...där det utlovas ett pris och dissas fett
ok, tiden för utmaningen tar strax slut vilket gör det till hög tid att börja diskutera hur vi skall avgöra dels vinnare och sedan sätta en deadline för utmaningen.
Deltagare (hittils) är:
Quadrante
XertaiX
Rising
Dnalor
Arvidos
och Frispel representerade av Sockerpappan
Är det någon jag glömt så hojta till.
Avgöra vinnare
Jag har som förslag att deltagarna bestämmer ett antal bedömningspunkter och röstar sedan för att avgöra en vinnare. Angående bedömningspunkter tror jag att runt tre passar. Således skulle varje deltagare få en röst per bedömningspunkt (3), dvs om bedömningpunkterna är mest våld, mest blod och mest galla så får varje deltagare en röst om spelet med mest blod, en röst om spelet med mest våld och en om mest galla. Självfallet får man inte rösta på sig själv och så tycker jag att vi inför ett röstningstvång, dvs att man måste lägga sina tre röster och annars kan man inte vinna. Med sex deltagare på tre röster var blir det lite att hålla koll på så egentligen borde vi kontakta någon neutral respekterad rösträknare som kan göra det åt oss.
Angående vilka bedömningspunkter vi skall ha så tänkte jag att vi kan diskutera det tillsammans men en punkt anser i alla fall jag skall vara inriktat mot just samberättande. Kanske formulerad som det spelet som på bästa (lättaste, mest funktionella?) sätt uppmanar till spelande utan spelledare.
Deadline
Andgående deadline så har rising
en duell som tar slut vid LinCon och eftersom även han borde få lite tid på sig så är kanske en månad efter LinCon ett lagom förslag. Är det nu någon som vill flytta den framåt eller bakåt i tiden så kan vi ta upp även det för diskution. Frispel kan i alla fall redan nu avslöja att vårat dogmaspel är färdigt till och antagligen kommer testas på LinCon i vår
workshop, avskaffa spelledaren", som av en slump just handlar om samberättande. Ni som har lust kan ju dyka upp där. Tillbaka till ämnet...
Pris
Frispel har tack vare den grymma uppslutningen valt att utlysa ett pris till det bästa spelet. Priset är ett exemplar av det fansin som vi för stunden skriver (egentligen är det skrivet och på väg till tryckeriet) och som också släpps på just LinCon.
Slutligen ni som inte skrivit någon diz vilket gör att vi från Frispels håll inte kunnat dissa tillbaka på er, till er säger vi bara:
I dvala borde ni stanna trots det är vår//
här under det står att det är smärta ni får//
av en rollspelsduell och ni kommer riva erat hår//
till snår när vi står och går på era tår.//
ni får sår, när vår kår, likt polisen begår//
övertramp i unga år och på era lår slår//
Känns duellen svår? vi kan badda er med klor//
när vi klått er så ni får intellektuella liggsår//
Fäll ingen mer tår för nu rappen övergår//
till en metafor ni slutligen förstår://
Likt en svensk turist som spyr sangria//
borde ni hålla erat spelande till fia//