Nekromanti Dr Whowolf (runda 4)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Precis.

Och nu MÅSTE vi döda mig!

Nu vet ju ulvarna precis vem de kan konvertera. Visst, WIFOM på det och ulvarna väljer nån annan, men ni kommer aldrig kunna lita på mig i fortsättningen.

Nej, vi måste ha ihjäl mig.

Spelet får avslutas på lördag kväll 21.30.
Nu tar jag dig lite på ditt ord här Basse.

Du konverterades inte i R1.
Du kommer att konverteras (eller har du konverterats, sak samma).

Om vi låter dig välja vem du skall stå mot, vem är då en ulv eller en konverterad bybo menar du?

Att vi måste nacka dig står ju klart för annars får ulvarna dig på sin sida. Nog för att vi i byn vet det, men ändå. I deras gemenskap kanske du ändå väljer att släppa din goda sak och trixa ut oss via en röstning nästa runda ändå.

Grejen här. Du kan (eller har konverterats) och det står ju klart att det krävs vissa saker för att det skall funka. Alltså, alla kan inte konverteras och det är ju en fin balans i spelet.

Alltså, ulvarna har en fördel att de kan sno spelare, men spelaren i fråga måste dels vara mottaglig och sen måste spelaren ifråga nästa vara med på det. Annars måste ulvarna chansa? Eller tror du ulvarna sitter på: Ni kan konvertera Dr.9 och Medresenär Anus? Ni kan absolut inte konvertera en hund av plåt?

Basenanji

Postd20modernist
Alltså jag vet inte om jag törs rekommendera en dubbel, även om det vore en rafflande avslutning. Vi har ju förmodligen två ulvar som kan ställa till det.

Men visst Max Ny skule jag gärna bli av med. Jag tänker mig att han med sin Trackerförmåga kan se vem som har en passiv förmåga, vilket hjälper ulvarna att hitta lämpliga kandidater.

...

men hur jag än räknar och håller på så ser jag möjligheter för ulvarna att ställa till det i en utröstning.

Basenanji

Postd20modernist
Jag har funderat skitmycket på vilken information ulvarna har/inte har.

Nu, i det här läget, när du har lagt fram laxen finns det ingen som helst anledning att låta bli att hänga mig.

Och alla sådana där dubbelutröstningar är läskiga, för de låter ulvarna påverka hur vi än gör.

Och OM jag skulle bli konverterad så...jag vet inte, men jag har ingen direkt jättelust att försöka spela ulv när alla vet om att jag är ulv. Nej, ulvarna får nog bara en runda till på sig då. Jag lär inte kunna göra något för TEAM Ulv. Jag antar att jag bara skriver nåt litet skitinlägg i början på rundan och sedan självdör.

Trasapa

Swordsman
Wow, ok.

Men.. Det här ändrar ingenting.

1, Vi kör på den/de vi tror ÄR ulvar den här rundan, inte den vi tror kanske kan bli en senare.
2, Om vi har tur och prickar rätt så har vi vunnit till nästa runda och Basse slipper bli assimilerad.
3, Jag börjar tvivla på att ulvarna ens kan konvertera efter att Recca gick åt.
4, Om nu ingen blir nattmördad så ryker Basse i nästa runda.

Så, jag ser ingen mening i att agera på annat vis den här rundan. Jag menar kom igen, vi kan inte släppa potentiella ulvar för att plocka en bybo i förebyggande syfte.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Alltså jag vet inte om jag törs rekommendera en dubbel, även om det vore en rafflande avslutning. Vi har ju förmodligen två ulvar som kan ställa till det.

Men visst Max Ny skule jag gärna bli av med. Jag tänker mig att han med sin Trackerförmåga kan se vem som har en passiv förmåga, vilket hjälper ulvarna att hitta lämpliga kandidater.

...

men hur jag än räknar och håller på så ser jag möjligheter för ulvarna att ställa till det i en utröstning.
Okay. Jag skall mot min vilja (inte på riktigt alltså, jag gillar ju sånt här) kolla igenom och lägga ett utlåtande om Max-not-Ravens spel och utgå från att han inte är den där nybörjar-bybon som jag innerst inne vill tro på.

Basenanji

Postd20modernist
Ja, iofs, så kan vi ju göra. Det är bara så jävla obekvämt att gå runt med vetskapen att ulvarna kan rekrytera mig.

Jag avvaktar mitt röstbuyte efter att vi har fått lite svar från de andra som inte gjort något hittills. Morr!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
3, Jag börjar tvivla på att ulvarna ens kan konvertera efter att Recca gick åt.
Åh, najs.

I det läget så dör Basse om ulvarna försöker nattmörda honom för en konvertering.

Den där Valyrion eller vad saken hette kan ju mycket väl vara den/det som hade just den förmågan.

Bra där!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Ja, iofs, så kan vi ju göra. Det är bara så jävla obekvämt att gå runt med vetskapen att ulvarna kan rekrytera mig.

Jag avvaktar mitt röstbuyte efter att vi har fått lite svar från de andra som inte gjort något hittills. Morr!
En sak bara Basse.

Nu släpper jag helt själva spelet, men du röstar på dig själv just nu och det vore ju vansinne om du är med och hänger dig själv två gånger i samma spel. Hur troligt va det när spelet startade lixom. Det är ju egentligen sjukt episkt.

Trasapa

Swordsman
Max Ny är en god kandidat till galgen vare sig han är spikad ulv eller skakig bybo. Japp jag sa det, jag är helt på klara med att skicka en "möjlig" bybo till stupstocken.

Max skulle vara en perfekt ulv, han är nybörjare och glider på det, han är förvirrad och omöjlig att läsa och han har mer eller mindre aktivt jobbat emot byn men kommit undan med det för han är "gröngöling".

Och skulle nu Max vara bybo mot all förmodan så har vi ändå blivit av med en stor distraktion som tar energi ur byn och ställer till med oreda.

Kort sagt, Max behöver inte vara ulv men han går deras ärenden i vilket fall.

Thodd

Veteran
Trasapa said:
Max Ny är en god kandidat till galgen vare sig han är spikad ulv eller skakig bybo. Japp jag sa det, jag är helt på klara med att skicka en "möjlig" bybo till stupstocken.

Max skulle vara en perfekt ulv, han är nybörjare och glider på det, han är förvirrad och omöjlig att läsa och han har mer eller mindre aktivt jobbat emot byn men kommit undan med det för han är "gröngöling".

Och skulle nu Max vara bybo mot all förmodan så har vi ändå blivit av med en stor distraktion som tar energi ur byn och ställer till med oreda.

Kort sagt, Max behöver inte vara ulv men han går deras ärenden i vilket fall.
plus hans förmåga som eg bara gynnar ulvarna att nosa fram potentiella konverteringar

Basenanji

Postd20modernist
Jag har också tänkt så att deras rekrytering beror på ett villkor hos ulvarna, men när jag läser mitt PM så står det ju att det handlar om att JAG är mottaglig(=förbannad) genom min "blodiga krigshistoria".

Men visst, jag tror ju också att det är så att vi har två ulvar med i spel:

R1
Recca+Ulv1, Ulv2
De rekryterar Ulv3

R2
Recca + Ulv1, Ulv2, Ulv3
Recca dör, ingen rekrytering

R3
Ulv1, Ulv2, Ulv3
Empiricus dör, ingen rekrytering

R4
Ulv1, Ulv2
---

Jag kan lätt byta röst till Max Ny eller någon annan, bara säg till.

Trasapa

Swordsman
Röst: Max

Ruga är näst på tur. Vart fan är de här individerna? Det är också en spelare som vi inte är det minsta hjälpt av och lika gärna skulle kunna vara ulv utan att vi har en minimal chans till förvarning.

Skärpning nu bytölpar. Kan vi så är jag för en dubbelrensning av Max/Ruga. Vi har iaf minst en ulv där det är jag fanimä säker på.

Om inte så har vi ändå blivit av med mycket dövikt och får lättare att fokusera.

Att placera ut dessa två på galgbacken kan dessutom ge oss tydliga indikationer inför nästa runda vilka som ytterligare sitter inne med päls. Så kör vi det här rätt nu så vinner vi nästa omgång, max om två.

Basenanji

Postd20modernist
Kärleksfulle Kirunabo

Det är faktiskt lite kittlande med att bli utröstad redan nu, då kan ni se att jag var grön hela tiden...DET får bli min hämnd på BDG! ^^

Basenanji

Postd20modernist
...men om jag ska vara lite seriös också:

jag resonerar exakt som Trasapa. Max och Ruga är påtänkta för nylanseringen av "Osynliga Mannen". Filosofiska institutioner har börjat diskutera om de öht existerar: kan en deltagare som aldrig postar verkligen finnas i ett varulvsspel? osv

Jag vill gärna rösta ut Max Ny/Hastfer/Ruga. Min självmordsmanöver kan få vänta en runda.

Thodd

Veteran
Basenanji said:
...men om jag ska vara lite seriös också:

jag resonerar exakt som Trasapa. Max och Ruga är påtänkta för nylanseringen av "Osynliga Mannen". Filosofiska institutioner har börjat diskutera om de öht existerar: kan en deltagare som aldrig postar verkligen finnas i ett varulvsspel? osv

Jag vill gärna rösta ut Max Ny/Hastfer/Ruga. Min självmordsmanöver kan få vänta en runda.
Om ingen dör inatt så vet vi att du hänger nästa basse

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basse said:
R1
Recca+Ulv1, Ulv2
De rekryterar Ulv3

R2
Recca + Ulv1, Ulv2, Ulv3
Recca dör, ingen rekrytering

R3
Ulv1, Ulv2, Ulv3
Empiricus dör, ingen rekrytering

R4
Ulv1, Ulv2
Okay. Det är utformat så att det är du som är mottaglig. Det finns ingen koppling till någon from av Master eller vad det kan kallas. Hur som. Utgår vi från ovan nämnda så kan det se ut så här i ett senare skede:

R5 [worst case]
Ulv1, Ulv2, Ulv-Basse
Två bybor hängs.
Inget nattmord-->Basse konverteras

Vi väljer två som ryker och båda är bybor:

Max
Max Raven

Trasapa
Thodd
Ruga (tidigare Hastfer)
Konrad Konvalj
Basse (konverterad ulv)

Således har vi 3 ulvar och 2 bybor kvar i R5 om det går åt pipan med en dubbelhängning och Basse konverteras. Auto-win för ulvarna va?

Trasapa

Swordsman
Jag skulle lite snabbt lägga upp det så här:

MAX <-- Trasapa, Thodd

RUGA <-- K.K, Max Raven

Då tvingar vi max och ruga att rösta på varandra.
Basse du rösta blankt.

Bra, anus, kalas?

Vad kan hända? Jo.

1, Ruga är grön och röstar på max(som är röd), max röstar på ruga för att han är sur. Båda ryker, pang, smutt, klart! Alla är glada. Det samma gäller såklart vid omvända färger.

2, Båda är röda, de slänger då sin röst på en oskyldig bybo, säg K.K så att vi får tre med samma resultat. Vi får en lottning och har vi turen på vår sida så åker båda ulvarna om inte annat så vet vi vem som är ulv i nästa runda och vi kan knyta ihop säcken.

Det förutsätter såklart att varken Thodd eller Max Raven är ulv för då blir det lurigare. Det kommer såklart att visa sig fort om de börjar mecka med rösterna men vår seger blir förhalad minst en runda.

Kom igen jag jobbar under tidspress. Jag ska packa mig hemmåt och då skunker aktiviteten och imorgon är jag på affärsresa hela dagen och kommer vara borta på kvällen för irl rollspelande. Så min röst kommer ligga kvar på Max. Ni får gärna hjälpa mig att komma med en bättre plan

Thodd

Veteran
Trasapa said:
Jag skulle lite snabbt lägga upp det så här:

MAX <-- Trasapa, Thodd

RUGA <-- K.K, Max Raven

Då tvingar vi max och ruga att rösta på varandra.
Basse du rösta blankt.

Bra, anus, kalas?

Vad kan hända? Jo.

1, Ruga är grön och röstar på max(som är röd), max röstar på ruga för att han är sur. Båda ryker, pang, smutt, klart! Alla är glada. Det samma gäller såklart vid omvända färger.

2, Båda är röda, de slänger då sin röst på en oskyldig bybo, säg K.K så att vi får tre med samma resultat. Vi får en lottning och har vi turen på vår sida så åker båda ulvarna om inte annat så vet vi vem som är ulv i nästa runda och vi kan knyta ihop säcken.

Det förutsätter såklart att varken Thodd eller Max Raven är ulv för då blir det lurigare. Det kommer såklart att visa sig fort om de börjar mecka med rösterna men vår seger blir förhalad minst en runda.

Kom igen jag jobbar under tidspress. Jag ska packa mig hemmåt och då skunker aktiviteten och imorgon är jag på affärsresa hela dagen och kommer vara borta på kvällen för irl rollspelande. Så min röst kommer ligga kvar på Max. Ni får gärna hjälpa mig att komma med en bättre plan
min röst ligger redan på max men jag gillar iden, mest för att vi inte verkar ha ngt mer än att hänga basse..

Har vi flax och båda är ulvar så vinner vi väl nu?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nu ska vi se här.

Om vi hänger Basse den här rundan så kan han inte konverteras till ulv. Då kommer vi istället råka ut för ett nattmord.

Det ger oss i R5
-1 Bybo (nattmord)
-1 Basse (hängning)

Av följande spelare har vi då 2 ulvar. För sakens skull kommer jag ta bort en bybo i och med att någon kommer att nattmördas om vi köper läget med att Basse är en av flera som är mottaglig, men det finns andra som är skyddad mot övertagandet. Jag väljer Max Raven som är en hund och således inte kan konverteras.

K.K
Trasapa
Ruga
Max
Thodd

2 ulvar mot 3 bybor.

Det funkar om vi då fixar den rundan och hänger rätt. Annars är vi körd hur vi än bär oss åt (baserat på att det är två ulvar kvar).

Hänger vi en bybo i R5 och ulvarna nattmördar någon blir det 2-1 till ulvarna och seger.

Hänger vi en ulv och ulvarna nattmördar någon blir det 1-2 och vi klarar oss en runda till.

Slutrundan kommer alltså att stå mellan 1 ulv och 2 bybor.

Hänger vi inte Basse utan kör på en dubbelhängning av två andra måste vi pricka in minst en ulv.

Det ger oss i R5 [worst case]
-1 Bybo (hängning)
-1 Bybo (hängning)
-1 Basse (blir ulv)

Alltså, vi tappar 3 bybor och ulvarna får en ulv. Har vi två ulvar som scenariot bygger på så är ulvarna numera 3 i och med Basses konvertering.

Kvar i byn: (Max/Max Raven är de som hängs av byn och är grön)

K.K
Trasapa
Ruga
Thodd
Basse

3 ulvar mot 2 bybor. Auto-win för ulvarna.

Det ger oss i R5 [mindre worst case]
-1 Bybo (hängning)
-1 Ulv (hängning)
-1 Basse (blir ulv)

Kvar i byn: (Max/Max Raven är de som hängs av byn och en är grön och en är ulv)

K.K
Trasapa
Ruga
Thodd
Basse

Basse+Ulv 1 = 2 ulvar mot 3 bybor.

Vi fixar en runda till, men måste häga Basse som vi vet är ulv + chansa på en till.

Byn kommer att tappa en spelare i ett nattmord (eller en till konvertering då? Men vafalls, det låter inte lika rimligt)

Det ger 2 bybor i sista rundan mot 1 ulv om vi bara hänger ulv-Basse. Chansar vi på en dubbel kan det bli vinst eller så kan det bli torsk direkt om vi hänger fel.

Summa av det hela?

Jag kan ha räknat fel, tänkt fel eller nått. Kolla igenom och säg vad ni tycker.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Okay.

Slut för idag. Dyker säkerligen upp lite senare ikväll, men lixom nu är det dags för övriga att ta in vad som händer och sker i den här byn.

I morgon kommer det vara deadline. Jag kommer att spela rollspel och vet med mig att det är rätt svårt att vara inne och köra kaos röstning när det är rollspel. Vi måste nu och senast i morgon skapa oss en plan som sätter byn i förarsätet.