Nekromanti Dogmafar söker Dogmanisse

Troberg

Sinister eater
Det är snart dags för årets upplaga av Trobergs Dogmautmaning 2005! Problemet är att jag av olika anledningar inte har tid att vara lika aktiv i hanteringen av den i år, så jag söker därmed en medhjälpare som kan stötta lite.

Sådant som kan behövas göras:
- Besvara regelfrågor vid behov om jag inte är i närheten.
- Samla ihop inlämnade bidrag, kolla att de uppfyller de viktigare reglerna och att de inte är lösenordskyddade.
- På det hela taget hålla ett öga på saker när jag inte är närvarande.

Inte så jättemycket alltså, det är mest att jag inte är närvarande i samma utsträckning som jag brukar och jag vill tex inte att debatter i stil med när någon blev anklagad för fusk (utan grund dessutom) ska gå överstyr medan man väntar på ett uttalande från mig. Som en liten extra bonus så får du dessutom reda på de nya reglerna först (oroa er inte, det är inga världsomvälvande ändringar).

Vinnande avgörs som vanligt genom röstning, så det går att ställa upp i utmaningen trots att du är med som hjälpreda.

Någon frivillig?

quetzalcoatl

Veteran
Jag är inte riktigt klar i vad som menas med samla ihop bidrag, kan du förklara närmare?

Kan tänka mig att ställa upp.

Troberg

Sinister eater
Jag är inte riktigt klar i vad som menas med samla ihop bidrag, kan du förklara närmare?
När bidrag postas så brukar jag lägga dem lokalt på min maskin tillsammans med en liten textfil med författarens namn och spelets beskrivning. I samband med det kollar jag också att de är A4 (struligt att skala om annars) och att de inte är lösenordsskyddade (eftersom de då inte går att lägga in i kompendiet).

Mest för att man inte ska behöva jaga folk i sista minuten för att deras länk inte funkar eller för något mindre problem med filen alltså.

Troberg

Sinister eater
OK, you're hired

Du behöver inte ens ha en löjlig röd luva! Jag skickar ett PM när det drar ihop sig.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det var inte grundlöst, det bröts mot en regels ordalydelse (om än inte mot dess intention). Nuförtiden är reglerna betydligt uppstädade mot hur de en gång har sett ut.

Troberg

Sinister eater
Det var inte grundlöst, det bröts mot en regels ordalydelse (om än inte mot dess intention).
Jag tror att det redan fanns ett tidigare klargörande i frågan.

Nuförtiden är reglerna betydligt uppstädade mot hur de en gång har sett ut.
Jämför dem, det är bara småändringar.