Its all coming back to me now!
Ahh, detta påminner mig om min rollperson Skallmos, Orch-barden! Hahaha, han var underbar.. /images/icons/smile.gif Han tyckte att han var en jättebra bard (spelade trumma), men han hade bara "2" i att "Spela trumma".. Och det bästa var att första gången han skulle uppträda slog jag en etta! Publiken blev vild! /images/icons/laugh.gif
Hmm, du skulle vist ha förutbestämda raser.. Synd, annars hade du gott kunnat ha med honom.. Men han kan ju alltid komma instörtande och kräva att få spela själv när bandet ska börja.. Det är hans stil.. /images/icons/wink.gif
Den här kanske kan ge inspiration?
Han, nere till höger, och sångerskan i mitten kan vara alver, killarna till vänster människor, och snubben i övre högra hörnet en dvärg.. Perfekt! /images/icons/grin.gif
Gillade idén att den ena alven är storebrorsa till en yngre syster, och beskyddande. Kanske en av människorna är förlovad till lillasyrran, och därför hänger hon med honom?
Storebrorsan kanske spelar harpa? Im telling ya, köp en skiva av Alan Stivell så vet du vad jag snackar om sen! /images/icons/laugh.gif Han kan sitta och blunda, och vara totalt inne i sin musik när han spelar.. Och människan kanske är en blind gammal druid, eller kanske gammal krigare, från ett höglandet-liknande ställe.. Mästare på alla blåsinstrument, och hans favorit är säckpipa.. Känd för att röra sig själv till tårar när han spelar något riktigt högtidligt..
Dvärgen.. Uh.. Varför skulle en dvärg vilja vara med i ett band egentligen? Att bara slänga in en hårdrockande dvärg känns lite skumt, om du inte förstås vill göra en RIKTIG fantasyversion av Nightwish (Bilden), då passar det perfekt! /images/icons/grin.gif Han kanske är.. Han borde verkligen vara orgelspelare, men hur tar man med sig en orgel? Nej! Han ska spela FIOL! Och gärna dansa lite till det som en tidigare skribent tipsade.. /images/icons/grin.gif