Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Konrad har vi någon aktuell lista för spelare och vad de outat? för de va väl du som va protokollförare?
Öh, njae. Men visst. Jag kan skramla fram nått ur. Ja du vet. B-hålet.
Super!
Sen har jag en fråga till
Emp:
Kommer du köra röstningsanteckningar även denna runda?
Jag har svårt att hålla mig ifrån att göra det. Fast jag håller fortfarande på att laborera med hur mycket jag skall engagera mig att göra mina anteckningar slentriantillgängliga. Eller om jag skall hamstra information och leverera infon mer sällan men när jag tror att vi har något mer att vinna på det.
Äventyret och det senaste liret har gett mig lite olika insikter i protokollförandet och tillgängliggörandet av vad jag samlar, jag försöker hitta en bra balans, för jag tycker sånt är kul
(Kort svar:
JA, jag håller rösträkning, men jag kommer leverera den mer sällan som det ser ut nu)
Trasapa said:
Recca said:
Jag har info om en timelord.
Ok.. Är inte en timelord ett annat ord för en doktor?(som sagt, nada fluff kunskap)
Har du alltså info om en doktor eller är det en annan fraktion?
Är det en annan fraktion så är ju ditt agerande mot basse lite knepigt i sammanhanget.
Är det inte så att Doktorn är en Timelord, men alla Timelords är inte nödvändigtvis Doktorn.
Herr Max the very much Raven, hur ser det ut med det? Lite snabbgooglande och kik i tråden plockar ju upp att Doktorn varit sin egen ärkefiende någon gång, och även The Master är väl skurk och Timelord. Finns det någon fler? Under Äventyret fanns det ju "yrkessiande", kanske det finns Timelord-siande? <- just speculating.
Hursomhaver, Basenanji har pratat en del nu och outat en himla massa, och Recca har levererat lite otydligheter också, samt att hon är Medresenär. Konrad Konvalj har outat Doktor nr?
Näst på min lista över folk jag vill ha någon form av aktivitet och filosofering från är Brynolf. På grund av:
Brynolf said:
Thodd said:
Jag har inte fått kläm om din syn/spelstil än brynolf
gimme whatcha got
Min spelstil är ganska exakt såhär. Jag sitter och glor tills det finns något smarrigt att analysera, vilket inte brukar vara förrän i runda 2.
Det sagt är det något jag gärna vill förändra så man kan bidra lite i R1 också. Det brukar ju vara den roligaste rundan.
Men just nu har jag inte tid. Om några timmar kanske. Tjofräs!
Brynolf verkar ju ha signumet att mellanmjölka. Han uttrycker ju en önskan att bidra lite i R1, och jag tycker han skall göra det. Kom med något coolt! Personligen vill jag helst inte se några helt tomma ark efter den här rundan, jag vill ha någon sorts grepp om alla (inte nödvändigtvis info eller fluff, men väl att alla kommit in och börjat skriva loss)
Så
Röst: Brynolf
Sedan undrar jag om någon har märkt någon sorts tematisk koppling mellan de olika delarna i roll-PM. Verkar Förmågor/Info/Favoritfärg/Skostorlek höra ihop med rollen? Jag frågar inte om några detaljer eller så, utan bara om det verkar finnas ett tema överhuvudtaget (bortsett från att det är ett Doctor Who-tema såklart
)
Varför jag frågar är för att jag letar mönster och saker som bryter mönster.