Nekromanti Dröm med några få forumiter

Storuggla

Champion
Okej, i natt drömde jag. Jag mins att jag sitter i en stor matsal fylld med folk. Det serveras risgrynsgröt i sådarna där vita plasttallrikar som fanns i plugget. Jag ska precis hugga in när en a-lagare knallar förbi (en faktiskt alagare jag sett några gånger vid bolaget) och utropar "Oj! Gröt!" och helt sonika tar en handrull gröt ur min tallrik med sina skitiga fingrar.
Han ser ganska glad ut, medan jag är ganska förvirrad. Okej, jag skjuter ifrån mig gröten och äter ingen lunch.
Sen byter vi plötsligt omgivning och jag ser Rising, just det – Rising den lille pillertrillaren – skriva på forumet att han är en tråkmåns och att han minsann skulle ätit den där gröten för att det är småborgerligt att inte äta gröt som någon haft fingrarna i! Och som inte det är nog så störtar Selethil in i rummet och hugger mig i höger lår med en morakniv. Helt oprovocerat.

Ingen annan från detta forum figurerade i denna dröm förutom Besserwisser-Rising och Uppskärar-Selethil. Vad illa har jag sjort dig, din enögde jäkel? :gremmad:

Storuggla, frulle

Gastono

Hero
Haha!
Du får sluta lyssna på vad folk säger i vrållådan :gremwink:

Nej men det låter ju faktiskt som en riktigt rolig dröm :gremlaugh:

Rising

Vila i frid
jag ser Rising, just det – Rising den lille pillertrillaren – skriva på forumet att han är en tråkmåns och att han minsann skulle ätit den där gröten för att det är småborgerligt att inte äta gröt som någon haft fingrarna i!
Ha ha! Till och med i drömmarna så har jag de ägigaste kommentarerna! Jag är bäst.

Jag har drömt om Vitulv, men det var en så extremt nördig dröm (vi var "inne i ett rollspel" där allt var på riktigt) så om jag berättade mer om den så skulle ni typ tro att jag var FC Z-Tore. Vi gjorde iaf inbrott i en rätt cool jätte-stuga belägen högt uppe på en klippbrant, och jag samlade in ädelstenar när jättarna plötsligt kom hem. Vitulv gömde sig i ett skåp, men jag försökte öppna ett fönster och klättra ut - men märkte att fönstret vätte ut mot stupkanten och att jag var fångad. Jättarna såg mig uppe på fönsterkarmen och slog in mitt huvud med en stor slägga. Jag vet inte vad som hände med Vitulv.

PS. Jag brukar inte drömma fantasydrömmar.

Storuggla

Champion
"Ha ha! Till och med i drömmarna så har jag de ägigaste kommentarerna! Jag är bäst."

Jag vill minnas att jag tyckte du var ett as när du skrev det. Liksom, ett slags översittarkräk som bara ville visa sig viktig och tuff genom att skryta att du minsan inte blev avtänd av att folk med dynga på humrarna grävde i din lunch. Fi donc!

Storuggla, rumble roses

Hjalle

Swashbuckler
Re: Dröm med en massa forumiter

Tror det var en i förrgårsgårs natt, och en alldeles för trött jag går och lägger mig.

Först så var det jag, Bearnie och Kalcidis som slog tärning. Högst vann, jag slog en T100 för att de andra sa att jag förtjänade det. Hursomhelst, så sitter vi där och slår i godan ro, och Kalcidis ska just bjuda på glass när det ringer i Bearnies mobiltelefon.

"Bearnie", säger Bearnie.
"Rising. John Rising", svarar en mystisk röst (det bidde John den här gången, antagligen för att min hjärna kopplade ihop det med bättre rytmik och känsla).

Bearnie asgarvar och håller telefonen mot oss. Han skrattar liksom hånfullt, som att "Vad fan vilken patetisk själ han är!", och sen så säger jag:
"Skulle det där föreställa en raggningsreplik eller?"
Bearnie nickar kraftigt av någon anledning, Jocke bara käkar glass. 'John Rising' säger med Darth Vader-röst: "Är det där Hjalle? Jag hatar honom..."

Det är inget skämtsamt "Jag hatar honom!", utan det är verkligen ett iskallt, glädjelöst och fruktansvärt sanningsenligt uttryck för det yttersta av förakt.

Bearnie häver ur sig ett "Bitterfitta!" till John Rising, samtidigt som Jocke häver ur sig ett kalcidiskt "Allvarligt?".

Sen så tittar Feuflux in genom dörren, och ler varmt. "Och nu till något lite gladare!" säger han och tar fram fem stycken tidningsnummer och delar ut till oss. Tidningen heter...

..."Ninja Fireballs" och slogan verkar vara "För töntar - av nördar!"

Sen så dyker en tekanna upp på bordet, och en Johan K som plötsligt dykt upp börjar skrocka en massa. Sen så tar han upp en snusdosa och säger "När jag var i er ålder så hade jag redan köpt tolv porrisar. Vill du smaka?"

Jag blir rätt så chockad och säger nej, och då plötsligt klättrar en av mina spelare, Tomas, upp genom fönstret och utdelar en tryckspark på Krille, som hela tiden funnits där verkar det som. Sen blir det värsta grymma fajten, och under tiden dyker Pendragon, Han och Vuffe upp. Vuffe tar snart över Tomas och kastar ut Krille genom fönstret. Fast sen verkar det som om han inte gör det, för kort efteråt står Krille och skrattar.

Sen är det plötsligt bara jag, Pendragon, Feuflux och Vulf, och så ska vi lira Mutant: UA. Jag spelar en muterat åsna och Vitulv en aspretantiös roll som jag tror var robot, och hursomhelst så utmynnar det i en spännande eldstrid där jag tror att Vulf dog och Feuflux och jag firade vår seger med att få höja alla våra färdigheter med tio procent. Innan dess hade vi räddat en knarkare från att drunkna i sprit, och sen använt honom som lockbete åt en stor maffiakonspiration bestående av muterade rumpnissar (skratta inte!).

Efter det så frågar Pendragon vad som var bra med äventyret, och då säger Vulf att det var väldigt "Storuggligt" och Pendragon får värsta skrattutbrottet och försvinner. Sen kastas det in en telefon genom det öppna fönstret, och Vulf säger något i stil med "Rör inte! Det kan vara en bomb!"

Mobilen visar ett sms där det står "Kram !!! /Johan K, som är sådär lite småslö..." Vad detta kryptiska meddelande betyder får vi nog aldrig veta, för kort därefter visar det sig att Rising ringer, och säger:

"Skojaaaaaaaaaaa.... Men asså, Hjalle, du är rätt så horig." Det sista jag minns innan jag vaknar är att jag blir tröstad av Feuflux.

Jag hoppas ingen tar sig illa vid av den här drömmen, för jag kan inte ta ansvar för det här. :gremsmirk:

-Hjalle, undrar vad detta betyder.

Gastono

Hero

Hehe... haha... lol. ROFL.. HA HA HA!!

"Så storuggligt."

"Kastar ut krille genom fönstret."

Typsikt Kanne att vara så glad och vänlig och ärlig hela tiden! :gremlaugh:

Herregud SÅ ROLIGT!! :gremlaugh:

//Gastono, som är ganska road... (*kanne style*)

Johan K

Gammal & dryg

Det där om udda drömmar.... :gremgrin:
Måste ju säga att jag är imponerad av din dröm, jag har nog aldrigt dörmmt som du eller Ugglis har gjort. Vilket är skönt, tror jag iaf. :gremgrin:

/ Johan K, iof tycker det är kul att våldgästa andras (mar)römmar... :gremgrin:

Feuflux

omjonasson.se
Älska drömmar

Först en applåd till Hjalle och hans dröm. Helt underbart. Jag kände igen mig och allt. :gremlaugh:

I förrgår så hade jag med forumiter på slutet i en lång drömharang där jag glömt bort i princip allting. Jag hann med att ingå i en förråd marinkårsstyrka av nåt slag (eller ja, vi var militärer men hade ingen speciell utrustning). Jag var med i nåt expedition Robinson-grejs där vi (här var det med en massa gamla klasskompisar vilket händer mig skitofta) skulle spendera en massa tid på en fotbollsplansstor platå ute till havs i 24, 36 eller 100 timmar. Det ändrades hela tiden. Varmt som fan var det iaf men det var livsfarligt att ta sig ner till vattnet för att simma.

I slutet så satt jag med Selethil och Han och snackade. Selethil kommenterade tidigare händelser i min dröm och Han sågade Selethils kommenterar och teorier. Själv satt jag bara och lyssnade medan de båda blev mer och mer ovänner. :gremsmile:

Gastono

Hero
Re: Älska drömmar

Herregud vad alla drömer om forumiter här omkring (här om någonstans men i alla fall!) :gremlaugh:

Låter som du också har haft roligt Feu!

Gastono

Hero
Re: Älska drömmar

Man gör ju det :gremwink:
Men man får väl se till att försöka hänga med på de aspekter man kan hänga med i!

Johan Granberg

Swordsman
Risingdrömmar

För att bygga på Risings storhetsvansinne ytterligare kan jag meddela att Balderk en gång för ganska länge sedan berättade om en dröm som gick ut på något i stil med att jag hängde med Rising och en svart kille och inte lät honom (Balderk) vara med. Det var ganska konstigt. Det fanns mer detaljer också men dom minns jag inte riktigt, någon sorts surrealistiska grejer i stil med tidshopp, dimensionsportar eller liknande har jag för mig.

Han kanske kan berätta mer själv?

Dewil

Skrivbordsgeneral
Dröm med en forumit

Jag drömde här om veckan att jag hälsade på Anders Blixt. Han bodde i ett litet rött trähus och verkade vara en hyvens kille.

Fan vad märkligt det skulle kännas att träffa honom på riktigt.

Dewil

Nightowl

Champion
Jag och Rising som utbytesstudenter

Bara för att du skrev om den här drömmen så drömde jag om Rising i natt. Vi gick i samma klass i gymnasiet och nu skulle forumet åka på spritresa till Åland. Jag sa att jag tyckte att spritresor var jävligt tråkiga och då tyckte Rising att jag var en snobb.

Då kom vår japanske lärare och skällde ut oss på japanska som vi bägge förstod hur bra somn helst för att vi talade på timmen. Just då insåg jag att alla andra i klassen var japaner.

Natten innan drömde jag inte om några forumiter men jag var med i någon sorts teambuildingrej där alla stod i en ring i en badbassäng och så skulle man simma ned på botten och stanna där så länge som möjligt. Ledaren var en jävla bitch så jag bestämde mig att stanna tills jag svimmade. Det gjorde jag och när jag kvicknade till så hade jag varit under vattnet så länge att alla tröttnat och gått hem.

Erik

Gastono

Hero
Re: Jag och Rising som utbytesstudenter

Haha.
Alla hade tröttnat på dig under vattnet så de gick hem! :gremlaugh:

Lindenius

Swashbuckler
Haha

Natten innan drömde jag inte om några forumiter men jag var med i någon sorts teambuildingrej där alla stod i en ring i en badbassäng och så skulle man simma ned på botten och stanna där så länge som möjligt. Ledaren var en jävla bitch så jag bestämde mig att stanna tills jag svimmade. Det gjorde jag och när jag kvicknade till så hade jag varit under vattnet så länge att alla tröttnat och gått hem.
Haha. Det var manligt.

//erik. förespråkar den manliga normen

Rising

Vila i frid
Re: Jag och Rising som utbytesstudenter

Jag sa att jag tyckte att spritresor var jävligt tråkiga och då tyckte Rising att jag var en snobb.
Men vafandå, varför är jag så himla jobbig i allas drömmar? Nä, svara inte, förresten...

Från och med nu ska jag bara applådera alla era korkade åsikter tills ni börjar drömma om mig på så vis att jag blir schysst och trevlig.

Eller så ska jag börja prata med Darth Vader-röst.