Nekromanti Dolda ädelstenar

Ram

Skev
Ok, alla vet att Masks, Svavelvinter, Death on the Reik och andra topplistetoppare är riktigt bra skit. Men vilka andra äventyr är bra? Vilka hade du askul när du spelade, vilka hade coola twistar, oväntade slut etc.

Vi kan väl hålla oss till köpeäventyr och eventuellt nätpublicerade scenarion i den här tråden, jag har en v1.2 v den på G okså. :gremsmile:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag har haft fantastiskt kul när jag lett Ett Hjärta av Stål till Itras By. Sedan har jag inte riktigt lyckats lista ut om det är själva spelet, eller om det just är äventyret som är bra. Jag får återkomma när jag har spelat lite mer IB, så jag kan skilja de tu.

Gundabad / Mount Gundabad spelade vi genom med Deciphers LOTR regler, istället för de till SRR/MERP som det skrevs för. Här vet jag inte riktigt hur mycket SL fyllde i, och hur mycket som faktiskt stod i äventyret. Men riktigt trevligt hade vi i alla fall.

Ram

Skev
Jag hade av någon anledning jättekul när jag spelade Dödens väg till DoD och Järnringen till Mutant när det begav sig.

RasmusL

Champion
Ram said:
Jag hade av någon anledning jättekul när jag spelade Dödens väg till DoD och Järnringen till Mutant när det begav sig.
The Sanatorium till Call of Cthulhu från Mansions of Madness är en av mina favoriter som jag sällan ser omnämnt. Lite fisktankigt med ett flertal intressanta aktörer med agendor som snabbt konvergerar till konflikt. Monstret gillar jag dock inte och det brukar jag byta ut mot något mer köttigt.

Jag har tre stycken pärlor att komma med, jag har spellett alla dessa utom den sista som jag spelleder just nu :gremwink:

Sing for your Supper: Från samlingsboken Plundered Vaults till WFRP. Helt utmärkt och kort äventyr som blev precis hur bra som helst, en bra blandning av allt WFRP ska innehålla.

Nocturnum: En treböckers- lång kampanj till CoC (finns både till D20 och BRP). Denna var bara ett sånt nöje att läsa och att spelleda! En nutitds (1996)-kampanj som tar dina Investigators land och rike runt för att rädda hela världen.

Kingmaker: Sand-box-adventure-path till Pathfinder som jag spelleder just nu. Den är sjukt bra och det var längesen mina spelare har varit så här taggade.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Escape from Innsmouth, det skrackaventyr som har den absolut basta strukturen for skrack ever.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Twilight's Peak till klassiska Traveller. Banbrytande när det kom för 25+ år sedan. Behövde lite tweakande för att flyta, men sedan blev det bra.

solvebring

Superhero
Jag har knappt spelat några köpeäventyr, än mindre spellett några, och av de jag varit spelare i så är det inte säkert jag minns alla eftersom sådant mer hörde de yngre tonåren till.

Svart Duell (för att det är så djävla klassiskt och okomplicerat), Enhörningshornet (för att jag hade så djävla kul), Vildhjarta (för att det är ett genomcoolt scenario), Vinterskogens hemlighet (för att jag tycker det är svinkul att spelleda det).

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
När jag tittar i bokhyllan inser jag att jag måste ha hitta på en massa egna saker, för så många köpeäventyr hittar jag inte.

Från den gamla goda tiden har jag kvar Ärans Väg till Drakar, och del ett och två tycker jag än idag ser ut som mycket bra äventyr. Jag har inga direkta minnen av hur det var att spela dessa när jag var tretton-fjorton år gammal, men mitt exemplar av Döda Skogen befinner sig i sönderfall. Vi måste ha spelat det typ tio gånger.

Från WOD-eran tycker jag att den första kampanjen jag spelledde också var den bästa (i alla fall om vi talar om Camarillan): Chicago by Night. Det var länge sedan, men jag minns det som ett äventyr med intressanta spelledarpersoner, massor av intriger på olika nivåer och en metaberättelese av lökmodell som jag i alla fall då tyckte var fantastisk. Som spelare upplevde jag Montreal by Night och tycker fortfarande är det är något av det mörkaste, ondaste och mest skruvade jag har spelat.

Som spelare har jag också spelat igenom ett antal äventyr till Western. Jag kommer inte ihåg namnen på dessa, men flera av de tryckta äventyren är mycket, mycket bra. Ett hette Lewisons testament (?) eller något sådant och har en mycket bra twist som när vi spelade de ledde till en situation jag kommer att minnas till döddagar. Western är ett ganska dåligt spel med fantastiskt bra bakgrundsmaterial och väldigt bra äventyr.

Även om jag aldrig spelledde det tycker jag att The Standing Stone till DnD 3.0 är ett äventyr som står milsvitt över mycket annat som Wizardsa gav ut. Stämningsfullt dektektiväventyr med flera twists.

Hubarth

Veteran
Fear the Worst är ett så warhammerigt äventyr som ett äventyr kan bli! Som grädde på moset är dessutom titeln en ordvits, som blott alltför sent uppenbaras... :gremlaugh: