Nekromanti Dom som har lite att göra

Är det nån som har lite att göra??? Vill ni ha något att göra??? I så fall så kan ni få göra lite SLP åt mig (själv är jag väldigt dålig på att göra dom). Här Är listan på villka jag behöver:
2st Alv
1st Dvärg
4st Mäniska

Alla av dessa ska vara barder, instrument väljer ni själva. Ända kravet är att en av alverna ska sjunga och att en av mäniskorna ska spela säckpipa. Tack i förväg

Feuflux

omjonasson.se
Om du inte har något emor humoristiska SLP:s så tycker jag du ska ha med någon som liknar barden i Asterix. Ingen tycker om hans musik och vill bara bli av med honom.

Han kanske skriver väldigt konstiga texter, du kan sno några av <a href="http://friendsplace.com/phoebe/">Phoebe Buffay från Vänner</a href>.

Han kanske börjar alltid spela vid fel tillfällen ovs...

---------------------------------

En annan humoristisk idé (det enda jag kan är humor...) är någon som liknar Sir Robins barder från Monty Pythons Holy Grail. De håller stenhårt fast vid en hjälte som dock är en superfegis igentligen och sjunger vackra sånger om hans mod.

Rickard

Urverk speldesign
Vad ska de innehålla?

Enbart värden, ett utseende och en kort personlighet, eller? Isf. kan jag skriva in mina spelares RP:er och så får du bara byta ut färdigheterna..

Ska de ha en kort bakgrund, en bunt med släktingar och vänner blir det kanske lite jobbigare.. Frågan är om du behöver det..

Tycker [color:blue]Feuflux</font color=blue> kommer med en bra idé.. Ta folk från verkliga artister.. Någon kan ha mentaliteten som hos Magnus Uggla, någon kan vara Kornelius Vresvik, någon är Pink osv.. Det enda du behöver ändra är utseendet hos alla dessa och det är väl relativt simpelt?

~På Rollspel-forumet finns det en karaktärslista som [color:448800]Han</font color=448800> har gjort. Visserligen saknar den en hel det personlighetsdrag (skulle kunna dubbla listan om han ville), men det duger

Umi Ryozaki

Veteran
Okies.... jag har en Zip med ett band efter den beställning du gav....

Ändra efter eget behag, jag har inga rättigheter eller dyl. Säg dock om du gillar dem, jag gillar smicker =P.

De är gjorda till DoD 91, lägg til SPI och boosta lite KP om det är till DoD 6. Eller tja... du kan modifiera rätt själv, SL som du är =).

Re: Vad ska de innehålla?

Jag hade tänkt att alla Barder skulle resa tillsamans och ha en "ledare", Milas (Alv) alla har mött MIlas på olika ställen till exempel hade jag tänkt så här med dvärgen: Den lille smeden "Vadhannuänskaheta" reste till väster för att sälja sina vapen i standen "någenamn" och där träffade han Alven MIlas och blablabla och så blev dvärgen Milas första följeslagare.

Jag blev mycket nöjd med dom här barderna. Nu kanske du vill se bilden som jag fick insperatsion i från när jag kom på att jag ville ha barder i mitt nya äventyr (dom har inte sina rätta instrument på bilden) det finns också en extra person på bilden (/images/icons/shocked.gif) vem är det? Jo, det är Landalf bardernas beskyddare längst till vänster. OM det är någon som av någon anledning vill så kan jag lägga upp Landalf här på forumet.

Det kanske inte va så mycke till bild i alla fall

Jaja men det är i alla fall skivomslaget till "Somwhere Far Beyond" en Blind Guardian skiva som jag råder alla till att köpa

Sodivra

Champion
Its all coming back to me now!

Ahh, detta påminner mig om min rollperson Skallmos, Orch-barden! Hahaha, han var underbar.. /images/icons/smile.gif Han tyckte att han var en jättebra bard (spelade trumma), men han hade bara "2" i att "Spela trumma".. Och det bästa var att första gången han skulle uppträda slog jag en etta! Publiken blev vild! /images/icons/laugh.gif
Hmm, du skulle vist ha förutbestämda raser.. Synd, annars hade du gott kunnat ha med honom.. Men han kan ju alltid komma instörtande och kräva att få spela själv när bandet ska börja.. Det är hans stil.. /images/icons/wink.gif

Den här kanske kan ge inspiration?

Han, nere till höger, och sångerskan i mitten kan vara alver, killarna till vänster människor, och snubben i övre högra hörnet en dvärg.. Perfekt! /images/icons/grin.gif

Gillade idén att den ena alven är storebrorsa till en yngre syster, och beskyddande. Kanske en av människorna är förlovad till lillasyrran, och därför hänger hon med honom?

Storebrorsan kanske spelar harpa? Im telling ya, köp en skiva av Alan Stivell så vet du vad jag snackar om sen! /images/icons/laugh.gif Han kan sitta och blunda, och vara totalt inne i sin musik när han spelar.. Och människan kanske är en blind gammal druid, eller kanske gammal krigare, från ett höglandet-liknande ställe.. Mästare på alla blåsinstrument, och hans favorit är säckpipa.. Känd för att röra sig själv till tårar när han spelar något riktigt högtidligt..

Dvärgen.. Uh.. Varför skulle en dvärg vilja vara med i ett band egentligen? Att bara slänga in en hårdrockande dvärg känns lite skumt, om du inte förstås vill göra en RIKTIG fantasyversion av Nightwish (Bilden), då passar det perfekt! /images/icons/grin.gif Han kanske är.. Han borde verkligen vara orgelspelare, men hur tar man med sig en orgel? Nej! Han ska spela FIOL! Och gärna dansa lite till det som en tidigare skribent tipsade.. /images/icons/grin.gif

Re: Its all coming back to me now!

Dvärgen.. Uh.. Varför skulle en dvärg vilja vara med i ett band egentligen?

Jag har bara tagit alla personer från frasidan av ett skivomslag "Blind Guardian - Somewhere Far Beyond" kolla på det så ska du få se: 5st mäniskor , 1 dvärg och 2 alver, men dom har inte samma intsrument som SLPna.

Ordmärkning [OT]

Kan bara inte låta bli!
Jag märkte att ett visst namn i föregående tråd var något felstavat...Inte för att jag vill vara en "besservisser" men jag är bara tvungen att rätta...TA INTE ILLA UPP!

Stavas så här: Cornelius Vreesvijk, tro det eller ej /images/icons/smile.gif

Rickard

Urverk speldesign
Ork int bry mig om stavningen när jag skrev det NT

~[color:448800]Han</font color=448800> som ändå tackar för rättelsen. Borde ha skrivit "(sp?)" (=spelling=)

PS. Om ni undrar över min plötsliga släng av norrländska i titeln så skrev jag så bara för att det skulle få plats DS