Jag försöker att inte tänka "Kan Sverige vinna med den här låten?" utan i stället tänka i termer av hur representativ den är. (Om svenskt musikliv inte är ett vitten värt på den europeiska scenen så må det vara så...)Är det bara jag som sitter och tänker på; "Kan Sverige vinna med den här låten"?
Utifrån den aspekten måste jag säga att jag tror på Björn Källmans ballad av flera anledningar:
-Den kommer kunna gå hem i öststaterna (som vi alla vet har för mycket röster)
-Den borde också kamma hem franskspråkiga ländersröster (speciellt om han skulle köra den på franska, men den är redan dyngfransk)
-Han borde kunna göra ett bra pr jobb utomlands.
-Det är en ballad, traditionellt vinner en ballad vart annat år och nu har det gått minst två år utan en balladvinnare.
Oavsett vilket så var det också en upptempolåt. Senast en lugn låt vann var 1996 (Irland, "The voice") om man inte vill räkna "Love shine a light" från 1997 som en lugn låt.Blir jag osäker, var det inte typ hälften telefonröster som gjorde att bröderna Olssen vann?
Tja, Knäppupp går också bra...Jag har bara hört talas om en J-Pop-klubb, och det var mer en nördtillställning.
Det tycker jag. Problemet med den dock är att den lider av samma åkomma som alla BWO-låtar. När man hör den för första gången verkar den vara totalt andefattig, meningslös och helt utan substans. Emellertid så växer den vid varje lyssning och slutligen fastnar den och Alexander Bard framstår i klart ljus som det popgeni han är. Så tyvärr tror jag inte en genomlyssning är tillräcklig för att omvärlden ska inse att de borde rösta på BWO.Har missat alla tidigare deltävlingar var BWO bra?