Vimes
Jag vill inte alls se en Vimes vs BDG start, men det känns som att jag måste basha tillbaka lite här då jag blir påhoppad.
Här är några tips till mina medspelare. Om ni har en person ni tror är ulv låt oss kalla henne Recca, och en person ni inte tror är ulv, låt oss kalla honom Max Raven. Då är det en dålig idé att:
Vimes 10.16 said:
Vimes 21.02 said:
Nu har jag bara skumläst det senaste och ser dels att Raven fortfarande inte kommit med några ställningstaganden, att BDG har höjt temperaturen och att fler kloka bybor har dåligt omdöme. Basse är inte röd. Han är en ostrukturerad flummare som fått lite problematisk info. Hans agerande är dock helt i linje med vad jag förväntar mig av honom som bybo. Reccas agerande genom hela rundan har extremt få beröringspunkter med bybospelande, i synnerhet med hennes eget bybospelande. Flytta rösterna från Basse till rundans ulvigaste.
Röst: Recca
Notera tiderna.
Vimes said:
Varför trodde du att jag ville rösta ut Max Raven när jag uttryckligen skrivit att jag inte ville det (och följaktligen skapade situationen Max Raven vs Basse, istället för Recca vs Basse)?
Det är inte jättekonstigt att tro att du vill rösta ut Max Raven när du vet, du fucking röstade på Max Raven. Att du sen ångrade dig 21.02 betyder liksom inte att jag borde förstått att du aldrig ville rösta ut Max Raven, särskilt när du i det inlägget fortsätter att misstänkliggöra honom "Max Raven har fortfarande inte kommit med några ställningstaganden."
Varför bör man inte göra så här då? Jo för att som Vimes konstaterar:
vimes said:
Men flk verkar ju inte ens vara inloggade.
Nä, det är nämligen så här att det här spelet spelas inte bara mellan 21.00 och 21.30 dagen innan deadline, utan det pågår hela tiden.
Vid 15.06 sista dagen så började du tveka om att det var rätt att rösta ut Basse men tyckte ändå att en dubbelutröstning vore bra:
Vimes 15.06 said:
Det är märkligt, men trots att BDGs alla invändningar mot Basse är legitima och riktiga så tycker jag Basse kommer grönare ur det här än han var när han gick in i det. Han känns grön, helt enkelt. Sedan är det förstås rätt och riktigt att Basse är taktiskt rätt att ta ut, men jag tycker verkligen att Recca känns mycket mer ulvig.
En dubbelutröstning av Basse och Recca ikväll? Det smakar väl fågel?
Och återigen 21.02, alldeles för sent, så är du så plötsligt helt övertygad om att han är grön.
Vimes 21.02 said:
Nu har jag bara skumläst det senaste och ser dels att Raven fortfarande inte kommit med några ställningstaganden, att BDG har höjt temperaturen och att fler kloka bybor har dåligt omdöme. Basse är inte röd. Han är en ostrukturerad flummare som fått lite problematisk info. Hans agerande är dock helt i linje med vad jag förväntar mig av honom som bybo.
Sen verkar det ha skett en tolkning av mitt agerande som jag inte är helt överens med.
Vimes said:
Kasst som fan för att vara världens bästa varulvsspelare, tycker jag. Speciellt det här, ditt sista inlägg är en riktig turd. Du menar alltså att jag är röd nu för att du et al hade fel om Basse? Bra upplagt av dig när du vet att Basse är grön. Frisvor dig själv från ansvar och lassade över det på de som röstade med dig... Uselt.
Det var alltså inte för att frisvära mig själv från ansvar som jag skrev det där inlägget. Utan det var för att jag ville öppna upp möjligheten för folk att rösta på Recca. Jag ville se om någon hoppade, och då jag trodde att Basse var röd så skulle den som hoppade om det ändå gick som jag ville se extremt röd ut i mina ögon, men jag försökte ändå ge möjligheten.
Angående ansvar så är jag fullt medveten om att det var jag som drevade ut Basenanji. Hade jag gjort motsvarande drev på Recca när jag gjorde mitt drev mot Basenanji så hade hon dött istället, det är jag ganska övertygad om.
Jag är förstås inte nöjd med det här. Jag drevade ut en bybo. Samtidigt vet jag att det är sådant som händer, vanligtvis är ju de flesta spelarna just bybor, och om det dessutom är så att vi har någon som infekterar så kan dom knappast ha börjat som mer än två onda. Någon hade väl infon om att det finns "En" doktor som är en ond timelord. Om man väljer att tolka det som exakt en så blir informationen vettigare. Och denna har då antagligen också en ond medhjälpare.
Det sagt, jag drevade tidigt, presenterade mina argument och höll fast vid drevet, vi dödade en bybo, det var skitdåligt.
Vimes: Vad säger du om att försöka jobba lite mer konstruktivt den här rundan och inte vänta tills en halvtimme innan draget slut med att försöka skapa drev?
En annan sak förresten, då jag känner lite hetta och vill vara defensiv, att mina drev lyckas är traditionellt sett ett ganska starkt tecken på att jag är god. Dels för att när jag är maffia så har jag så mycket annat att tänka på att mina argument inte får samma genomslagskraft, dels eftersom man som maffia nästan alltid tjänar på att den man röstat på inte åker ut (om det inte står mellan just en maffia och en bybo).
Vimes said:
Varför har du inte sagt något om Recca alls i det här spelet?
Här har du en poäng. Den korta förklaringen är att jag har svårt att inte alltid hitta en massa scum tells hos Recca, och om jag börjar påpeka dom så hamnar extremt mycket fokus där vilket tar bort fokus från annat. Igår så tyckte jag att jag hade en mycket bättre kandidat att hänga och valde därför att inte alls öppna den asken. Det finns en längre och mer invecklad förklaring också men jag tror det räcker sådär nu.
Och för att sammanfatta. Jag tror inte att Vimes är ond, däremot så tycker jag att han spelat rätt kasst första dagen, och att han idag visar tecken på bättre spel. För att fullfölja ett annat resonemang från första dagen så tycker jag att Vimes öppningsdrag med att direkt gå ut med han var doktor och sen försvara sig med att han inte fattade att det fanns andra roller, känns väldigt osannolikt om det är så att vimes vore ulv och ulvarna fått alibiroller. För då skulle han liksom bara kunna fått den tanken om alla ulvarnas roller var doktorer, jag tror nämligen det är extremt långsökt att han skulle försöka sig på en sån grej annars som ulv nämligen.