Nekromanti Drömmar om forumiter

Nightowl

Champion
Jag har plöjt igenom min fästmans samling med japanska serie-pocketar (eller ja, jag är väl halvvägs eller så) och det är antagligen anledningen, tillsammans med wrpnu-abstinens, att jag drömde att Rising hade tecknat en serie i manga-stil som var någon sorts Tenchi Muyo-parodi på forumspersonligheter där Elin (w176) fann sig omsvärmad av alien-prinsar, galna vetenskapsmän, demoner etc. som alla var karikatyrer av forumsfolk. Jag var mest arg för att jag inte var med och sedan hade jag för mig att Rising inte var så himla tänd på japanska serier så jag var imponerad av att han kunde teckna stilen så bra.

Sedan vaknade jag så jag kan tyvärr inte berätta så mycket mer. Drömmen var väl inte så minnesvärd.

Erik

Johan K

Gammal & dryg
o_0

Humm, hur ska man tolka sådana här drömmar ?? :gremgrin:
Antagligen så har man barit här för mycket om man får sådana här drömmar... :gremwink:

/ Johan K, som tycker att klockan går SAKTA !!

Nightowl

Champion
OvO

Jag har varit här ganska LITE det senaste halvåret. Jag har kanske abstinensbesvär.

Jag har ofta skumma drömmar om folk jag känner, det ´är inget ovanligt.

Erik

Rickard

Urverk speldesign
Någon vecka efter den första forumsträffen som jag var på så drömde jag om forumiter.. Det enda jag egentligen kommer ihåg var att chrull hade något problem med sitt plasthår (för killen hade plasthår vid den tiden).. Tror Yassilus var med i drömmen också..

En månad efter mitt första DanCon, så drömde jag om forumiter.. Kommer inte ihåg så mycket, annat än att jag var med en massa folk i mitt barndomshem på landet.. Bearnie var med.. Det kommer jag ihåg.. Tror Yassilus var med i drömmen också..

Jahopp.. Vad mycket jag kom ihåg av drömmarna.. Nästan gång kan ni fråga mig lite närmare inpå.. :gremsmile:

/Han som hoppas att det inte var lika tråkigt att läsa inlägget som att skriva det (för faktiskt var det rätt roligt, då han sökte efter inlägg och fick en roande läsning på köpet)

Feuflux

omjonasson.se
Det verkar vara brist på forumiters drömmar om andra forumiter...

Har inte så mycket att komma med jag heller. Jag har tennisdrömmen och sedan har både Han och Bearnie förekommit i drömmar men det blev det inga inlägg av. Däremot drömmer jag massor om släktingar och gamla klasskamrater av någon anledning (finns här nån drömanalytiker så säg till varför det är så).

Jag tar och pratar om nattens dröm istället, den hade både gamla klasskompisar och släktingar i sig (en av de gamla klasskompisarna har jag spelat rollspel med och kusinen lirar fortf. så det finns rollspelsanknytning om ni tycker jag ska ge fan i att posta sånt här på forumet :gremwink: ).

I alla fall... drömmer startar med att jag och två gamla klasskompisar, killen J och tjejen N, sitter nånstans. Jag och J har varsin kam och kammar N:s hår. Hon säger åt mig att sluta men inte J, vilket jag antagligen inte gillade eftersom jag fortsatte kamma. Jag blev tillsagd kanske 3 ggr innan jag la av helt.

*drömklipp*

Vaknar i en dubbelsäng med N. Hon antyder att jag snott hela täcket, jag säger förlåt. Jag går upp och in i duschen, säger åt henne att om hon vill ha nåt härifrån får hon hämta det innan jag börjar duscha, men hon hör inte för hon har gått in i en annan dusch.

*drömklipp*

Duschen är väldigt speciell för i den så hamnar jag mitt i en simhall. Ingen ser mig och folk går rakt igenom duschen så jag existerar bara i nån slags eter... jag känner dock tröghet när jag rör saker även om mina händer går rakt igenom allting (även mig själv). Ibland kännd det som om omgivningen kan se mig men det händer inget ytterliggare på den fronten. Jag märker att jag genom att stoppa in fingrar i hjärnan på förbipasserande kan styra deras handlingar vilket jag hinner roa mig med på minst 2 personer.

*drömklipp*

Tillbaka i sovrummet med de två duscharna. Okänd person rusar in i rummet och skriker att jag måste skynda mig innan monstret kommer. Normalt skulle man stanna upp och fråga "vilket monster?" men sånt blev det inget med. Jag skyndar mig att klä på mig och precis när jag ska gå ut genom den öppna dörren så dyker monstret upp där. Han ser ut som nån slags förvriden människa med långa klor. Han hoppar på mig och jag landar på rygg, jag lyckas dock få in fötterna under honom och sparkar iväg honom i en volt in i rummet. Sedan springer jag ut och låser dörren bakom mig. Om inte drömmer trollat bort N vid det här laget så var hon rätt körd... det fick man aldrig veta. Troligtvis är hon borta, personer brukar inte återkomma efter drömklipp hos mig.

*drömklipp*

Kommer ner för en trappa och befinner mig i stora hallen i morfars hus på landet. Plockar upp en lång röd hammare i solitt järn i hallen och springer ut. Där fanns nåt annat monster som jag försöker springa ikapp och slå i huvudet med min hammare men jag hinner aldrig ifatt honom. Istället dyker det upp någon slags öppen buss med en massa fiender med flintlåsgevär eller något i den stilen. Jag ger mig på dem istället, lyckas slå iväg nåt brinnande jox med min hammare som hamnar i det stora fältet (med nån slags oidentifierad gröda) som tydligen stod precis bredvid oss... det börjar brinna och fiendegruppen hånar mig och skrattar åt mina mesiga fighting skills. När det visar sig att jag kan styra elden genom att prata med dem så blir de dock knäpptysta och fyllda av skräck. "Kom" säger jag när fienderna befinner sig mellan mig och elden och så påbörjas uppeldandet av dem. Plötsligt så upptäcker jag min kusin G (här i 8-årsåldern av nån anledning) mitt i röran. Jag säger åt elden att stanna och försöker ropa mig till honom, men han ser ut att vara paralyserad av skräck. Till sist så blir det fast på honom och jag kan fortsätta att dra elden till mig och elda upp fiender.

Sedan tog drömmen slut och det kom eftertexter med namnen på alla skurkar jag eldat upp. :gremlaugh:

w176

Förlorad dotter
Hmm.... jag ska inte börja tolka ordet omsvärmad tror jag.

Däremot drömmde jag någon gång att vrållådan slutade funka så alla medellanden kom hem som telefonsamtal till mig vilket var väldigt irriterande.

Foggmock

Myrmidon
Fet-OT, förlåt!

Jag tror inte Nightolw i regel har erotiska drömmar om kvinnor, så du kan nog vara ganska lugn. :gremtongue:

:gremblush: :gremblush: :gremblush:

Rosen

Myrmidon
Re: Fet-OT, förlåt!

Jag tror inte Nightolw i regel har erotiska drömmar om kvinnor, så du kan nog vara ganska lugn.

Jag har drömt en gång att han tvingade en superhjältinna att följa med honom ut topless och fiska, så jag är inte lika säker. (-:

(Nightolw... Chips som man äter efter mörkrets inbrott?)

--
Åke

Troberg

Sinister eater

Jag har drömt en gång att han tvingade en superhjältinna att följa med honom ut topless och fiska, så jag är inte lika säker.
Någon psykologiskt insatt som känner för att analysera den drömmen?

Jarl

Hero

För att:

a) göra det enkelt för sig, och
b) blanda in Freud i det hela,

så kan man börja med att konstantera att "alla drömmar är önskedrömmar". Det brukar få fart på analyserandet rätt bra har jag märkt :gremgrin:

Rosen

Myrmidon

så kan man börja med att konstantera att "alla drömmar är önskedrömmar".

Det låter iofs snällt och så om jag undermedvetet har önskat mig att Nightowl ska ha nån att åka ut på sjön och fiska med... men en motvillig kvinnlig superhjälte?

För att förtydliga så var det bara hon som var topless på fisketuren; han var iklädd sina vanliga robes. (-:

--
Åke

Man Mountainman

Storsvagåret

så kan man börja med att konstantera att "alla drömmar är önskedrömmar". Det brukar få fart på analyserandet rätt bra har jag märkt

Då kan man alltså fråga sig vad det är som ger mig en undermedveten önskan att ge mig ut på en desperat jakt efter en bit grillkol att använda i ritualen för att befria min gamla låg- och mellanstadieskola från en invasion av interdimensionella tomtar.

Rising

Vila i frid
Det dumma med den här tråden är att jag vet att jag drömt en massa helsjuka drömmar om forumiter, men jag har inte kunnat komma ihåg någon när jag väl öppnat ett fönster och tänkt svara i den här tråden.

Men iaf, jag är inte duktig på att teckna någon annan manga än den som ligger i närheten av min vanliga Flux-stil (Dragonball-stilen är rätt nära), när det ska bli mer stilistiskt än så (typ Dominion Tank Police-aktigt), då måste jag typ slå upp ett nummer av, typ, Bondage Fairies (de brukar ligga närmast till hands) och titta hela tiden, så fort som jag ska rita ett huvud i någon ny vinkel och inte riktigt är säker på hur ögonen och näsan ska ritas. Men jag gillar stilen.

Om jag någon gång ska rita en forumsserie så lovar jag att ta med dig...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ymir

Ha! Jag frömde faktiskt om Ymir häromnatten, när jag låg ensam och sov på ett skjutfält någonstans i mellansverige.

Jag drömde att jag var på fest hema hos Ymir (fast han bodde hos sina föräldrar i Djursholm) och att han hade två snygga tjejkompisar som ville ligga med mig. Men Ymir sabbade allting och tjatade på mig om att vi skulle kolla på hans gigantiska samling av Star Trek souvenirer.

Det var jävligt konstigt alltihop, och Ymir hade klippt av sig håret så att hande någon form av Grunge-page-frilla.

Pendragon och Lycan var också där. De var fulla och lite höga.

Tolka den någon!

- Vulf

Nightowl

Champion

Rosen har också drömt att jag försökte skaffa den perfekta flickvännen med hjälp av ritualer under ett reanimationskonvent (!). Jag tror inte hans undermedvetna kan räknas som en tillförlitlig källa.

Erik

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag har aldrig efterttexter i mina drömmar!
Lätt åtgärdat: gör som Fuffe och överdosera på Feng Shui och klyschor! :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se
Keep rolling...

Igårkväll så såg jag filmen Rollerball (usch) och pratade i vrållådan (yay).
Inatt så drömde jag (bl.a.) om rollerblades och Feliath... :gremcrazy:

Det hela började med att jag och ett par kompisar var ute och cyklade runt i en stad. Vi var på väg till nåt ställe (glömt vilket) men det var skitsvårt att ta sig dit eftersom ungefär 75% av alla vägar var avstängda så vi tvingades hela tiden svänga och försöka ta oss fram någon annan väg.

Någonstans på vägen så muterade cyklarna till rollerblades och polarna ersattes av ett gigantiskt kollo-gäng av något slag. Vi var säkert 200 pers på rollerblades som åkte på en fetbred väg i naturskön miljö. Fick upp vansinnigt bra fart eftersom det lutade neråt till stora delar och var ett tag rädd att ramla omkull (nästan lite fall-dröm-varning där) men det gick bra.

Helt plötsligt så stod det nåt meddelande på vägen i vit krita. Jag hann inte läsa det eftersom jag åkte så fort men det började med "Feu: " och jag visste på något sätt att det var Feliath som hade skrivit det. Nedförsbackandet var det slut med men jag skyndade på min fart och kom efter ett tag ikapp Feliath. Jag minns dock inte alls vad som hände sen, men ungefär där vaknade jag (gick på toa, skrev en minneslapp om det här till mig själv, somnade om och drömde en annan sjuk dröm :gremcrazy: som jag dock ska bespara er).