Nekromanti Doing it Dwarfstyle

Morgoth

Swashbuckler
Re: Då är det ju "midgetarna" som är inskränkta [A

Alltså midgets och dvärgar är oftast två helt olika saker.

Ja? På vilket motstrider det uttalandet min förra post på ämnet? :+)

Jag har haft ett lyckat äventyr med fantasydvärgar, men var hela tiden tvungen att sitta och intala mig att "det är fantasydvärgar, inte dvärgväxta människor, det är fantasydvärgar" så det på något sätt skulle kännas okay. Annars blir det som ett sånt hån.

Det låter som ett tråkigt handikapp.

Feuflux

omjonasson.se
One on top and one below...

Hur spelar och spelleder ni dvärgar? Vilket rollspel tycker ni ger den bästa bilden av denna klassiska fantasyras?

Jag förstår inte frågan... :gremlaugh:

Nä seriöst (nu ljög jag, Feflux är aldrig seriös, eller kanske, äh skit i det, jobbar nattpass nu), hmmm, spelar aldrig dvärg, men så är jag i princip aldrig spelare i DoD4 och har bara gjort en RP i DoD6 och har aldrig spelat andra rollspel där dvärgar finns så det är lite fusk. Hmm, har visst lirar yttepytte lite Eon också, men det avrundar vi till noll och ignorerar.

Så... som SL är det en annan saga. En i kusingänget har som standardkaraktär (eller åtminstone det han är flest gånger...) att vara krigardvärg. Antar att han ligger klichén rätt nära men det är inget nån av oss har problem med. Vill man vara arg, kort och yxsvingande så är det väl inget ont i det?

Kort sagt, inget nytt under solen att rapportera från Feuflux. :gremlaugh:

Till er som säger att dvärgar är onödiga vill jag bara säga (med göteborgsdialekt):
"Jaha, ni ska alltid vara så himla märkvärdiga. And that Vietnamwar, that was very onödigt!"

(Det där sista var helt omotiverat, men jag känner mig lite konstig idag... :gremlaugh: )