Har du drömt något kopplat till rollspel och isåfall vad?
Jag hade tidigare tänkt svara i tråden att jag drömt både ur ett rollpersonsperspektiv, som spelare och även kring t.ex att köpa spel. Men att det är sällan och mina drömmar brukar snart flippa ur.
Idag på morgonen drömde jag dock en för mig ganska heltäckande och tydlig rollspelsdröm.
Jag var ”nånstans” i ett träsk och utforskade det. Det var dock ett tilltagande fanatsytema och efter ett tag var det underförstått att jag var min rollperson och min gamla rollspelspolare Markus var spelledare. Vi (jag och 2-3 äventyrare) började nu utforska en sänka som vi konstaterade var en gammal amfiteater från en uråldrig civilisation.
Längst ner vid scenen hade någon byggt en Willys-butik och vi var överens om att vi var i Årsta. Plötsligt fick Markus nåt infall och vi fick reda på att det kom en störtflod som skulle översvämma allt och vi kunde inte göra något åt det. Vi växlade då från rollperson till spelare och jag tog mig upp till kanten av sänkan. Markus började dränka alla rollpersonerna och jag fick 12T4 i skada och dog. De andra rollpersonerna fick mycket mer - i en massiv TPK som inte kunde undvikas.
Som resultat av skadan gick alla spelares (ca 20st nu) tennfigurer sönder (!) och jag blev sur och gick runt och samlade ihop dem. Det fanns inte tillstymmelse till tennfigurer i drömmen tidigare. Till slut hittade jag Markus i en grusgrop där han satt och skulle gjuta nya figurer så vi kunde starta om spelet. Jag sa att jag inte tänkte vara med, dumpade tennresterna och drog.
Har vi nån drömtydare som vet vad det betyder?!
//EvilSpook