Stämmer ej. Jag har om att info kan hjälpa Doktorns fiender.Vimes said:Noterar vidare att Basse är den enda medhjälparen som inte har info om "någon doktor är farlig!". Frapperande.
Alltså, Vimes blinkade till lite rött för mig när han sa det här, men som tidigare om Basenanji - kan vara en vanlig miss. Jag har ju slängt ut så mycket fluff att folk verkar ha glömt allt annat jag sagt. :|
Jag tar en snabb koll på det jag reagerat på:
Okej, rätt tidigt inlägg. Det blev ju lite diskussion om det här. Tror vi kom fram till att tre döda per runda antagligen mest gynnade ulvar? Eller ja, Vimes höll fast i att det antagligen var bättre att få ut två misstänkta bybor än en.Vimes said:3. Jag hade helt missat det här med att två åker ut vid lika. Tycker det är en bra regel. Och jag kan för min del se mig själv argumentera för att vi borde rösta ut de två mest misstänkta. smile som sagt, för varje utröstning betalar vi med ett nattmord, har vi två jävligt bra kandidater är det klart det är värt att få båda nackade till priset av ett nattmord.
Nu antog jag att han hade fått info om att ulvarna hade mer nytta av info än byborna, eller inte fått det och var ulv som försökte få folk att avslöja nyttiga grejer. Men jag, inte nåt särskilt.Vimes said:FÖr att vara klar: JA, jag har något mer än fraktion och namn. Jag gissar att alla har det. Jag gissar vidare att huruvida man har en tredje (och kanske fjärde?) kategori känns som en HELT ofarlig fråga för ulvarna. Vad som däremot finns i kategorin kan vara obehagliget för ulvarna. Ska man göra något av det här ska man ju använda det i press. "Har du något mer?" "Vad är det?" "Är det en förmåga eller info?" "Vadå för förmåga?" TIlls dess är det bara kejsarens nya kläder av det.
Stop the tissel and tassel. Det tvingar bybor att spela som ulvar.
Bryr vi som bybor oss om doktorer är powerroller eller inte? Nu har jag inte fattat gängse ordningen, men det är väl inte så smart att ge ulvarna ledtrådar var de ska rota efter dessa?Vimes said:Och vidare: har du eller har du inte info om att väktare+siare är doktorer?
Och sen då: har du något om på något vis grönar dig? Din info kan lika gärna vara ulvinfo. Den är nästan mer rimlig som ulvinfo.
Men, återigen, inte någon större grej som jag ser det.
Efter Empiricus fundering om det kan finnas kopplingar mellan förmåga och namn så går Vimes in på att se om det finns kopplingar, bland annat genom att kräva att Recca skulle avslöja om det fanns innan han flyttade sin röst på henne:
Men inte någon grej jag tycker blir något. Tror min engångskänsla var fel - det händer.Vimes said:Recca har dels outat sig som medresenär, och dels outat sin info. Men hon har duckat för att svara på huruvida hennes info hänger ihop med hennes roll, fluffmässigt.
Recca, hänger din info ihop med din roll fluffmässigt? När jag fått svar flyttar jag min röst.
Summa summarum, jag släpper det här med Vimes för tillfället. Ska se om det finns någon bättre kandidat.
Max, angående att inte avslöja vem jag är: Jo. Fast fakta är också något som försvinner om man blir nattmördad. Som sagt är jag fundersam gällande Larssons info.
Medan jag rotar så vill jag ha sagt att vi kanske bör betänka att hänga någon som ger info, vare sig denne visar sig vara bybo med oflyt i att visa sig grön eller ulv - så att vi kan granska den fakta som sagts av denne.
Såg att tiden var lite senare än jag tänkt mig - min koll kan vara färdig lite senare än beräknat.
Just nu är jag inne att rösta på Basenanji just för att bekräfta eller motsäga vad denne sagt om info, men jag är inte så säker på att denne är särskilt röd. Då är jag mer osäker på Hastfer, t ex. Men som sagt, återkommer.