Nekromanti Dr Whowolf (runda 4)

Max

Warrior
Konrad Konvalj said:
Okay. Jag skall mot min vilja (inte på riktigt alltså, jag gillar ju sånt här) kolla igenom och lägga ett utlåtande om Max-not-Ravens spel och utgå från att han inte är den där nybörjar-bybon som jag innerst inne vill tro på.
Men jag är ju bybo :/ jag är en snel (jag antar att ni menar snäll när ni skriver snel?) liten bybo :gremsmile:

Ruga

Veteran
Re: Röstläge 18:43

Konrad Konvalj said:
Spelbalans:

Larsson har skapat ett spel som skall vara av en lite högre svårighetsgrad.

* Dubbelhängning är ju en ny feature som är väldigt tveeggad och som ger både bybor och ulvar chansen att spela ett annorlunda spel

* Bybor kan konverteras till ulvar under spel.

För att det skall vara skapligt balanserat (nu skulle vi behövt Vico i spel) så finns det ju saker och ting som försvårar konverteringen.

1. Finns det redan en konverterad spelare (R1, inget nattmord) så startade vi med två ulvar.
2. Basse kan nu konverteras (enligt egen utsago) och då är det fortfarande rimligt med 2 ulvar från start med ett tak på 4 ulvar som flest.

Om endast Basse kan konverteras. Alltså, Jocke Kofot konverterades redan i R1 och nu sitter Basse på ulvarnas sida så är det mer rimligt med 3 ulvar från start + 1 konverterad ulv.

Det känns väldigt långsökt med att ulvarna har möjligheten att konvertera en bunt med spelare så att det finns läge att bli fler än 4 ulvar. Det vore sjukt obalanserat för byn.

Konverterar ulvarna "fel" spelare så inträffar ett nattmord. Basse har nämnt att det krävs att den som konverteras uppfyller vissa krav och är mottaglig.

Så. 2-3 ulvar från start med möjlighet att konvertera 1-2 ulvar.

Någon som känner att det finns fler tänkbara scenarion?

1 ulv från start med möjligheten att värva fler ulvar (som Mos-Varulv) känns för dåligt för ulvarna om det skall vara ett spel med högre svårighetsgrad.
Att det inträffar ett nattmord om de konverterar fel spelare känns mäktigt.Då kan de ju inte misslyckas.
Jag har funderat på en sak. Talas det specefikt i infot om plural av bybor?
Annars kanske det är tvärtom. Istället för en god bybo som konverteras så konverteras en ond en .(Så hen blir en varulv och räknas som en av dem.)Det har ex jag avrit med om förrut.(ej här)
Isåfall kanske anledningen att konverteringen skedde tidigt(när inget nattmord skedde.)Är att ulvarna fattade hinten och snabbt kunde ta rätt person.

Max

Warrior
Trasapa said:
Max skulle vara en perfekt ulv, han är nybörjare och glider på det, han är förvirrad och omöjlig att läsa
Jag är omöjlig att läsa i poker också ^^

Konrad Konvalj

Myrmidon
Max said:
Basenanji said:
...och så lägger jag en röst på Max Ny bara för att understryka hur viktigt det är att han lämnar ifrån sig information.

Röst: Max Ny
Aaaah nu är jag tillbaka! Trodde ni skulle dubbelhänga mig igår ^^ :gremsmile:

Eftersom medresenärer inte har förmågor och de 2 som jag visste var medresenärer igår var Raven och Emp, och Emp skulle dö så valde jag att sia Raven. Han har ingen förmåga :gremsmile:
Okay, du har precis "grönat" en robothund som ser ut som en yuppinalle från -84.

Max said:
TOP TRES.(INGEN ORDNING)
THODD
K.K
RUGA
Thodd och Ruga som båda är medresenärer på din Topp 3 misstänkta lista valde du alltså att inte sia till förmån för Max Raven.

Är det för att gröna honom eller röda honom du gör så här?

Ruga

Veteran
Så är det den här eller nästa runda som det gäller?
Vi borde fundera .massoutning? Bu eller bä?

Max

Warrior
Trasapa said:
Jag skulle lite snabbt lägga upp det så här:

MAX <-- Trasapa, Thodd

RUGA <-- K.K, Max Raven

Då tvingar vi max och ruga att rösta på varandra.
Basse du rösta blankt.

Bra, anus, kalas?

Vad kan hända? Jo.

1, Ruga är grön och röstar på max(som är röd), max röstar på ruga för att han är sur. Båda ryker, pang, smutt, klart! Alla är glada. Det samma gäller såklart vid omvända färger.

2, Båda är röda, de slänger då sin röst på en oskyldig bybo, säg K.K så att vi får tre med samma resultat. Vi får en lottning och har vi turen på vår sida så åker båda ulvarna om inte annat så vet vi vem som är ulv i nästa runda och vi kan knyta ihop säcken.

Det förutsätter såklart att varken Thodd eller Max Raven är ulv för då blir det lurigare. Det kommer såklart att visa sig fort om de börjar mecka med rösterna men vår seger blir förhalad minst en runda.

Kom igen jag jobbar under tidspress. Jag ska packa mig hemmåt och då skunker aktiviteten och imorgon är jag på affärsresa hela dagen och kommer vara borta på kvällen för irl rollspelande. Så min röst kommer ligga kvar på Max. Ni får gärna hjälpa mig att komma med en bättre plan
Du glömde

3. Max är bybo men konstig så han låter sin by hänga honom tillsammans med möjlig ulv (vem det nu blir). Och i nästa runda märker ni att jag är grön fast ni skämms inte för jag spelade skumt och ni hade misstankar vilket spelet handlar om.

Max

Warrior
Basenanji said:
^^

Åkej Kånkelmannen, jag ksa inte lägga mig i när de stora pojkarna och flickorna lägger upp slutplanen.

men vet ni, det här skrev LJS i börjn av runda 1:
LJS REGLER said:
Man måste skriva minst ett inlägg per runda eller åka ut.
Och hur många har Ruga resp. Max Ny skrivit hittills?
Ja,ja men mina inlägg kommer först på kvällen Basse :gremsmile:

Trasapa

Swordsman
Det är för många osäkra variabler att ta med i beräkningarna för att kunna få fram en idiotsäker plan.

Är basse konverterad eller inte?
Kan ulvarna konvertera utan moderulven Recca?
Var Recca den enda moderulven?
Är någon av Max/Ruga egentligen ulv, om inte vem är det?
Spelar vi mot 2, 3 eller kanske bara 1 ulv?
Hur många ulvar var det från start?
Tänk om ulvarna kunde konvertera OCH nattmörda?

Men jag tror hur som att tiden börjar rinna ut för vår del.
Vi måste våga göra något drastiskt, och det snart, do or die liksom.

Vad tror jag att vi spelar med?

1. Jag tror(det här är en väldigt stor portion tro och lika stor önskan) att endast en av ulvarna var kapabel till att konvertera och det var Recca. Hennes ulvkompis från start var en medresenär utan speciella powers(eller en med förmåga att skanna spelare på förmågor för att hitta vilka Recca kunde konvertera)

2. Jag tror att det var två ulvar från start, Recca och hennes medresenär kompis, de konverterade en i runda 1 och har sedan inte konverterat någon utan bara nattmördat. Detta förstärks ju en aning eftersom ingen har verkat blivit konverterad efter Reccas död.

3. Vi har 2 kanske t.o.m bara en ulv kvar. (beroende på hur många det var från start)

Recca är en given ulv från start det är säkert. Sen är frågan, konverterades Max eller Emp i runda 2?

Max

Warrior
Re: Röstläge 18:43

Konrad Konvalj said:
Max Raven-->Ruga
Basse-->Max-->Thodd-->Max-->Basse
K.K-->Max
Thodd-->Max
Trasapa-->Max

Ej röstat: Max, Ruga

[3] Max: K.K, Thodd, Trasapa
[1] Basse: Basse
[1] Ruga: Max Raven
Japp, går med planen som du skrev innan att ni hänger mig och Ruga, så jag röstar inte :gremsmile:

Max

Warrior
Thodd said:
Max Ny - Ulvig förmåga
Ruga - Baserat på Hastfers aktivitet samt även lite på Rugas
Max Raven - Fluff är lätt att gömma sig bakom
K.K - Läskig kille
Basse - känns konstlat om du vore ulv efter att outat
thody - Have Faith in ye self
Se! Thodd tog också K.K som röd!

Max

Warrior
Konrad Konvalj said:
Max said:
Basenanji said:
...och så lägger jag en röst på Max Ny bara för att understryka hur viktigt det är att han lämnar ifrån sig information.

Röst: Max Ny
Aaaah nu är jag tillbaka! Trodde ni skulle dubbelhänga mig igår ^^ :gremsmile:

Eftersom medresenärer inte har förmågor och de 2 som jag visste var medresenärer igår var Raven och Emp, och Emp skulle dö så valde jag att sia Raven. Han har ingen förmåga :gremsmile:
Okay, du har precis "grönat" en robothund som ser ut som en yuppinalle från -84.

Max said:
TOP TRES.(INGEN ORDNING)
THODD
K.K
RUGA
Thodd och Ruga som båda är medresenärer på din Topp 3 misstänkta lista valde du alltså att inte sia till förmån för Max Raven.

Är det för att gröna honom eller röda honom du gör så här?
Jag visste ej att de var medresenärer.

Thodd

Veteran
Max said:
Thodd said:
Max Ny - Ulvig förmåga
K.K - Läskig kille
Det där är en brun färg vilket innebär att jag inte har honom som grön men ej heller röd

Max

Warrior
Thodd said:
Max said:
Thodd said:
Max Ny - Ulvig förmåga
K.K - Läskig kille
Det där är en brun färg vilket innebär att jag inte har honom som grön men ej heller röd
Oj, ^^ såg det som röd :gremshocked:

Och jag ska spela en lol match just nu men jag skriver lite mer om en stund :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Max said:
Jag visste ej att de var medresenärer.
Det ligger ju lixom inte dig i fatet att hoppa över att sia någon av dina två mest misstänkta. Både Thodd och Ruga kan vara en konverterad ulv eller en ulv från start lixom. Max Raven är ju den med den mest gröna rollen av dessa tre i och med att han är en robothund som troligen inte kan konverteras enligt egen utsago.

Hade du kommit med infon om att Max Raven använde en aktiv förmåga hade du ju minst räddat dig själv som ulv (eller bybo), men sänkt Max Raven som ulv (eller bybo).

Att du inte visste det trots uppmaningar om sånt betyder lixom en av två (eller flera) saker.

1. Du är bybo som verkligen inte har någon koll (vilket spelar ulvarna i händerna).
2. Du är ulv som medvetet kör noob-kortet rakt igenom spelet.
3. Du är ulv som styrs av Ulv-Recca att exakt spela så som du gör.
4. Du är ulv som tappat kontakten med Ulv-Recca och kör enligt någon form av grundplan.

Trasapa

Swordsman
ja hur ska man tolka den där skanningen...

Hittills så står jag fast vid mina tidigare uttalanden, möjligen lite säkrare på att det faktiskt är päls som skymtas på Max

Thodd

Veteran
Max Ny - Ulvig förmåga
K.K - Läskig kille
Trasapa - tough case