Nekromanti Dr Whowolf (runda 3)

Basenanji

Postd20modernist
Re: RÖSTA SCHMÖRSTA!

BDG said:
Grejen här Basse. Varför röstar du på BDG?

Är det för att han ännu inte gått ut med sitt grönande/rödande är det ju bara dumt. BDG skall ta den tid han behöver och det utan att vi andra skall kunna färgas av hans (kanske) korrekta resultat.

Röstar du på BDG för att han kan vara en konverterad bybo?
Å, jag röstar gärna på Max-not-Raven.

Ett av mina anförda argument (läs vad jag har skrivit) är att BDG är en tänkbar kandidat att rekrytera/konvertera, att han inte spelar lika vasst som jag tycker att han gjort tidigare och att han suger länge på siar-karamellen.

Jag vill nog se att BDG börjar delta i spelet. Jag kan nämligen tänka mig att BDG drog siarkortet som en ulvmanöver och att han är lite trött, inte riktigt gillar att jag tar över Kofotens roll mm mm. BDG skrev sitt sista inlägg 23.40-ish igår och nu är klockan 13.07. Hm.

Dessutom har vi galge i morrn, vilket reducerar tiden ordentligt.

Jag skulle också vilja se en BDG som pressar folk, inte minst den han siat. Tja, han kan göra massa saker utifrån sin siarroll. Make it happen, varulvsspelsgeni! :gremsmile:

Till sist ville jag ha igång byn. Den känns lite sävlig just nu. Vart är Empiricus tex? Hm.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
BDG said:
Grejen här Basse. Varför röstar du på BDG?

Är det för att han ännu inte gått ut med sitt grönande/rödande är det ju bara dumt. BDG skall ta den tid han behöver och det utan att vi andra skall kunna färgas av hans (kanske) korrekta resultat.

Röstar du på BDG för att han kan vara en konverterad bybo?
Å, jag röstar gärna på Max-not-Raven.

Ett av mina anförda argument (läs vad jag har skrivit) är att BDG är en tänkbar kandidat att rekrytera/konvertera, att han inte spelar lika vasst som jag tycker att han gjort tidigare och att han suger länge på siar-karamellen.

Jag vill nog se att BDG börjar delta i spelet. Jag kan nämligen tänka mig att BDG drog siarkortet som en ulvmanöver och att han är lite trött, inte riktigt gillar att jag tar över Kofotens roll mm mm. BDG skrev sitt sista inlägg 23.40-ish igår och nu är klockan 13.07. Hm.

Dessutom har vi galge i morrn, vilket reducerar tiden ordentligt.

Jag skulle också vilja se en BDG som pressar folk, inte minst den han siat. Tja, han kan göra massa saker utifrån sin siarroll. Make it happen, varulvsspelsgeni! :gremsmile:

Till sist ville jag ha igång byn. Den känns lite sävlig just nu. Vart är Empiricus tex? Hm.
Jättebra Basse! Det ger mig mer tydlighet vart du står.

Du har nämnt att du skall snacka lite i hur du sitter på info och sådant senare så det kommer jag att lämna därhän. Lixom, du kommer in i spel som Jocke Kofots ersättare och spelet tar en helt ny vändning. Allt du lagt fram nu är ju sånt som vi har saknat i R2. Att inte Jocke har använt sig av infon i sig är ju väldigt anmärkningsvärt, men nu skall du få leda byn så som du gör. Det är bra Basse.

BDG har claimat en siar roll. Det är baserat på din tidigare info siare/väktare är av mindre vikt kanske inte ett omöjligt drag som ulv i och med att jag varit rätt tydlig med att det inte bör finnas någon väktare. Därav kanske det inte finns någon siare heller. Ingen aning.

BDG har grönat Vimes och nu är Vimes borta och bekräftad grön. Det är bra för BDG´s del.

Att som ulv plocka in BDG i R1 via en konvertering är väl inte så långsökt.

Basenanji

Postd20modernist

KK said:
BDG har grönat Vimes och nu är Vimes borta och bekräftad grön. Det är bra för BDG´s del.
Nja, ulvarna har väl full koll på vem som är vad?

Eller är jag trög på något sätt?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
KK said:
Nja, ulvarna har väl full koll på vem som är vad?

Eller är jag trög på något sätt?
Vi (byn) har nu fått Vimes bekräftad grön via nattmord. Det är bra för BDG om han är en "fejk-siare".

Ulvarna har så klart koll på det innan han nattmördas, men det är ju inte förens nu det är bekräftat att han var grön.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ruga said:
På lunch så nu kan jag säga allafall att mitt info är omskrivet följande: doktorn är väldigt gammal vanliga människor har svårt att förhålla sig till honom.
Han har en annan sida som kommer vara dålig för dig och andra bybor.
Mitt namn är Amy Pond och jag är bybo. Det är allt jag vet.
Hastfers outning

1. Efter reccas inlägg om doktorn blev jag mer nyfiken ifall vi är sammanlänkade.
Mitt fluff påminner mycket om reccas. Men det står inget om timetravler eller va de hette. Mer typ att doktorn är elak och KAN vara farlig för oss bybor.

2. Jag har ett namn, för och efter. Men ingenstans står det typ medresenär men jag tolkar det som att de ser lika ut för alla andra bybor som gått ut som medresande.

Jag har fått veta att doktorn figurerat jääävligt länge. Vi vanliga pöbelmän har svårt att få något grepp om honom. Tydligen har han en eller några inre demoner som vill bryta sig ut och det kan då te sig illa för mig men även andra bybor.

Så. Jag vill antingen tolka det som att dr nr1 är ulv eller att dr som jag figurerat med i serien är ulv. Därför lämnar jag mitt namn osagt.

3. Jag skulle vilja säga typ (nu kommer ett ord jag inte har vana av att stava så jag stavar som det låter) Skittzofren (jo näe de där är inte alls rätt men ni fattar) istället för demonbesatt. Typ dr jekyll/ mr hyde så tolkar jag fluffet.

Efter att ha läst max eller max rävens out där det framgår som att doktorn är god och har fiender så tror jag att dr ulv är länkad till min karaktär. Alltså att versionen som är med mig i serien.

4. Doktorn är alltså inte besatt av demoner, jag klädde in det lite fel när jag skulle använda andra ord. Det är mer att en personlighetsklyvning kan vara på gång, att hans onda inre bryter ut.

Den nämns även att det är KOMMER (skrev KAN förut, helt fel av mig) vara till ondo/problem/obra/läskigt/dödligt för oss bybor.
Men här har fluffet separerat på byborna, det står att det kommer vara illa för mig och andra.

Sen tas det också upp att han hållit på eller är så pass gammal att det troligen va han som satte Sundsvall i lågor.

Hur har jag tänkt kring detta?
Ptja, första tanken va att Vimes och vem det nu än va som outa doktor va ulvar och sket i det blå med outningen i början.

Sedan när fler doktorer droppa in börja jag fundera om det kunde vara Doktor nr.1 Iom att "åldern" tas upp.

Sedan hade jag någon tanke om Reccas outning och tyckte därför de vore intressant att få fram nr och se om doktorer och resenärer är länkade på något sett. Fnula även på om hon gjorde denna outning som ulv.

Doktor nr1 behöver ju inte va ulv och då känns uppdelningen av mig och andra som att det borde vara doktorsupplagan som figurerat med min roll som är ulv.

Eftersom det inte står "alla bybor, er/ni bybor" så kan det ju vara så att ulvdoktorn bara kan nattmörda/konvertera (tack Trasapa för mer hjärnspöken) mig och några fler? Konvertera känns långsökt men säg att Ulven/Ulvarna kan göra följande:

Doktor Ulv skickar pm till Larsson (antar att det är så man gör?) Nattmord beställt på Medresenär 1.

Svar: Näe, du har aldrig stött på denne människa förut och kan därför inte lura med dig hen ner till källaren.

Detta gör det ju svårare för ulvarna och är därför knappast troligt, men en idé.

5. Amy Pond

Doktorn är urgammal och för oss dödliga är han svår att relatera till. Han har en ond/dunkel sida och den sidan kommer vara farlig för mig och andra bybor.

Vidare.

Lägger upp det så här tills att börja med. Har inte valt att lägga några kommentarer ännu, men så här ser det ut i alla fall.

Basenanji

Postd20modernist
Sitter och läser BDG:s inlägg och fastande för detta:

BDG said:
Så vart vill BDG komma med det här? Ja många har nog redan gissat det vid det här laget. Men jag är alltså Siare och Vimes är grön. Det är anledning till att jag tvingats acceptera att Vimes är grön och omskapa min världsbild. Det är också anledningen till att jag tagit rygg på en Recca omröstning, jag _vet_ att Vimes är grön, jag vet att Vimes är en bra spelare, och därför är jag villig att bara följa med honom dit när han nu verkar vara så övertygad.
"Det är anledningen till att jag har tvingats acceptera att Vimes är grön." Nja, det här tycker jag låter lite skumt. Öht får jag känslan av att Vimes lyckades pressa BDG bra och att BDG får problem när han ska försöka förklara bytet från Vimes till annan röstningskandidat.

Men å andra sidan kan jag ha fel. Därför ska det bli så himla intressant när han väl börjar berätta om sitt siande (nej, han behöver inte svara på bvem han har siat och resultatet av siandet, det räcker om ahn bara är med och spekulerar i vem som just nu verkar ulvigast!).

Och så Max-nybörjares utsagor på det!

Kalaspuffar med honung! :gremgrin:

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Var är siarna?

Äh, jag tror jag ångrar mig. Basse Kofot, jag kan nog hålla med om att du är dålig. Allt du har gjort sen du kom in har bara fått mig att vilja rösta ut dig in. Det är så mycket fel och feltänkt och att KK tycker att det verkar bra gör att jag vill rösta ut honom också.

Vet inte riktigt var jag ska börja men vi kan ta det här inlägget:

Basenanji said:
2. BDG
Siare. Berätta om sieriet! ^^
Det är alltså inte bara så att du röstar på mig, du påstår alltså här att jag är den näst mest misstänkta av alla som är kvar för att vara ulv. Vart får du allt ifrån liksom. Är du bara sur för att jag fick Basse utröstad runda 1? Mitt spel runda två är ju jättegrönande och hade jag varit ulv så hade jag tagit chansen att rösta ut någon annan än recca genom att tillexempel inte bara blint följa Vimes och be honom om råd när ha inte ens kunde skriva längre, utan istället argumentera för att det var Trasapa som var skum. Jag menar Recca lyckades få det till 6-5 utan min hjälp, hade jag varit ulv hade inte Recca dött, I promise.

Kofot said:
1. Massoutning. Vi kan förstås dreva, men det tar tid och vi ska rösta i morrn. Jag tycker nog att folk kan börja gå ut med sina roller/nr etc rakt av med tanke på i vilket läge spelet befinner sig.
Du menar det där läget där det har gått rätt bra för byn men det är jätteintressant för ulvarna att få veta vilka som har vilka roller så att deras infektionsförsök kan lyckas? Ja, då verkar det jättebra med en massoutning... om man är ulv.

Kofot said:
2. Spekulera i vad som hände mellan runda ett och runda två. Antingen:

a) Väktaren lyckades. Men vem är väktare och hur kan vi veta det? Vad talar för att någon av oss är väktare? Var Vimes väktaren?

b) "Konverteringen/infektionen/rekryterinegn" lyckades. I så fall: vem valde ulvgänget ut? Vem kan vi tänka oss är den mest troliga "f.d. bybo - numera ulv"?

Okej, jobb jobb.
Varför i helvete ska vi spekulera i vem som är väktaren? Det är sådant som ulvar håller på med. Hur vet vi att det finns en väktare? Jo för Basenanjis infomration säger svart på vitt att det finns en väktare. Att inte Basse Kofot har koll på det tycker jag är hyperskumt.

Sen kan jag hålla med om att ifall det var en konvertering så borde den skett mellan runda 1 och 2, det låter ändå lite rimligt med att dom får antingen ett mord eller en konvertering. Det som är bra med det är att dom som jag håller som rätt gröna utifrån hur dom spelat runda två (Trasapa, KK) fortfarande kan kännas gröna.

Och så det här med siandet, du verkar få det att låta som att jag skulle vara någon huvudmisstänkt och då är det förstås rimligt att direkt gå ut med siandet. Men alla vettiga människor (eller en majoritet iaf, det hoppas jag verkligen) har insett att jag är grön, och då är det extremt mycket bättre om ulvarna först tvingas peka ut sin top-3 trio, innan jag ger facit på en av spelarna. Det blir mycket svårare för dom, och det blir en öppnare diskussion. Särskilt om jag hittat en ulv, så skulle det totalt kunna döda dagen om jag gick ut med det direkt.

Men jag kommer gå ut med det i tid för att hinna påverka rösterna, var så säker på det.

Det sagt,
1)kan alla plocka fram sina ulvkandidater?
2) Igår hade vi en 6-5 omröstning där 6an var en ulv. Samma ulv fick vissa röster dag 1, det måste finnas intressant info här, vad anser ni?

Och oh btw, om jag hade varit ulv så hade min prioriteringslista på folk att rekrytera nog varit ungefär:

1. Den som jag vet att konverteringen kan lyckas med (vilket gör mig mest misstänksam mot dom som gått ut med mycket om sin roll dag 1, tillexempel Basse Kofot)

2. Bra spelare som inte har en tendens att skrika så mycket att dom hamnar i omröstningar. (KK, Empiricus, Vimes)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Hastfers 5:e outning i ordningen är det som stämmer bäst överens med Ruga´s outning.

Ruga said:
doktorn är väldigt gammal vanliga människor har svårt att förhålla sig till honom.
Han har en annan sida som kommer vara dålig för dig och andra bybor.
Mitt namn är Amy Pond och jag är bybo. Det är allt jag vet.
Hastfer said:
Amy Pond

Doktorn är urgammal och för oss dödliga är han svår att relatera till. Han har en ond/dunkel sida och den sidan kommer vara farlig för mig och andra bybor.
Grejen med övriga outningar är att Hastfer är otroligt svår att läsa, men jag har valt att läsa hans spel precis som i förra liret han var med och där var han bybo.

Tror jag har nämnt det tidigare, men det är (tror jag) väldigt svårt att fejka Hastfers bybo-spelstil. Sen får vi ju lägga in ett uns av fakta från den riktiga världen också i mitt tolkande av Hastfer.

Med det sagt är inte jag ett lämpligt alternativ att döma Hastfers outning. Däremot vill jag gärna se hur andra ser på den.

Kör bara!

Björn den gode

Swashbuckler
Basenanji said:
Sitter och läser BDG:s inlägg och fastande för detta:

BDG said:
Så vart vill BDG komma med det här? Ja många har nog redan gissat det vid det här laget. Men jag är alltså Siare och Vimes är grön. Det är anledning till att jag tvingats acceptera att Vimes är grön och omskapa min världsbild. Det är också anledningen till att jag tagit rygg på en Recca omröstning, jag _vet_ att Vimes är grön, jag vet att Vimes är en bra spelare, och därför är jag villig att bara följa med honom dit när han nu verkar vara så övertygad.
"Det är anledningen till att jag har tvingats acceptera att Vimes är grön." Nja, det här tycker jag låter lite skumt.
Hur kan du tycka det här låter skumt? Du är ju så fruktansvärt off. Du menar att jag ba "Hm, om jag plötsligt flippar 180 grader och påstår att Vimes är grön så kan jag sen hitta på att jag gjorde det för att jag siade honom, fast vi har bekräftat att det finns en siare i spel, som direkt kan avslöja mig."

Please.

Nu är tyvärr lunchen slut dessutom, eller ja för en halvtimme sen.... :gremwink:

Konrad Konvalj

Myrmidon

BDG said:
Äh, jag tror jag ångrar mig. Basse Kofot, jag kan nog hålla med om att du är dålig. Allt du har gjort sen du kom in har bara fått mig att vilja rösta ut dig in. Det är så mycket fel och feltänkt och att KK tycker att det verkar bra gör att jag vill rösta ut honom också.
Fast läser du mina poster lite mer noggrant så står jag på dina sida här BDG och anser att Basse-Kofot gör ett bra jobb och att han är on fire, men det finns väldigt många punkter som gör det hela mer suspekt än grönande. Det bästa Basse-Kofot gjort är ju att få igång byn, men sen har han en massa saker som inte alls stämmer överens med hur jag vill ha det.

1. Jocke Kofot har haft den här infon hela tiden. Vad pysslade han med i R1 & R2? Det hade varit betydande att få ut info redan då.
2. Basse-Kofot är doktor med info. Okay. Det skall förklaras senare, han kan hållas.
3. Basse-Kofot röstar på BDG. Inte okay.
4. Basse-Kofot vill laxa fram torsken. Allt på bordet, något jag inte ställer upp på och där förespråkar jag det BDG har lagt fram som planen i R3.

Basenanji

Postd20modernist
Alltså, hjälp till med det här:

Låt oss anta att Björn Den Gode är bybo och siare. Han har siat Vimes och får reda på att Vimes är grön.

Hur borde då BDG agerat i starten av runda 2?

Klockan 00.04 kommer hans första inlägg efter det att resultatet av första rundans röstningar är avgjord. Det är nästan TVÅ OCH EN HALV TIMME efter att LJS kungjort resultatet av röstning och sianden.

Här är BDG:s första inlägg runda 2:

BDGs inlägg

Ur det inlägget hittar jag följande:

BDG said:
Och för att sammanfatta. Jag tror inte att Vimes är ond, däremot så tycker jag att han spelat rätt kasst första dagen, och att han idag visar tecken på bättre spel. För att fullfölja ett annat resonemang från första dagen så tycker jag att Vimes öppningsdrag med att direkt gå ut med han var doktor och sen försvara sig med att han inte fattade att det fanns andra roller, känns väldigt osannolikt om det är så att vimes vore ulv och ulvarna fått alibiroller. För då skulle han liksom bara kunna fått den tanken om alla ulvarnas roller var doktorer, jag tror nämligen det är extremt långsökt att han skulle försöka sig på en sån grej annars som ulv nämligen.
Skulle man verkligen skriva så om man är siare och har fått svaret att Vimes är grön?

Trasapa

Swordsman
Basenanji said:
Skulle man verkligen skriva så om man är siare och har fått svaret att Vimes är grön?
Jag skulle tänka mig flera anledningar faktiskt.

1. BDG vill såklart inte komma ut som siare eftersom han då drar till sig ulvarna och han gör ju mer nytta levande än död/konverterad.
2. Det fanns väl ingen större risk att Vimes skulle bli huvudmisstänkt den rundan så att blåsa på med fullt artilleri för att rädda någon som inte behövde räddas känns onödigt.
3. BDG försöker istället bara gröna Vimes genom vanligt resonemang. Jag hade troligen försökt göra det samma.

Trasapa

Swordsman

Fantastiskt snyggt inlägg BDG, äntligen visar du hur en veteran spelar.

Jag vill inte hänga på och röda Basse på direkten men jag absolut hänga med att han har vissa tendenser. Som att han gärna kör en outning och hemskt gärna vill veta vem väktaren är. Det ringde till någon klocka där. Som bybo skiter jag faktiskt helt och fullt i vem väktaren är så länge denne gör sitt jobb bra.

Hittills har jag bara en som jag gärna ser som röd och det är Max. Jag är tveksamm på Max Raven och Empiricus lyser med sin frånvaro. Återkommer senare med en komplett lista då jag hunnit gå igenom lite mer.

Basenanji

Postd20modernist
Mm, samtidigt som det kan vara värt en läsning av lördag-söndag för att skaffa sig en uppfattning om BDG.

Vad jag försöker rikta blicken mot här är att BDG resonerar som om Vimes kanske är ulv trots att BDG VET att Vimes är grön. Dessutom stör jag mig på att BDG "kvicknar till" efter att KK pressat honom plus att pressen under lördagen verkar fortsätta=BDG skriver ett bautainlägg där han claimar siarrollen. Sedan är det rätt speciellt att Recca et al försöker fånga in Vimes. Jag kan verkligen se framför mig hur BDG skulle gilla en sådan konvertering.

Det är nåt med det där. Hursomhelst måste vi ha BDG och Max Nybörjare under stark press den här rundan för att avgöra deras status.

Basenanji

Postd20modernist
Trasapa said:
Jag vill inte hänga på och röda Basse på direkten men jag absolut hänga med att han har vissa tendenser. Som att han gärna kör en outning och hemskt gärna vill veta vem väktaren är. Det ringde till någon klocka där. Som bybo skiter jag faktiskt helt och fullt i vem väktaren är så länge denne gör sitt jobb bra.
Kort: det är så jag spelar som bybo!

:gremgrin:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kort sagt behöver alla spelare ta ställning och rösta. Just nu är det Jocke Kofot on crack (Basse), K.K och Trasapa som driver byn framåt.

BDG har med ett klokt inlägg förklarat läget och behöver egentligen inte göra mer just nu förens alla tagit tydligare ställning.

Ruga lär dyka upp ikväll och som ersättare bör lite mer tid ges.

Max Raven och Thodd måste komma in i matchen igen.

Empis har försvunnit spårlöst?

Max, som är en av nyckelspelarna just nu har även han gått under jorden.

Trasapa

Swordsman
Basenanji said:
Trasapa said:
Kort: det är så jag spelar som bybo!

:gremgrin:
Det har jag inga belägg för att dementera så det är väl en av anledningarna till att jag just nu inte tänker hålla det mot dig :)

Basenanji

Postd20modernist

Några korta svar till KK:

1. Jocke Kofot har haft den här infon hela tiden. Vad pysslade han med i R1 & R2? Det hade varit betydande att få ut info redan då.

Ja, här tror jag att våra olika spelstilar ställer till det. Jag är ju sådär utåtriktad, outningsvillig och överhuvudtaget ivrig. Är ni med? Eller kanske ännu bättre: otålig. Jag skulle aldrig orkat sitta på den info Jocke Kofot fått, utan bara dragit allt så fort som möjligt. Jag har inte längre ork att vinna elegant. Jag vill bara vinna.

2. Basse-Kofot är doktor med info. Okay. Det skall förklaras senare, han kan hållas.

Läser man mina poster i runda tre kan man nog hitta svaret redan nu. Men jag kommer utveckla detta innan slutet på runda tre.

3. Basse-Kofot röstar på BDG. Inte okay.
Jag röstar på BDG för att:
a) Han är den jag tropr att ulvlägret helst av alla vill konvertera efter första rundan PLUS att inget nattmord skedde efter runda ett, vilket tyder på att ulvarna lyckades konvertera en bybo. Det är såklart, om det finns en Väktare som lyckades med sitt väkteri, då är jag på fel spår. Kunde ju vara fint då om vi hade en diskussion kring väktarens roll i spelet. Nej just det, det är ju tabu... :gremsuck:
b) Han har skrivit lite under runda 2 och runda 3.
c) Han claimar siare, vilket kan vara ett ulv-stunt.
d) Hans resonemang måndagen 00.04 tyder knappast på att han har fått beskedet att Vimes är grön
e) KK verkar inte ha blivit konverterad om man tittar på vad som skrevs initialt i R2 samt vad som skrivs i R3. Inte heller Max Raven, som med sin fluffkunskap borde ha varit högt prioriterad.
f) BDG är inte speciellt aktiv i runda 3.

Men visst, jag ser gärna att Max Nybörjare ryker också. Hastfer/Ruga är mitt tredjealternativ.

Hur bedömer ni andra BDG:s inläggstakt under lördagen-söndagen?

Sammanfattningsvis: jag vill att han deltar mer. Han ska också spekulera och bidra, inte bara ge oss listor på vad andra ska göra. Morr.

4. Basse-Kofot vill laxa fram torsken
Tja, om vi vänder på't: vad får vi ut av den info och aktivitet vi har just nu? Vad får vi ut av att folk sitter och tjyvhåller på små informationsbitar som förmodligen inte är speciellt givande ändå (eftersom vi måste få de bekräftade på olika sätt)?

Jämför med hur jag har gått ut med info både som Ian Chesterton och nu som "the Ninth Doctor". Oavsett om någon tycker att jag är ulv eller ej, visst fan har jag bidragit?

Och visst har det varit givande för byn?

Nu ska jag handla, laga mat och träna judo. Ses igen vid 22-rycket!

Konrad Konvalj

Myrmidon

Tack Basse för lite svar.

Basse-Kofot said:
Ja, här tror jag att våra olika spelstilar ställer till det. Jag är ju sådär utåtriktad, outningsvillig och överhuvudtaget ivrig. Är ni med? Eller kanske ännu bättre: otålig. Jag skulle aldrig orkat sitta på den info Jocke Kofot fått, utan bara dragit allt så fort som möjligt. Jag har inte längre ork att vinna elegant. Jag vill bara vinna.
Jo jag vet hur du är, men Jocke Kofot må ju också ha varit av samma inställning som dig. Alltså, han borde ha varit sugen på att vinna men valde att inte alls lyfta den diskussion du valt att lyfta.

Att du gör det har fått fart på byn och hade den här informationen lyfts tidigare så kanske vi hade haft ett annat läge i byn. Svårt att sia om. Hur som så är det ju svårt att förstå hur Jocke Kofot har tänkt gällande informationen. Det går inte att avläsa någonstans (har inte 100 kollat igenom hans poster) att han har ens försökt släppa det hela till oss på smidigt vis.

Basse said:
Min info som doktor nr 9 säger mig att ulvarna kan smitta/rekrytera bybor till ulvsidan.
Det står ju rätt solklart här ovan vad du vet. Sen har du fördjupat informationen ytterligare genom att begränsa förmågan lite. Du har gett oss rätt klara instruktioner på hur den funkar. Alltså, det är en tolkning som rimligen Jocke Kofot borde ha kunnat släppt till oss redan för länge sedan och hjälpt byn framåt i en tydligare riktning.

Jocke Kofot said:
Det jag undrade om ulvarna fick gör var att bra strunta i sitt nattmord.
Givetvis förstår jag att om de infekterar någon så kommer ingen att dö, efter som det vore för obalanserat.
Jocke Kofot said:
Jag hade helt glömt det här med att den sista doktorn inte är att lita på.
Frågan är vad som går att göra av detta, vi är ju för få doktorer för att täcka upp alla nummer och därför en lätt sak att ljuga om man fått nummer 10, 11 eller 12.
Typ, detta ovan är vad jag får fram ur Jocke Kofots spel.

Ur röven så kan jag tippa på att Jocke Kofot hade rätt starka misstankar mot Max också, men mot slutet såg det ut så här:

Jocke Kofot said:
Jag är inte övertygad om att vi faktiskt har två siare, och skulle inte ha nått mot att dubbelhänga recca och bdg den här rundan.
Dock vet jag inte hur mycket vikt man skall ta lägga på outande av en siarroll.

Jag hakar på Recca-tåget så länge för att inte vara i vägen.
Röst på bekräftad ulv. Intresserad av att nacka BDG i en dubbelhängning trots outandet av siare.

Basenanji

Postd20modernist
Träna!

Okej, BDG är förmodligen inte varulv, okej. Jag fattar.

Men kan ni göra en sak ändå? Som en sorts träning?

Läs det här:

Vimes skriver detta i början av runda 2:

Kasst som fan för att vara världens bästa varulvsspelare, tycker jag. Speciellt det här, ditt sista inlägg är en riktig turd. Du menar alltså att jag är röd nu för att du et al hade fel om Basse? Bra upplagt av dig när du vet att Basse är grön. Frisvor dig själv från ansvar och lassade över det på de som röstade med dig... Uselt.

Varpå BDG svarar:
Det var alltså inte för att frisvära mig själv från ansvar som jag skrev det där inlägget. Utan det var för att jag ville öppna upp möjligheten för folk att rösta på Recca. Jag ville se om någon hoppade, och då jag trodde att Basse var röd så skulle den som hoppade om det ändå gick som jag ville se extremt röd ut i mina ögon, men jag försökte ändå ge möjligheten.

Är det verkligen trovärdigt?

Sedan nästa grej:

Vimes:
Varför har du inte sagt något om Recca alls i det här spelet?

BDG:
Här har du en poäng. Den korta förklaringen är att jag har svårt att inte alltid hitta en massa scum tells hos Recca, och om jag börjar påpeka dom så hamnar extremt mycket fokus där vilket tar bort fokus från annat. Igår så tyckte jag att jag hade en mycket bättre kandidat att hänga och valde därför att inte alls öppna den asken. Det finns en längre och mer invecklad förklaring också men jag tror det räcker sådär nu.

Alltså, prylen med det här är att det inte rimmar. Det är nåt fel här. Först vill BDG ställa upp Recca mot Basse för att se om någon hoppar över och därefter presenterar BDG skäl till varför ahn inte vill syna Recca.

Det blir liksom nån märklig paradox i att

i) dels vilja presentera Recca som en tänkbar kandidat för att då kunna syna vilka som röstar på henne (tänkbara ulvar)

och

ii) dels att BDG låter bli att syna Recca eftersom han hade en bättre kandidat och inte "ville öppna asken". Men om han på något sätt presenterar Recca som alternativ till att rösta på mig, är inte det att verkligen utsätta Recca för uppmärksamhet, precis det BDG säger sig inte vilja göra?

Men framförallt tror jag att BDG får problem när Vimes tar upp BDG:s ickekritik av Recca. Det är där som det blir jobbigt för BDG. Han kan inte framstå som trovärdig om ahn inte snabbt går på Recca.

---

Sedan, in sweet memory of Vimes som belyser hur BDG har "bytt åsikt" hastigt och lustigt. Kanske lite för hastigt och lustigt? (Det här kan vara anledningen till att BDG gör ett siar-claim)

Vimes said:
För någon timme sedan så trodde du att jag var ulv om Basse var röd. Vad har ändrats? Ditt sista inlkägg i förra rundan blir inte bättre bara för att du backar från dess sämre grejer.

Nu kanske du kommer dragandes med att det där att jag var ulv om Basse var grön bara var något du drog till med in the heat of the moment. Men det är ju samma inlägg där du håller med om att dina followers var osjälvständiga medlöpare. Något du såhär i efterhand försöker få till att du ville locka folk att rösta på Recca för att se vilka som hoppade. Det låter ju inte riktigt som att det passar ihop med att du drog en ogenomtänkt röding på mig i samma inlägg. Men det beror ju på att det här med att få folk att hoppa bara är en efterhandskonstruktion.
Okej, syna BDG lite närmre och fundera lite. Ni behöver inte rösta på honom, Max Nybörjare borde pressas tills han släpper något, men ändå...visst är BDG:s siarclaim också värt att syna?