmetade. Jag pendlar mellan cyberpunk-gäng eller poliser just nu men det kanske blir kontorsslavar som kommer till sitt kontor en dag. Fröet är iaf den halvt ihågkommna premissen till Genocyber innan författarna sa "screw it, blow up the world", plus BGCs boomers ur ett horrorperspektiv och möjligen lite Silent Möbius-mojs (med [antydda?] andar/demoner i teknologi). Får se. Under the neon lights it lurks...
Tanke två är mer odefinierad. Tänker ett ljus som tar över människors sinnen och får dem att "se" - fast för utomstående är det mer horror. Får se om det blir mer på det.
Återkommer om jag får något klart.