När jag tittar i bokhyllan inser jag att jag måste ha hitta på en massa egna saker, för så många köpeäventyr hittar jag inte.
Från den gamla goda tiden har jag kvar Ärans Väg till Drakar, och del ett och två tycker jag än idag ser ut som mycket bra äventyr. Jag har inga direkta minnen av hur det var att spela dessa när jag var tretton-fjorton år gammal, men mitt exemplar av Döda Skogen befinner sig i sönderfall. Vi måste ha spelat det typ tio gånger.
Från WOD-eran tycker jag att den första kampanjen jag spelledde också var den bästa (i alla fall om vi talar om Camarillan): Chicago by Night. Det var länge sedan, men jag minns det som ett äventyr med intressanta spelledarpersoner, massor av intriger på olika nivåer och en metaberättelese av lökmodell som jag i alla fall då tyckte var fantastisk. Som spelare upplevde jag Montreal by Night och tycker fortfarande är det är något av det mörkaste, ondaste och mest skruvade jag har spelat.
Som spelare har jag också spelat igenom ett antal äventyr till Western. Jag kommer inte ihåg namnen på dessa, men flera av de tryckta äventyren är mycket, mycket bra. Ett hette Lewisons testament (?) eller något sådant och har en mycket bra twist som när vi spelade de ledde till en situation jag kommer att minnas till döddagar. Western är ett ganska dåligt spel med fantastiskt bra bakgrundsmaterial och väldigt bra äventyr.
Även om jag aldrig spelledde det tycker jag att The Standing Stone till DnD 3.0 är ett äventyr som står milsvitt över mycket annat som Wizardsa gav ut. Stämningsfullt dektektiväventyr med flera twists.