Nekromanti DoomTrooper

Mörker

Warrior
Nå, vilka minns detta underbara spel från Target Games?
Jag fann det nyligen som en gammal vän (och inspirationskälla till mitt egna rollspelsprojekt), bland annat på www.doomtrooper.net som jag anser att ni bör besöka.
Det var allt från mig...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag minns...

...många långa timmar av regeldiskussioner och så. Det var ett grymt coolt spel, men jag vet inte om vi någonsin lärde oss de rätta reglerna. Då spelade jag Mörka Legionen, nu har jag fallit åt andra favoriter, nämligen Brödraskapet, Cybertronics och Bauhaus.

Ajja, nostalgichocken lägger sig väl snart. Hade jag haft pengar så hade jag köpt in massa gamla kort och spelat igen på skoj, men nu saknar jag tyvärr pengar.

Netfeed

Swashbuckler
klart man minns det, spelade det som senast i våras
köpte norska kort för 2000:- :gremsmile:

det dåliga med doomtropper var att man kunde spela patiens med sig själv och vinna på två rundor utan att göra en enda attack, som tur var togs dessa regler bort. detta gjorde att det tog tre turer att vinna :gremlaugh:DD

spelade med mishima

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Jag minns det INTE

Kan du säga en enda vettig anledning till att skriva det inlägg du skrev? Om alla som INTE mindes Doomtrooper kände för att tala om det för världen skulle vi nog få en väldig massa inlägg. Och du skriver det som ett NT-inlägg till på köpet. Forumet är inte en chatt, och inte heller en poänglös jakt efter titlar. Försök att tänka på det i fortsättningen.

/Dimfrost

Feuflux

omjonasson.se
Jag minns tv-serien Dynastin (NT)

Har inte spelat Doomtrooper, men jag är kompis med [color:\\"green\\"]Han[/color] så en kompis kompis till mig har spelat det. (men Han tog bort sitt inlägg den elaka... hmm, nåja)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag åt pannkakor igår [NT]

Och idag också. Det blev nämligen några över.

Rickard

Urverk speldesign

Allvarligt talat.. Borde du inte ha meddelat en moderatorn via den där lilla "knappen" som finns längst nere i inlägg? Det är dem som borde tillrättavisa, inte du.. Se på alla andra mogna forumiter och bete dig som dem istället..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som endast kan säga :gremwink: om detta inlägg samt kanske även :gremtongue: (med andra ord: Jag menar inget illa)

Mörker

Warrior

Puh Dimfrost, det var i sista momangen jag såg att det inte var till mig du sade detta, jag blev nämligen riktigt ilsken. Jag knåpade ihop ett svar, men när jag till sist skulle skicka upptäckte jag att du helt enkelt svarade på dodSWE4s inlägg.

Detta skrev jag för övrigt innan jag såg min tabbe...

Ja du Dim-gubben lille. Som jag ser och alltid har sett det här forumet har det för mig varit någonstans där jag kan få läsa intressanta inlägg och diskutera frågor, men också någonstans där jag SJÄLV får dela med mig av vad jag genom åren fått erfara. DoomTrooper är ett spel som inte bara har varit roligt att spela utan även gett mig inspiration med skyffel. Så jag svarar helt sonika med en följdfråga:
Varför skulle jag INTE få skriva det här inlägget?
Och jag håller med dig Dim-gubben, det var riktigt onödigt att skriva det där dodSwe-kisen :gremgrin:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Skärp er! (Ni kan ta åt er allihop)

Nog för att DODswe4 gjorde en totalt meningslös och (kanske?) regelvidrig post, men det betyder inte att ni ska komma med minst lika meningslösa och möjligen regelvidriga inlägg. Meddela moderatorerna så som Han säger, det funkar troligen mycket bättre, men ni kanske också är på titeljakt?

Hur som helst ser det här lilla "jippot" väldigt vrållådigt ut, men det försvarar inget.

Och Arvidos, DU borde definitivt inte hjälpa till och spä på sådana här saker på ditt eget (ditt eget i meningen att du är moderator här) forum.

S N Ä L L A tänk på att det faktiskt G Å R att låta bli att svara på meninglösa inlägg som DODswe4's.

Johan K

Gammal & dryg
Oj....

Nu får man rota djupt in i sitt innre rollspelsmedvetande...
Om jag inte minns HELT fel så spealde mina vännner det här spelet... Kommer dock ihåg att jag inte direkt var speciellt intresserad av att testa det hela...
MenMen, nån gång om man kaskse skulle få tag på det så är det ju inte omöjligt att ge det en channs...

Sodivra

Champion
Visst.

Som han sa: Inget mer nu.

Men jag ångrar inget - om DODswe4 känner sig lite mer invigd och välkommen till forumet. :gremsmile:
Ifall jag har medverkat till något som känns elitistiskt och hånande däremot så skäms jag.